AndroidHealthClinic

van crunches alleen krijg je geen wasbord

Bezoekers in dit topic

spieren verbruiken meer energie, geldt dit ook voor buikspieren of zit het daar anders in elkaar? Als mijn buikspieren beter ontwikkeld zijn, ga ik dan sneller vet verliezen?

als het je daarom te doen is, kun je m.i. beter 5 min. langer cardio doen.
dat zal veel effectiever zijn.

ervan uitgaande dat je gewoon wel je buikspieren traint natuurlijk (er zijn er idd die dit gewoon niet doen :p)
 
Er zijn hier toch ook weleens studies voorbij gekomen dat plaatselijke vetverbranding wel mogelijk zou zijn?
 
Er zijn hier toch ook weleens studies voorbij gekomen dat plaatselijke vetverbranding wel mogelijk zou zijn?

als je perse wilt vind je overal wel een studie voor ;).

je moet altijd goed kijken naar de bron, hoeveel mensen zijn er betrokken geweest als proefpersoon, zijn de omstandigheden van de proef reeel te noemen dat soort dingen.

de meesten zijn het erover eens, en dat blijkt ook in de praktijk, dat plaatselijk vet verbranden (dmv training) niet mogelijk is.
er zijn nog wel een paar dubieuze methodes die pretenderen dat het toch kan, maar dat is dan bijv. onder plaatselijke bevriezing o.a. geloof ik, dubieus wat mij betreft dus.
 
Er zijn hier toch ook weleens studies voorbij gekomen dat plaatselijke vetverbranding wel mogelijk zou zijn?

dat was toch dat je 10000000000000 crunches moest doen om maar enig effect te kunnen zien
 
Ik weet het niet zeker meer, maar buikspieren konden toch niet goed groeien


Buikspieren hebben idd niet veel groeipotentie.

---------- Post toegevoegd Sat 27 Aug 2011 om 13:50 ----------

Er zijn hier toch ook weleens studies voorbij gekomen dat plaatselijke vetverbranding wel mogelijk zou zijn?

Dat klopt, maar je hebt het dan over een langdurige continu inspanning (20-30 minuten)
 
Absoluut gezien, of procentueel?

Ik denk beide. Diep gestoken buikspieren is en zaak van laag vetpercentage en de juiste "pose"
 
als het je daarom te doen is, kun je m.i. beter 5 min. langer cardio doen.
dat zal veel effectiever zijn.

ervan uitgaande dat je gewoon wel je buikspieren traint natuurlijk (er zijn er idd die dit gewoon niet doen :p)

Nah ik ga niet voor de buikspieren ofzo, maar ik dacht misschien dat het met buikspieren anders was. Ik ga meer voor de "dunnere" buikspieren en niet zo voor die dikke. Vind het zowiezo geen leuke spiergroep om te trainen.
 
Wat een onzin allemaal weer hier, wil je me gaan vertellen dat die bovenstaande dikke buikspieren verkregen zijn door een laag vetpercentage hahaha, gewoon hard trainen, compounds, isolaties i.c.m met laag vp en je groeit gewoon een dikke sixpack.
 
Maar van crunches word je buik toch wel harder ?
 
Trainen + eten + eten + trainen + eten+ eten+ trainen + eten . . .

Dan tegen het einde eens naar trainen + cut gaan, strakke pose pakken en je hebt een six pack :p

No pain, no gain ;-)

en Abs hun vorm is genetisch ook mee bepaald. (mijn excuses voor het uitblijven van een studie link hier, maar ik vind ze niet meer terug. Indien ik ze vind komt deze hier onmiddelijk bij)
 
Uithoudingsvermogen verbeter je naar mijn experience.
Ook je buikspieren kun je gewoon op kracht en massa trainen.
Zware crunches, dragonflags, etc.

Dat je ze pas ziet als je genoeg vet verliest, is wat anders.
 
Ook je buikspieren kun je gewoon op kracht en massa trainen.
Zware crunches, dragonflags, etc.

Dat je ze pas ziet als je genoeg vet verliest, is wat anders.

Zware crunches ja :) Hij had het volgens mij over zonder gewicht.
 
Ook erg interessant. De gemeten EMG-activiteit bij verschillende buikspieroefeningen met als referentie de gewone cruch (100%).

Bicycle crunch - 248%
Crunch with heel push - 107%
Captain's chair - 212%
Ab roller - 105%
Exercise ball - 139%
Hover - 100%
Vertical leg crunch - 129%
Traditional crunch - 100%
Torso track - 127%
Exercise tubing pull - 92%
Long arm crunch - 119%
Ab rocker - 21%
Reverse crunch - 109%
 
Ook erg interessant. De gemeten EMG-activiteit bij verschillende buikspieroefeningen met als referentie de gewone cruch (100%).

Bicycle crunch - 248%
Crunch with heel push - 107%
Captain's chair - 212%
Ab roller - 105%
Exercise ball - 139%
Hover - 100%
Vertical leg crunch - 129%
Traditional crunch - 100%
Torso track - 127%
Exercise tubing pull - 92%
Long arm crunch - 119%
Ab rocker - 21%
Reverse crunch - 109%

Jammer dat deadlift en Squat er niet bij staan!!
 
Back
Naar boven