XXL Nutrition

Van begin tot..?

Ga naar een gym en stop met hardlopen

Allemaal bedankt voor de reacties!

6 maaltijden per dag, en dan nog eiwitrijk ook, ga ik zeker niet redden. Hopelijk kunnen die supplementen daarop inspelen.
Supplementeren is beter dan niet eten, dus go ahead.
Ik heb nu een halterbankje met een halterstang en losse halters:
Daar kun je al een hele boel oefeningen mee doen, dus dat komt goed.
-Ik train doe Benchpress met 50kg en die doe ik 2x12.
2x12 reps bankdrukken is niet genoeg voor wat jij wilt doen.
-Halters 8kg, daar doe ik wel wat dingen mee, maar heb er geen mooi schema voor.
Kwestie van een schema te maken.
-Veel opdrukken, maar dat heeft volgens mij niet veel zin.
Opdrukken is een machtig goede oefening.
Het is alleen moeilijk om hem zwaarder te maken als je op een gegeven moment de reps wel heel makkelijk doet.
Ik kan van een vriend zo'n hele installatie kopen met halterbankje, stang en zo'n stang die je naar beneden moet trekken (ben de naam kwijt :P).
Als je het geld heb, gelijk doen dan!
Hiernaast doe ik aan hardlopen en ik weet nou niet of dit een goede combi is. Ik wil namelijk groter worden, in formaat en gewicht. Is het dan slim om voor de conditie te blijven hardlopen? (2x per week 10km in 50 minuten).
Niemand zal het aanraden om te doen als je groter en breder wilt worden, maar als ik jou was zou ik het gewoon blijven doen.
Een goede conditie is een groot voordeel in je dagelijks leven, en ook tijdens je trainingen.
Het zou ook nog wel eens kunnen voorkomen dat je dikker wordt dan je nu bent, en dan heb ik het over vet natuurlijk.
Graag jullie commentaar en eventueel tips :)!
Maandag en donderdag:
Bench press 5x6-12
Incline bench press 3x6-12
Shoulder press 4x6-12
Upright rows 2x6-12
Close grip bench presses 2x6-12

Dinsdag en vrijdag:
Squats 5x6-12
Deadlifts 3x5-8
Bent over row 3x6-12
Chins/Pull-ups 3x6-12
Barbell curl 2x6-12

Zoiets als basis is altijd goed imo.
Succes. :thumb:

hey dat ziet er handig uit ben al een tijdje opzoek naar zoiets zou je a.u.b een link willen geven van de kijkshop of verkopen ze het in elke kijkshop?

Elke kijkshop denk ik wel. Op internet is ie 2 euro goedkoper maar hij kost volgens mij toch 14 euro.

[Link niet meer beschikbaar]

Je hebt een goede basis om mee te beginnen. Zorg dat je thuis de juiste spullen hebt: een powerrack met verstelbaar bankje, barbell en dumbbells + een pak schijven. (Zie http://forum.dutchbodybuilding.com/f106/begin-homegym-ultieme-beginners-sticky-99704/). Daarmee kun je alle basisoefeningen uitvoeren.

Daarnaast zul je een voedingsschema op moeten stellen, of minimaal richtlijnen. Wil je dit heel precies gaan doen, dan reken je je behoefte hiermee uit. Tel daar ca. 500 kcal erbij op en gebruik de juiste verhoudingen voor koolhydraten, eiwitten en vetten.

Tot slot stel je een gebalanceerd trainingsschema op, waarmee je spiergroepen voldoende rust geeft zodat deze kunnen herstellen. De linkjes die ik hierboven heb gebruikt, zijn stickies. Kijk eens op het forum rond, lees alle stickies. Daar kun je GI-GAN-TISCH veel info uit halen :)

//edit
Iets te enthousiast geweest. Zie dat al een hoop info is gegeven

ziet er mij een zeer solide basis uit!

good luck!

• Topic Starter Topic Starter
Maandag en donderdag:
Bench press 5x6-12
Incline bench press 3x6-12
Shoulder press 4x6-12
Upright rows 2x6-12
Close grip bench presses 2x6-12

Dinsdag en vrijdag:
Squats 5x6-12
Deadlifts 3x5-8
Bent over row 3x6-12
Chins/Pull-ups 3x6-12
Barbell curl 2x6-12

Zoiets als basis is altijd goed imo.
Succes. :thumb:

Hartstikke bedankt voor deze info Hummer!! Nog één vraagje: In het schema dat je voor me hebt gemaakt, is 12 het gewicht in kg?

Elke kijkshop denk ik wel. Op internet is ie 2 euro goedkoper maar hij kost volgens mij toch 14 euro.

[Link niet meer beschikbaar]

Hij is momenteel in de aanbieding bij elke Kijkshop voor €12,-!

Je hebt een goede basis om mee te beginnen. Zorg dat je thuis de juiste spullen hebt: een powerrack met verstelbaar bankje, barbell en "dumbbells">dumbbells + een pak schijven. (Zie http://forum.dutchbodybuilding.com/f106/begin-homegym-ultieme-beginners-sticky-99704/). Daarmee kun je alle basisoefeningen uitvoeren.

Daarnaast zul je een voedingsschema op moeten stellen, of minimaal richtlijnen. Wil je dit heel precies gaan doen, dan reken je je behoefte hiermee uit. Tel daar ca. 500 kcal erbij op en gebruik de juiste verhoudingen voor koolhydraten, eiwitten en vetten.

Tot slot stel je een gebalanceerd trainingsschema op, waarmee je spiergroepen voldoende rust geeft zodat deze kunnen herstellen. De linkjes die ik hierboven heb gebruikt, zijn stickies. Kijk eens op het forum rond, lees alle stickies. Daar kun je GI-GAN-TISCH veel info uit halen :)

//edit
Iets te enthousiast geweest. Zie dat al een hoop info is gegeven

Desalniettemin, hartstikke bedankt voor de info en de links!

Hartstikke bedankt voor deze info Hummer!! Nog één vraagje: In het schema dat je voor me hebt gemaakt, is 12 het gewicht in kg?

Hij is momenteel in de aanbieding bij elke Kijkshop voor €12,-!

Desalniettemin, hartstikke bedankt voor de info en de links!

Ik denk dat hij 6-12 reps bedoelt

Nee nee nee, ik weet niet hoe sterk je bent natuurlijk éh?! ;)
Nee, je doet dan 6-12 herhalingen per set.
Dus je kiest als het ware een gewicht waar je maar net 12 herhalingen mee kan doen.
De volgende set zal je dit dan niet kunnen als je het gewicht goed hebt gekozen.
Dan haal je bijv. de volgende set nog "maar" 9 herhalingen, en de set daarna misschien nog maar 6 herhalingen.
Als je niet veel rust pakt tussen de sets zal het ongeveer zo gaan.
Dan doe je het goed. :thumb:
Maar dat duurt wel even hoor, voor je dat precies weet, welk gewicht je moet kiezen.
Je kunt ook steeds zwaarder gaan nadat je met een gewicht bent begonnen waar je 12 herhalingen mee kon.
Ook dat is goed. ;)
Het hangt er ook een beetje vanaf hoe ver je van "positief falen" vandaan wilt blijven.
Probeer een beetje je eigen draai te vinden in hoe je het lekkerst/liefst wilt trainen.
Er zijn vele wegen die naar Rome leiden. ;)

---------- Toegevoegd om 21:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:08 ----------

Ik denk dat hij 6-12 reps bedoelt
:thumb:

niets meer aan toe te voegen

Thanks heren! Tot zover hou ik het 'al' een week vol :P

---------- Toegevoegd om 23:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:59 ----------

Even een kleine update:

Ik gebruik nu ongeveer een week m'n eerste supplementen in combinatie met om-de-dag trainen met m'n home gym.
Dat zijn capsules van Creatine Ethyl Ester en shakes van Whey Hydrolysate.

Eerste effecten merk ik volgens mij al een beetje. Ten eerste drink ik veel meer, en makkelijker (water!). Ten tweede eet ik een stuk meer.
En ten derde, het belangrijkste: Iedereen kent wel het gevoel dat je vlak na het trainen lekker 'opgepompt' bent. Normaal zakte dat bij mij alweer na maximaal een uurtje weg... nu loop ik de hele dag opgepompt rond. Zou dat door de Creatine komen?

Jefferson21

PS - toch nog gister 10km gerend. Blijft heerlijk voor de conditie!

Tijd maar weer voor een kleine update..

Ben nog steeds aan de supplementen en gewoon thuis op de homegym en met halters aan het werk..
Foto van nu, na 3 weken supplementen en trainen:
[afbeelding niet meer beschikbaar]

Borst springt er wel uit imo. Schouders/armen vind ik ook niet slecht hoor ;)
Mag ik vragen wat je op je rechterarm hebt?

Terug
Naar boven