XXL Nutrition

van 27% naar 13-15%!

• Topic Starter Topic Starter
In de bijlage wat kleine aanpassingen gedaan aan voedingsschema.. alleen om 15:00 moet er nog wat toegevoegd worden eigenlijk, iemand suggesties? Feedback op de rest van mijn schema is ook welkom!

Bijlagen

Vind alleen die pure chocolade raar, en de kh van de noten vlak voor je gaat slapen.

Update: Zondag gewogen, 92 kg! Topweek gehad, strikt volgens voedingsschema gegeten en goede trainingen gehad. PR gezet op Squat (145 kg), en ging nog redelijk goed. Ik zoek nog steeds iets wat ik om 15:00 bij mij maaltijd kan stoppen (tips zijn welkom!). Vanaf zondag tot vandaag een beetje ziek.. flinke buikpijn en hoofdpijn.

Zondagmorgen 92,0 kg! zeer netjes, zaterdagavond VDL feest gehad dus dat was mijn cheatmeal/avond. Die avond een paar drankje gehad en rond de 600 kcal boven onderhoud gegeten. Echter was dat een van de eerste cheatmeals in 2-3 weken! Verwacht en hoop dat ik volgende week rond de 91 kg zit!

spiermassa/vetverlies

ik ben net 17 geworden en ik train nu al ongeveer 2 en een half jaar. Ik heb nooit supplementen gebruikt maar let nu ongeveer een paar maanden op eten. Wel heb ik altijd eiwitrijke maaltijden gegeten maar ik merk na deze jaren niet heel veel verschil in de groei van mn spiermassa kan iemand me daar bij helpen of heefd iemand goeie tips of een schema?? graag hoor ik deze

een jaar geleden woog ik 126 kilo nu weeg ik 89 kilo dus ben wel afgevallen. Maar nu let ik meer op mn eten en sport ik meer als toen maar er gaat helemaal niks van mn gewicht of omtrek af hoe kan dit!??? het is heel stressend:mad: dus als iemand iets weet of me kan helpen met bijvoorbeeld een schema of tips zou dat heel fijn zijn.

bijvoorbaad dank!

Zoo.. dat is weer een tijdje geleden dat ik hier wat heb gepost!

Echter niet stil gezeten! nog steeds 6x per week in de fitness te vinden.. echter nog steeds last van mijn schouder.. Deze blessure heb ik nou al bijna 4 jaar. Behoorlijk demotiverend/irritant.

Gewicht is laatste tijd constant gebleven, wel flink getraind en volgensmij ook nog wat massa kunnen pakken. 6 weken geleden begonnen met cutten.. wil 'r van de zomer strak op staan. Onderhoud ligt rond de 3100 kcal en cut nou rond de 2400. Zit dus rond de 700 kcal onder onderhoud.. wat sommige misschien best veel vinden. Echter ligt mijn vet percentage nog rond de 25%.. dus zo'n groot verschil kan nog wel.. zat vetten om aan te spreken. Ik houd 't echter wel goed in de gaten.

6 weken geleden dus begonnen met cutten, elektronisch meting gaf aan 3 kg vet eraf en 1 kg spier erbij. Ik weet dat dit onmogelijk is en dat dit wel heel optimistisch is. Echter meet ik nu elektronisch in de sportschool, met caliper is nu nog niet nodig want zit nog hoog in bodyfat. Ik maak wel 1 per 2 weken een foto in de spiegel en hou 't goed in de gaten (dat ik geen massa verlies). Merk nu al dat ik afgelopen 6 weken droger ben geworden. Hoop er toch nog wel 10 kg (vet) af te krijgen voor de zomer.

Zal nu wat vaker proberen te loggen. Dit zullen geen trainingsschema's en dergelijke zijn, maar eerder updates over hoe 't gaat. En in een later stadium waarschijnlijk ook nog foto's.

Even een update:
Zoals eerder al vermeld heb ik al een hele tijd last van mijn nek. Vanuit mijn linkerkant van mijn nek staat er enorm veel spanning op de pezen en dergelijke naar mijn linkerschouder.. Al 4 jaar lang hoor ik verschillende mensen zeggen dat ze het op kunnen lossen.. Echter heeft nog niemand het opgelost. De laatste 2-3 weken zijn de klachten verergerd en ook meer last aan de rechterkant van mijn nek. Een chiropractor in Eindhoven had de spanningen op gemeten.. En bleek ook dat mijn wervels niet helemaal goed stonden. In mijn onderrug staat er veel meer spanning aan de linkerkant en in mijn bovenkant van mijn rug staat er veel meer spanning aan de rechterkant. Mijn rug is dus een soort S-je, dit komt omdat mijn bekken niet recht staan, en dit komt waarschijnlijk ook weer doordat één been een beetje langer is (of terwijl alles uit evenwicht). Echter staat er op één wervel bovenin mijn rug maar liefst 160% meer spanning op aan de linkerkant. En daar heb ik ook het meeste last van. En verder zijn mijn stabilisatiespieren in mijn onderrug veel te zwak en staat hier veel te weinig spanning op. Dezelfde chiropractor gaat proberen om de klachten te verhelpen.. ik ben benieuwd.. Als dit niet werkt weet ik het ook niet meer.. In de bijlage een foto van een uitslag van de scan bij de chiropractor (links is het ideaalbeeld van de rug, en rechts is mijn rug, foto is wat vaag) en even 2 foto's van mij. (geen topkwaliteit).

Maandag start ik met de eerste behandeling van de chiropractor. Dan mag ik 2 weken niet trainen.. Er zit dus behoorlijk wat vast in mijn nek. Dit maakt hij tijdens de behandelingen los en dan moeten we hopen dat het zo blijft zitten.. echter zit het al 4 jaar zo, dus waarschijnlijk springt het weer terug. Vandaag dat ik de woensdag erna en de vrijdag erna ook terug moet komen om het e.e.a. los te maken. Als het goed is blijft het dan na een tijdje op zijn plek zitten en gaan ook de rest van de wervels zich naar de gewenste situatie vormen (ook mijn bekken). Ik moet dan nog wel een keer naar een podoloog voor een zooltje voor mijn ietwat kortere been, zodat het mooi in evenwicht is. Nadat alles weer een beetje op zijn plaats zit (na 2 weken ongeveer) mag ik beginnen met core stability oefeningen om de stabilisatiespieren in mijn onderrug sterker te maken. (als je nu het linker plaatje vergelijkt met het rechter plaatje zie je aan de balkjes dat er bij mij veel minder spanning op staat..).

Ik kijk deze week hoe ik me voel en of ik ga trainen, mijn rug/nek voelt vandaag echt belabberd aan.

IMG-20150312-WA0002.jpg

Screenshot_2015-03-12-20-15-30.jpg

Back.jpg

Laatst bewerkt:
Afgelopen maandag was dus echt een ramp, hele dag last gehad van nek / rug.. 's avonds ging het iets beter en heb uiteindelijk toch nog borst - triceps getraind (wel veel herhalingen, wilde geen risico lopen).

Gisteren en vandaag ging het veel beter, minder last dan normaal.. echter is het continu aanwezig. Gisteren rug - biceps getraind en vandaag de beentjes!

Vanaf maandag dus minimaal 2 weken geen krachttraining (weet niet of cardio wel mag, verwacht van wel). Twijfel of ik op onderhoud ga eten of gewoon doorga met huidige schema en 500 kcal onder onderhoud blijf eten..

Update:

Ze zijn er nog steeds niet achter wat het is met mijn nek/schouder.. nog steeds continu spanning bij mijn linker trap. Maargoed, hopelijk komen ze er dit jaar achter.. we hoppen van de kaakchirurg naar de neuroloog en van de neuroloog weer naar een orthopeed voor een second opinion.. Gekke is dat als ik schouders train minder last heb,

Trainingen gaan nog steeds super en heb nog geen last van krachtverlies in de cut. Motivatie is hoger dan ooit en val gestaag af. Afgelopen zaterdag 87,1 kg (moet DiSTuRBed voorblijven :)).

haha :) 87,5 kg bro (gisteren, voor Carb Nite)

Maar jij hebt VEEL meer massa dan ik, als die foto's recent zijn

Weet niet of ik meer massa heb, kan jij beter beoordelen. Ken jou huidige fysiek niet. Foto's zijn vrij recent (van een maand geleden). Heb nog even een fotootje gemaakt (let niet op de pose, is 3x niks^^). Krijg steeds meer vorm, zit alleen nog een flinke buik..

2015-04-27 15.07.13.jpg

Gistermorgen 86,5 kg! (jaja disturbed, blijf je nog voor ;)). Gaat dus de goeie kant op! Ben overgestapt op ander voedingsschema. Heb mijn koolhydraten om 08:00 en om 12:00. Erna geen koolhydraten meer.

Trainingen blijven goed gaan, geen problemen.. voldoende energie!

Vanmorgen 85,7, gaat de goeie kant op! Nog steeds last van schouder.. ben benieuwd of dat ooit overgaat. Shouders side raise is echt een ramp.

Puur uit interesse: op hoeveel vet% zouden jullie mij schatten?

Dat ding in de sportschool geeft 28% aan, vandaar..

In bijlage mijn cheat van afgelopen zondag, nom nom. Cheat nu elke zondag na training.

2015-05-10 16.56.40.jpg

2015-05-10 17.45.59.jpg

Laatst bewerkt:
Echt wel minder als 28% zal toch wel onder de 20% zeggen

Wrm geen 3punts meting doen?

Dat is zeker geen 28% imho! Eerder rond de 17%. Maar laat een goede driepuntsmeting doen, weet je het zeker.

Echt wel minder als 28% zal toch wel onder de 20% zeggen

Wrm geen 3punts meting doen?

Dat is zeker geen 28% imho! Eerder rond de 17%. Maar laat een goede driepuntsmeting doen, weet je het zeker.

Heb ik al eens eerder geprobeerd, kwam ik rond de 22% uit. Maar ben er niet super goed in, dus dacht vraag even wat jullie denken :). Bedankt, het is maar dat ik richtlijn heb.. heb nog wel veel buikvet.

%ten is leuk maar het gaat erom wat je ziet natuurlijk.

Maak anders eens een foto in ontspannen toestand, beoordeeld makkelijker.

Eerste foto is van 3 mei, aangespannen foto is van eergisteren. Voelt wel alsof het vet er de laatste dagen af vliegt.

DBB.jpg

2015-05-10 08.25.06.jpg

Terug
Naar boven