Fitness Seller

Van anabolen wordt je dom!

Dit stukje is namelijk wel interessant: "In vitro blootstelling van hersencellen aan een overmaat testosteron leidt tot apoptose oftewel geprogrammeerde celdood.

Dat is het probleem met in vitro studies. Die leiden werkelijk altijd tot apoptose... ;) Als je daar veel waarde aan zou moeten hechten konden we inmiddels ook kanker genezen met resveratrol (rode druiven) of EGCG (groene thee). Op zich blijft het natuurlijk boeiend, misschien is van het proces ook wel iets terug te vinden in vivo, maar waarschijnlijk helemaal niets, want ik neem aan dat "overmaat" in dit onderzoek ook gelijk "onrealistische overmaat" betekent. En dan is het nog minder representatief.

Neemt niet weg dat de gemiddelde steroidengebruiker dommer is dan het achtereind van een varken, maar dan hebben we het over indirecte verbanden.

;)

Soms is off-topic behoorlijk grappig, zoals nu. Volgens mij zijn er twee die vanmorgen heel vroeg op waren.

Een keer wat anders, elkaar vriendelijk afzeiken.

Zo en nu weer graag on-topic!

• Topic Starter Topic Starter
hm, interessant. Hier zou je evt uit kunnen concluderen dat je niet zonder meer agressiever wordt van roids, maar dat er veel meer factoren van invloed zijn, zoals sociale status en misschien natuurlijke neiging tot agressie!? (aangezien apen die hoger in de hierarchie staan van nature waarschijnlijk al agressiever zijn)

"...An animal model was employed to examine the effect of testosterone on aggressive behavior patterns. Ten cynomolgus monkeys were assigned to either an experimental or a control group and given biweekly injections; the experimental group received testosterone propionate, and the controls a sham solution. Prior to and upon the completion of an 8-week treatment period, behavioral observations were conducted. Although the administration of testosterone resulted in a significant increase in aggression, more important was the finding that changes in behavior were mediated by social status; that is, the incidence of both contact and noncontact aggression in dominant monkeys was far greater than the frequency of these behaviors in subordinate monkeys"

(bron: Journal of Behavioral Medicine, Volume 11, Number 1 / February, 1988)

las tijdje geleden ook een studie dan te lage of te hoge test levels idaad negatieve invloed heeft op bepaald gedeelte van je hersenen..zou hersencellen verminderen..
Denk zelf dat er zkr wel kern van waarheid inzit, merk het ook aan mezelf...word met de dag dommer...misschien verander ik wel naar mn former self de baboon

Meh, van drank word je dom, van pillen word je dom, en je verliest hersencellen door gewoon rond te lopen, dus ik denk niet dat het er zoveel toe doet;)

las tijdje geleden ook een studie dan te lage of te hoge test levels idaad negatieve invloed heeft op bepaald gedeelte van je hersenen..zou hersencellen verminderen..
Denk zelf dat er zkr wel kern van waarheid inzit, merk het ook aan mezelf...word met de dag dommer...misschien verander ik wel naar mn former self de baboon

Ziek :shrug:

Volgens onderstaand artikel is er onderzoek waaruit blijkt dat je van steroïden dom wordt. Zoals in de meeste artikelen gaan ze wel heel erg kort door de bocht met hun conclusies. Zo wordt er niks gezegd over de hoogte van de testosteronspiegel waarbij dit verschijnsel op zou treden en ook niks over de duur van de verhoogde spiegel. Ze kunnen het ook weer niet laten om er een of andere domme opmerking achteraan te plaatsen.

Los daarvan is het wel een interessante bevinding. Heb zelf het onderzoek nog niet gelezen, dus weet niet in hoeverre het überhaupt betrouwbaar is, maar het is op zich wel de moeite waard om ff nader te onderzoeken lijkt me.

Chemisch 2 Weekblad - Verdomd gespierd

naja.. ik denk dat je eerder dom bent om anabolen te gebruiken.. dus dat je al dom bent voordat je eraan begint..

ok dat meen ik niet :P maar dat is wel zo'n standaard reactie van iemand die er heilig van overtuigd is dat je alles naturel kunt bereiken

roid rage komt door verhoogde test.. suicidaal zou je kunnen worden als je je gains kwijtraakt, maar dat zou je als naturel ook hebben..

maar wat dan nog?

alsof je nog een boeiend verhaal moet kunnen vertellen als je een lekker lichaam hebt? nken doe je toch wel :D

cause I.R's better than weasel..:woot:

van alcohol sterven je hersencellen ook af, dat is pas een drug die overmatig gebruikt word in de wereld...

Laatst bewerkt:
van trekken word je doof!

in principe word je er nog slimmer van ook!!
als je zoiets wil gaan doen en goed doen, ga je er eerst over lezen en leren. Kijken wat de bijwerkingen zijn, resultaten van andere, je leert over het lichaam en voeding en al dat soort dingen.
Dus tenzij je heel simpel bent en de spuit er gewoon in te stoppen zonder verder te kijken kan het je alleen maar verbeteren... op uitzonderingen na dan :P

tja.. sommige mensen kunnen het niet laten om zo sterk hun eigen mening door te drijven. Net als dat de Amerikaanse regering in de jaren '60 allemaal overdreven verhalen verzon over LSD gebruik en de gevolgen ervan. Zwaar misvormde kinderen e.d. Vreemd dat het nog steeds zo werkt in een "ontwikkelde" maatschappij. De waarheid is niet de waarheid, slechts de mening van de massa...

Dit is het abstract van het betreffende artikel.

1: J Biol Chem. 2006 Sep 1;281(35):25492-501. Epub 2006 Jun 27.

Elevated testosteron induces apoptosis in neuronal cells.

Estrada M, Varshney A, Ehrlich BE.

Department of Pharmacology and Cellular and Molecular Physiology, Yale
University, New Haven, Connecticut 06520, USA.iestrada@med.uchile.cl

Testosterone plays a crucial role in neuronal function, but elevated
concentrations can have deleterious effects. Here we show that
supraphysiological levels of testosteron (micromolar range) initiate the
apoptotic cascade. We used three criteria, annexin V labeling, caspase activity,
and DNA fragmentation, to determine that apoptotic pathways were activated by
testosteron. Micromolar, but not nanomolar, testosteron concentrations
increased the response in all three assays of apoptosis. In addition,
testosteron induced different concentration-dependent Ca2+ signaling patterns:
at low concentrations of testosteron (100 nm), Ca2+ oscillations were produced,
whereas high concentrations (1-10 microm) induced a sustained Ca2+ increase.
Elevated testosteron concentrations increase cell death, and this effect was
abolished in the presence of either inhibitors of caspases or the inositol
1,4,5-trisphosphate receptor (InsP3R)-mediated Ca2+ release. Knockdown of InsP3R
type 1 with specific small interfering RNA also abolished the
testosteron-induced cell death and the prolonged Ca2+ signals. In contrast,
knockdown of InsP3R type 3 modified neither the apoptotic response nor the Ca2+
signals. These results support our hypothesis that elevated testosteron alters
InsP3R type 1-mediated intracellular Ca2+ signaling and that the prolonged Ca2+
signals lead to apoptotic cell death. These effects of testosteron on neurons
will have long term effects on brain function.

PMID: 16803879 [PubMed - in process]

Ik krijg alleen een vermoeden dat de gebruikte concentraties in geen verhouding staan met wat de meeste gebruiken.

* Male: 300-1,000 ng/dl 10,4 nM
* Female: 20-80 ng/dl 34,7 nM

Berekening nM met MW = 288.42 g/mol.

MedlinePlus Medical Encyclopedia: Testosterone

Hun gebruiken dus als lage dosis 100 nM --> geen effect dus
en bij hun hoge dosis van 1000 nM (1 microM) tot 10000 nM (10 microM) zien ze effect. Ik heb zo geen idee wat de concentratie moet zijn als je kuurt. Maar goed misschien kunnen jullie er iets meer.

Dit tijdschrift is wel redelijk goed. Echter als dit waterdicht zou zijn dan zou het wel in een ander tijdschrift staan.

Ik heb het volledige artikel niet gelezen, maar als iemand dat wel wil kan ik het even opzoeken.

Hehe Eindelijk een stel onderzoekers die de waarheid durven zeggen.
Van anabolen word je zo dom als stro. Het probleem is dat je van anabolen ook zo groot en agressief wordt dat niemand nog kritiek durft te geven.

In feite zijn anabolen gebruikers de verborgen K*tMarokkanen van Nederland.

Ik heb gehoord dat Testo, een gebruiker van het spierversterkende goedje Creatine, regelmatig hele bejaardentehuizen in elkaar slaat. De kukident vliegt je dan om de oren.

Terug
Naar boven