AndroidHealthClinic

Van cut naar leanbulk

• Topic Starter Topic Starter
Op 2750 Kcal nu 250-300 gram per week erbij:

IMG_1560.jpeg

Ik heb buiten navel nooit gemeten. Daar is +- 1 cm bijgekomen.
Wel goed om nu ook de rest te gaan meten ja ;)
Omtrekken is wel belangrijk, navel zal ongetwijfeld stijgen niet zozeer door vet maar volume eten. Kcal up = meer eten in de pens.

• Like
Waarderingen: RLS
Exact 1 jaar trainen plus voeding op orde. -8,3 kilo tijdens cut, daarna onderhoud en lean bulk en +7,5 kilo erbij (gemiddeld 220 gram per week erbij):

Begin-laagste-nu:

IMG_2856.jpeg

IMG_0681.jpeg

IMG_1692.jpeg

Ik heb jullie advies nodig.

Ben de laatste weken dus ongeveer 200 gram aan het aankomen en zie mezelf ook groeien (en sterker worden)

Nu begin ik te zien dat er wat vet aan het komen is (klein randje bij het 'zwembandje').

Wat zou ik het beste doen om laten we zeggen op 1 juli het beste op te staan? NU terug naar 10% cutten en dan door lean bulken tot half juni en dan korte cut? Door bulken tot half mei en dan cutten? Wat anders?

Nu besef ik me dat de foto zowel groei als 'vet' wat anders weergeeft dan ik het zelf zie.
IMG_1772.jpeg

Laatst bewerkt:
Ik heb jullie advies nodig.

Ben de laatste weken dus ongeveer 200 gram aan het aankomen en zie mezelf ook groeien (en sterker worden)

Nu begin ik te zien dat er wat vet aan het komen is (klein randje bij het 'zwembandje').

Wat zou ik het beste doen om laten we zeggen op 1 juli het beste op te staan? NU terug naar 10% cutten en dan door lean bulken tot half juni en dan korte cut? Door bulken tot half mei en dan cutten? Wat anders?

Nu besef ik me dat de foto zowel groei als 'vet' wat anders weergeeft dan ik het zelf zie.
IMG_1772.jpeg
Ik zou echt doorgaan met bulken man, ik ben ook al een tijd aan het lean-bulken. Begin ook vet aan te komen helaas kan je als naturel ook als gebruiker, dit niet voorkomen. Helaas gaat er eerst vet naar mijn buik, dus die blokken verwijderen snel. Je bent heel snel droog geloof mij ik ga ook over een aantal weken pas beginnen met cutten.

• Bicep
Ik zou echt doorgaan met bulken man, ik ben ook al een tijd aan het lean-bulken. Begin ook vet aan te komen helaas kan je als naturel ook als gebruiker, dit niet voorkomen. Helaas gaat er eerst vet naar mijn buik, dus die blokken verwijderen snel. Je bent heel snel droog geloof mij ik ga ook over een aantal weken pas beginnen met cutten.
Thanks! Ik wil alleen voorkomen dat ik straks te vet wordt en weken moet cutten om droog te worden. Ik vind het nog wat lastig inschatten wat het kantelpunt is en wil zeker niet terug naar m'n begin foto van een jaar geleden.

Als ik oude foto's terugkijk lijkt het vanaf hier tot mijn 'droogste' punt een week of 4 te zijn.

Gewoon verder bulken! Je ziet nog steeds abs, dus je bent zeker nog lean genoeg om verder te doen.

• Like
Ik zou ook gewoon nog wat verder bulken.
Nu cutten, om dan weer even te bulken en dan slechts twee weken tijd hebben om terug te cutten gaat ook geen zoden aan de dijk zetten. Zowel die korte tweede bulkperiode als die cut van twee weken niet.

Kan je beter nu nog 3.5 maand de tijd nemen om wat massa erbij op te krijgen en dan een (misschien wat agressievere) cut te doen van 6-7 weken.

Hoe lang (of eigenlijk beter hoeveel vet eraf) schatten jullie in dat deze cut zou moeten duren? Ik schat dat er toch een 15% opzit. Dat zou dan een kilo of 4 betekenen om terug naar de 10% te gaan. Of zien jullie wat anders?

6-10 weken en je hoeft niet eens extreem laag te gaan qua kcal. Zou zelf de kcal tekort zeer minimaal houden en voornamelijk nuchter je shape week op week bekijken. Weegschaal gezien hoeft er niet veel af, eerste week misschien 2kg pis je vanalles uit qua vocht en daarna is het enkele honderden grammen wekelijks max tot je weer volledige abs hebt.

Zou zelf nog doorbulken tenzij je jezelf stoort of vakantie/foto shoot ofzo hebt, je shape laat het nog zeer zeker toe om er enkele kgs op te plakken en indien spiermassa je doel is kan je ook beter doorbulken ipv de cut te vroeg te starten.

Indien je cut ga echt minimaal in een tekort en ik zou zelf cardio nog niet toepassen in de eerste helft vd cut, wellicht x stappen pd als je een zit baan hebt maar dit vanuit gezondheidperspectief dan wel “extra verbranden”.

• Bicep
6-10 weken en je hoeft niet eens extreem laag te gaan qua kcal. Zou zelf de kcal tekort zeer minimaal houden en voornamelijk nuchter je shape week op week bekijken. Weegschaal gezien hoeft er niet veel af, eerste week misschien 2kg pis je vanalles uit qua vocht en daarna is het enkele honderden grammen wekelijks max tot je weer volledige abs hebt.

Zou zelf nog doorbulken tenzij je jezelf stoort of vakantie/foto shoot ofzo hebt, je shape laat het nog zeer zeker toe om er enkele kgs op te plakken en indien spiermassa je doel is kan je ook beter doorbulken ipv de cut te vroeg te starten.

Indien je cut ga echt minimaal in een tekort en ik zou zelf cardio nog niet toepassen in de eerste helft vd cut, wellicht x stappen pd als je een zit baan hebt maar dit vanuit gezondheidperspectief dan wel “extra verbranden”.
Thanks! Vertrek 7-7 op vakantie dus ga sowieso door met deze bulk tot mei en dan langzaam afbouwen!

Nu 2 weken aan het cutten met een minimaal tekort.

Bijlagen

• IMG_2091.jpeg
    IMG_2091.jpeg
    135 KB · Weergaven: 42
Terug
Naar boven