MuscleMeat

Contest Log (v) Van chubby en klein naar hoe ik wil zijn 🥰

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
Eindelijk thuis en even rustig reageren. Voorop gesteld dat ik iedereen zijn moeite om te reageren waardeer. Ik leer graag en zie mooie body's voorbij komen waar ik graag wat van aanneem. Dus even van het begin en reactie graag in = deze oefening eruit of deze erin. Doel strakker worden. Platte buik, ronde gespierde benen en billen, gespierde boven en onderrug maar niet van die spierophopingen maar gestroomlijnd, biceps niet groot maar wel strak, triceps strak ipv hangende onderkant arm bij zwaaien en schouders redelijk rond.

Huidige training. 3 dagen ( benen - rug/biceps - borst schouders triceps) 1 dag cardio en dan weer vanaf benen opnieuw.

Benen - squat - Bulgarian split squat - hip trust - adbuction machine - adduction machine - cable kick back

Rug - Lat pulldown brede en smalle grip - pull ups - seat row - back extension

Borst - fly machine - bankdrukken

Schouders - side raise cable - front raise stang cable - upright row

Triceps - Overhead extension - pushdown stang, driehoekje, touw

Biceps - curl brede stang cable

Buikspieren - van alles

Laatste foto's afgelopen week ongeveer. Dus wat aan te passen om die westrijd te winnen 😜 en mijn droomfysiek te krijgen en harde werken te zien in de spiegel. Cardio is geen must btw meer een nood om vetpercentage/vetjes te doen verdwijnen. Ps. Deadlift is geen optie. Vaker geprobeerd ook met behulp van een personal trainer maar blijf daar rugpijn van krijgen. Verder pas ik graag wat dingen aan voor optimaal resultaat 😊

Screenshot_20240618-183522_Gallery.jpg
Screenshot_20240618-183538_Gallery.jpg
20240617_060847.jpg

Laatst bewerkt:
Sowieso goede billen, je doet je naam eer aan. De rest ook, zet hem op 👏. Bij deadliften last van je rug krijgen klinkt herkenbaar, is een single leg deadlift misschien een optie? Ik merk zelf dat ik dan veel minder last heb, de belasting is natuurlijk ook een stuk minder.

Eindelijk thuis en even rustig reageren. Voorop gesteld dat ik iedereen zijn moeite om te reageren waardeer. Ik leer graag en zie mooie body's voorbij komen waar ik graag wat van aanneem. Dus even van het begin en reactie graag in = deze oefening eruit of deze erin. Doel strakker worden. Platte buik, ronde gespierde benen en billen, gespierde boven en onderrug maar niet van die spierophopingen maar gestroomlijnd, biceps niet groot maar wel strak, triceps strak ipv hangende onderkant arm bij zwaaien en schouders redelijk rond.

Huidige training. 3 dagen ( benen - rug/biceps - borst schouders triceps) 1 dag cardio en dan weer vanaf benen opnieuw.

Benen - squat - Bulgarian split squat - hip trust - adbuction machine - adduction machine - cable kick back

Buikspieren - van alles

Laatste foto's afgelopen week ongeveer. Dus wat aan te passen om die westrijd te winnen 😜 en mijn droomfysiek te krijgen en harde werken te zien in de spiegel. Cardio is geen must btw meer een nood om vetpercentage/vetjes te doen verdwijnen. Ps. Deadlift is geen optie. Vaker geprobeerd ook met behulp van een personal trainer maar blijf daar rugpijn van krijgen. Verder pas ik graag wat dingen aan voor optimaal resultaat 😊

20240617_060847.jpg
Ik zou je training iets anders indelen zodat je de meeste kracht hebt voor de meer samengestelde oefeningen en enkel oefeningen wisselen met andere.

Benen - squat - Bulgarian split squat - hip trust - cable kick back - adbuction machine - adduction machine -

Rug - pull ups - Lat pulldown schouder breedte (breed en smal doet er niet toe) - seated row - back extension

Borst - Flat of Incline dumbbell bench presses (bankdrukken, als je dit perse wilt)- fly machine.

Schouders - Seated dumbbell presses (bankje niet helemaal rechtop zetten) of machine presses - side raise cable - upright row

Triceps - Overhead extension of machine push down - pushdown stang, driehoekje, touw (ik neem aan dat je hier afwisselt met de drie) mijn voorkeur heeft dubbele rope omdat dan je ROM groter is.

Biceps - EZ bar curls - Rope hammer cable curls

Buikspieren - Normale crunches, planken.

Dit is mijn visie hoor. En anders doe je lekker wat je zelf wilt doen natuurlijk. :thumbs: ;)

Hex bar/trap bar deadlift is misschien ook de moeite een keer te proberen. Je begint ietsje hoger dan met een oly bar, grip is geen issue en je kan gemakkelijker focussen op leg drive.

Buikspieren - van alles

20240617_060847.jpg
Ok, ten eerste ga ik niks zeggen over je billen.....eeeehhh....oh ja ik ga er dus niks over zeggen...was even afgeleid.

Daarnaast:
Last van je rug bij deadlift?
Bedoel je dan dat je op het moment zelf een soort pomp in je spieren voelt, of een soort trekkerig spierspanningsgevoel?
Of heb je dan de dag erna pas "last"?
En wat is die last dan eigenlijk?

Met een goede vorm en houding, rechte rug, buikspieren aanspannen, je hoofd in lijn met je rug (dus niet voor je uit kijken maar naar beneden met je hoofd dus evenwijdig aan je rug) benen stabiel, geen Air Max of zachte zolen, diep inademen, alles op spanning, armen recht stang vast en op staan...zou goed moeten gaan.

Ben echt benieuwd hoe het kan dat je last krijg van je rug.

Sowieso goede billen, je doet je naam eer aan. De rest ook, zet hem op 👏. Bij deadliften last van je rug krijgen klinkt herkenbaar, is een single leg deadlift misschien een optie? Ik merk zelf dat ik dan veel minder last heb, de belasting is natuurlijk ook een stuk minder.
Single leg deadlift?
İs dat even effectief als een normale?

Ik ga het opzoeken...

Edit: nie aan beginnen als je het mij vraagt. Daar moet je blijkbaar een goede balans voor hebben. Op 2 benen sta je sterk en stabiel.

@Buttie88 probeer deze oefening eens. Pakt meerdere spiergroepen tegelijkertijd en is perfect voor een upper / lower split.

img_0039.jpeg

Single leg deadlift?

Ik ga het opzoeken...

Edit: nie aan beginnen als je het mij vraagt. Daar moet je blijkbaar een goede balans voor hebben. Op 2 benen sta je sterk en stabiel.
Je pakt hem met veel minder gewicht, maar als je progressieve overload toepast is het ook effectief. Je kan je ook een beetje vasthouden of hem in de smith doen, maar ze doet ook de bss dus balans heeft ze wel.

• Like
Waarderingen: K82
En iets voor kuiten, standing of seated raises. Stel je hebt een mooie jurk aan, dan zijn je kuiten altijd te zien. Dus ....alles wat je kunt zien prioriseren. De rest camoufleren :D

Verder is belangrijk dat je goed hersteld en zo nu en dan het gewicht kunt verhogen, en het leuk vind om te doen. En het dan lang volhouden. En eigenlijk is het veel werk voor een beetje uiterlijk vertoon. Maar ja, je moet toch wat aan sport doen. :thumb: succes met je doelen.

Laatst bewerkt:
Single leg deadlift?

Ik ga het opzoeken...

Buiten vasthouden of Smith is er ook een variatie dat je de andere voet gebruikt voor steun en evenwicht, B-stance RDL.

Doel strakker worden. Platte buik, ronde gespierde benen en billen, gespierde boven en onderrug maar niet van die spierophopingen maar gestroomlijnd, biceps niet groot maar wel strak, triceps strak ipv hangende onderkant arm bij zwaaien en schouders redelijk rond.
Wat ik hieruit opmaak is dat je benen, rug en schouders prioriteit wilt geven qua spieropbouw?

Wat @AK ook al suggereerde is overstappen naar een upper/lower split misschien handig, zodat 50% van je training in het teken van benen staat. Nu is dat met een push/pull/legs 1/3e. Sowieso een oefening voor de hamstrings (lying of seated leg curl of Romanian deadlift) en een kuitoefening als standing calf raises toevoegen als je je benen volledig wilt ontwikkelen. Ben het in deze volledig eens met @RonnReeves: een paar goed ontwikkelde kuiten is zeker sexy bij een vrouw... :D

Wat betreft bovenlichaam zou ik veel minder biceps en triceps isolatieoefeningen doen (je wilt geen huge arms toch?), maar voor je schouders wel de basisoefening waarbij je iets boven je hoofd tilt toevoegen(barbell of dumbbell OHP of desnoods een machine met deze beweging). Vergeet niet dat je hiermee, en met je rows en pulldowns je biceps en triceps al flink aanspreekt. En die 'kipfiletjes' (hangende onderkant arm) moeten wegsmelten door af te vallen.

Succes! :flexbiceps:

@Buttie88 Enjoy the silence of wat is er loos ?

Geniet je van de rust?

60 uur geen log-updates is beslist niet des Butties, dus ik maak me wel een beetje zorgen. Meestal is zoiets geen goed teken. Laten we hopen dat het slechts een korte break is (met dit fanatisme m.i. zeker geen overbodige luxe) om weer op te laden.

• Topic Starter Topic Starter
Goodmorning 😇

Wat een lieve reacties allemaal! Voel mij kats gemist 😁. Samenvatting = keelpijn, grieperig, auto laten polijsten 😍, veel geslapen, gestolen tas gevonden van een woninginbraak, teveel overuren op werk en alles bij elkaar gewoon weinig tot geen tijd gehad te posten en 2 dagen niet gesport. Vond het verschrikkelijk haha. Dus vanmorgen 4.30 eruit gerend en benen getraind. Wil dit weekend even kijken naar een mooi schema voor de komende weken. Met inachtneming van jullie reacties ofc
korte reactie op alle suggesties = Benen is gewoon echt Max 2x per week ivm spierpijn etc. Weet dat ik kuiten niet train maar heb gewoon niet meer tijd voor een training. Triceps en schouders zijn mijn favoriet en wil minimaal 5x sporten per week. Liefst 6. Just for the good feeling

Vanmorgen
Squat 3x10 60kg
Bulgarian split squat 3x10 24 kg (2 dumbells 12kg)
Hip trust 3x12 70kg
Hip adduction machine 3x15 45kg
Hip ABduction machine 3x15 55kg
Cable kick back 3x15 17.5kg

Mood = Sporten die 2 dagen gemist en echt toe aan weekend. Nog 9 uur te gaan 💪

Misschien is mijn zelfbeeld te goed maar vind dat ik best kuiten heb 😁

Screenshot_20240621-073911_Gallery.jpg

Laatst bewerkt:
Goodmorning 😇

Wat een lieve reacties allemaal! Voel mij kats gemist 😁. Samenvatting = keelpijn, grieperig, veel geslapen, teveel overuren op werk en alles bij elkaar gewoon weinig tot geen tijd gehad te posten en 2 dagen niet gesport. Vond het verschrikkelijk haha. Dus vanmorgen 4.30 eruit gerend en benen getraind. Wil dit weekend even kijken naar een mooi schema voor de komende weken. Met inachtneming van jullie reacties ofc
korte reactie op alle suggesties = Benen is gewoon echt Max 2x per week ivm spierpijn etc. Weet dat ik kuiten niet train maar heb gewoon niet meer tijd voor een training. Triceps en schouders zijn mijn favoriet en wil minimaal 5x sporten per week. Liefst 6. Just for the good feeling

Vanmorgen
Squat 3x10 60kg
Hip trust 3x12 70kg

Mood = Sporten die 2 dagen gemist en echt toe aan weekend. Nog 9 uur te gaan 💪

Misschien is mijn zelfbeeld te goed maar vind dat ik best kuiten heb 😁

Screenshot_20240621-073911_Gallery.jpg
Guten morgen!

Basis voor kuiten heb je idd. Betere aanleg dan mijn kleine kalfjes. Maar ik zou calfs wel gwn meepakken, zijn erg functioneel. Geven het laatste zetje om je lichaam omhoog en vooruit te duwen. Bij bijv rennen, squat.

Heb je het al weleens geprobeerd ? 3 keer benen door middel van upper lower. Misschien valt het mee kwa spierpijn en vind je die split juist fijn.

Maar het schema dat het beste voor je is is een schema dat jou naar de gym laat komen. Soms is afwisseling wel fijn!

Push pull legs is ook prima👍

Laatst bewerkt:
Vanmorgen
Squat 3x10 60kg
Hip trust 3x12 70kg
Ik zou de abduction vervangen met een leg curl variant voor de hamstrings te isoleren. De hamstrings is de tricep van je benen en zonder isolatie werk ga je ze niet maximaal kunnen aanpakken. Een zittende, liggende of staande leg curl is allemaal identiek net wat je gym heeft en jij goed kan uitvoeren. Liggend is vaak de beste keus.

Hip abduction zou ik niet uitvoeren, want meen zelfs dat het een oefening is die meer kwaad dan goed is doordat het geen natuurlijke bewegingspad heeft.

Spierpijn word minder naarmate je spieren eraan wennen en bovenstaande leg day 2x pw met 3 dagen ertussen is voor de meeste geen probleem en die zullen 100% hersteld zijn van vorige leg day.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven