AndroidHealthClinic

Van extreme cut naar clean-bulk

Bezoekers in dit topic

Isdera

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2007
Berichten
728
Waardering
28
Lengte
1m83
Massa
101kg
Vetpercentage
14%
Beste DBB’ers,

Deze log is puur voor mezelf en voor mensen die het interessant vinden om te volgen. Gelieve deze log niet te vervuilen met onzin en verwijten die er niet toe doen, ik doe het zoals ik het doe en dat is mijn plan. Heb je toch goed bedoelde adviezen of opmerkingen die er ook daadwerkelijk echt toe doen, stuur dan een PM. Alvast bedankt.:)


Verleden, heden en toekomst
Vorig jaar heb ik een zeer goed jaar gehad in de gym, trainen ging fantastisch en alles liep op rolletjes. In de periode van september tot december heb ik toen mijn eerste kuur gedaan. Hiermee ben ik ongeveer 8kg aangekomen wat ik goed vast heb kunnen houden. Vier maanden na de laatste injectie had ik nog 7kilo winst, ik stond toen op 95kg bij +/- 15%.
Eind maart gebeurde er helaas een tragische gebeurtenis binnen mijn gezin. Hierdoor viel elke prioriteit die ik mezelf had gesteld in het niets, het enigste wat toen nog voor mij telde was mijn gezin.
Nadat de rust weer een beetje terug gekeerd was en de situatie stabiel werd ben ik ook weer rustig aan begonnen met trainen. Na 8 weken niets doen en niet op eten letten was het gevolg; 96kg bij 22%. Een vreselijke verschuiving.
Inmiddels ben ik weer drie weken lekker bezig en heb als doel het vet% terug te brengen richting de 12%.

Hier een historie van mijn metingen (alle metingen gedaan op vaste dag, 's-ochtends):
26-02-2012
Gewicht: 95kg (+/- 15% BF)
Nek: 44cm
Schouders: 129cm
Onderarmen: 31cm
Bovenarmen: 39cm
Borst: 112,5cm
Middel: 90cm
Buik: 87cm
Heupen: 101,5cm
Bovenbenen: 61,5
Kuiten: 38cm
Polsen: 17,5cm

08-05-2012
Gewicht: 96kg (22% BF)
Nek: 41cm
Schouders: 128,5cm
Onderarmen: 29,5cm
Bovenarmen: 37cm
Borst: 106cm
Middel: 92cm
Buik: 94cm
Heupen: 101cm
Bovenbenen: 59,5cm
Kuiten: 38cm
Polsen: 18cm


Om zo snel mogelijk het aangekomen vet weer weg te halen doe ik 4 a 5 keer per week 40 a 45 min cardio na KT. Trainingsschema ziet er zo uit:
Zo – rust
Ma – Benen, borst, rug, cardio
Di – Buik, schouders, armen en cardio
Wo- rust of cardio
Do - Benen, borst, rug, cardio
Vr - Buik, schouders, armen en cardio
Za – rust

Mijn voeding heb ik in drie weken afgebouwd naar 2000 a 2200kcal, ver beneden verbruik dus. Verder heb ik een zittend beroep dus mijn verbruik schat ik op 3000kcal.
07:30 – 50gr havermout, 1 schep whey + 200ml magere melk
10:15 – 2 gekookte eieren waarvan 1 zonder eigeel + 1 schep whey met water
12:30 – 120gr kalkoenfileschnitzel, 250gr gemengde groente
15:30 – 100gr zalmfilet of tonijn uit olijfolie, 2 gekookte eieren waarvan 1 zonder eigeel
17:00 – 1 schep whey met water
*training* (tussen KT en cardio een sportreep (14gr eiwit en 24gr kh) tegen spierafbraak)
Direct na trainen 1 shep whey met 1gr kaneel.
19:00 – 120gr kipfilet of biefstuk, 100gr gekookte volkoren macaroni, 250gr gemengde groente
23:00 – 1,5 schep caseïne shake met water


De huidige status na drie weken
De eerste week op 2700kcal per dag, dit was best wennen. Helemaal na lange periode niet leven met een schema.
Vanaf week twee 2500kcal per dag en 1 tab ECA per dag. Voor mij was het de eerste keer ECA, moet zeggen dat de eerste dagen best heftig waren. Kon makkelijk de hele dag op me werk zonder kh doorkomen.
Vanaf week drie dus tussen de 2000 en 2200kcal per dag met 1 tab ECA per dag, tevens begonnen met een low-dose test e tegen spierafbraak (200mg EW). Deze geringe hoeveelheid kcals is echt afzien op sommige momenten, zeker als de ECA uitgewerkt raakt. Toch moet ik zeggen dat het tijdens mijn trainingen nog best aardig gaat. Maar aan het eind van de dag is de vermoeidheid toch groot.
Op zondag zorg ik wel voor een refeed, hierbij let ik wel op een “verantwoorde” refeed.

Mijn huidige metingen:
26-05-2012
Gewicht: 90kg (+/- 18% BF)
Nek: 42cm
Schouders: 129cm
Onderarmen: 30,5cm
Bovenarmen: 37,5cm
Borst: 104cm
Middel: 88,5cm
Buik: 91cm
Heupen: 100cm
Bovenbenen: 61,5cm
Kuiten: 37,5cm
Polsen: 17,5cm

Ik ben er nog niet maar ben wel al zeer tevreden met de progressie tot nu toe, in drie weken bijna 5kg vet en 1kg spier eraf. Dit ga ik voortzetten tot 15 juni waarna ik een mid-week op vakantie ga. De low-dose test e zet ik door tot de vakantie en vanwege de lange ester overbrug ik hiermee het mid-weekje weg.
Bij terug komst begin ik met mijn clean-bulk met de volgende kuur:
1-5 winny 40mg ED
1-8 Tren E 250mg EW
1-10 Test E 500mg EW
2-11 hCG 2x250iu EW
4-7 Provi 25mg ED
8-11 Provi 50mg ED
12-15 Arofixen 1 tab ED
Letro en Roa bij de hand

Tijdens die kuur is het de bedoeling dat mijn vet% rond de 12% blijft of ernaar toegaat. Ik stel geen eisen aan winst van spiermassa, uiteraard kan ik hier wel op sturen zolang het beoogde vet% stabiel blijft. Dan is elke kilo vvm mooi meegenomen.:D
 
Misschien een optie om tot 12% te cutten en daarna kuur beginnen heb ik ook zo gedaan start gewicht was 92 kg met 13%
 
Misschien een optie om tot 12% te cutten en daarna kuur beginnen heb ik ook zo gedaan start gewicht was 92 kg met 13%

Dat is ook het plan, het is denk ik wel een utopie om te zeggen dat ik de 12% haal voor ik op vakantie ga. Ik ga wel hard me best doen om onder de 15% te komen. De rest zou ik tijdens de eerste fase van de kuur willen doen.
 
Ga ik zeker volgen. Zeer veel succes!
 
Kleine update

Vandaag weer een huidplooimeting laten doen. Gewicht is 91kg, BF is nu 17%. Dus +1kg en -1% of iets, gaat lekker zo!:D

Het gaat nu wel langzamer dan in de eerste weken dat ik weer begonnen was met trainen. Is ook niet gek. Na volgende week vrijdag train ik 1 week niet vanwege vakantie. Daarna weer knallen en een nieuwe huidplooimeting. Ik ga me best doen om me vet% gelijk te houden in de vakantie. Ik neem ook sport kleding mee zodat ik in de omgeving wat kan hardlopen.

Ondanks mijn lage kcal inname lukt het me toch om goed te kunnen trainen, beter dan ik had verwacht. Dit komt natuurlijk ook door de lage dosis test e van 200mg/week.:) Tevens heb ik de ECA naar de middag verplaats ipv in de ochtend, hierdoor heb ik er tijdens het trainen meer aan.

Aanstaande weekend ga ik weer wat omtrekken meten.

:thumb:
 
Vandaag bloeddruk laten controleren: 124/60
deze waarde is normaal voor mij. In 2009 ook een keer laten doen en toen was het 132/57.

twee weken geleden was dit nog 150/70, wel verbeterd dus:D
 
Update

Vorige week heerlijk een weekje in zuid frankrijk geweest. Heb daar 1keer met gewichten getraint, daarnaast elke dag gezwommen.

Deze week weer terug in nederland en weer vollop bezig in de gym.
Mijn huidige stats zijn:
92,5kg (+2,5kg sinds 26-mei)
15,5% BF (-2,5% sinds 26-mei)

Afgelopen maandag begonnen met:
1-4 Winny 50mg ED
1-8 Tren E 250mg EW
1-10 Test E 400mg EW
2-11 hCG 2x250iu EW
4-7 Proviron 25mg ED
8-11 Proviron 50mg ED
12-18 Arofixen 1tab ED

Doel: 12%BF, gewicht ?kg


Merk sinds twee dagen dat me kracht licht toeneemt. Tevens een vettere huid en lichte hoofdpijn dat nu een beetje weg trekt.

Aan het eind vd vakantie licht verkouden geweest, opzich geen probleem. Wat me hierbij wel is opgevallen dat de laatste twee dagen wanneer ik me neus of keel ophaal er een onbeschrijvelijke gore smaak op komt en bij het snuiten van me neus komt er een geur vrij dat nergens mee te vergelijken is, zo ontzettend smerig. Misschien lichte voorhoofdholteonsteking gehad? Of heeft dit met de tren te maken? ..bah bah hoop dat het snel weg trekt.

Ben deze week ook iets meer gaan eten, 2100kcal/dag begon wel z'n tol te eisen. Werd er zeer slap van. Op trainings dagen eet ik nu rond de 3000kcal en op rust dagen rond de 2500kcal.

Tot de volgende update!
 
Persoonlijk zou ik niet slechts cutten tot 12%.
Ga gewoon meteen helemaal door, zo laag mogelijk (<8%).

Je gebruikt redelijk wat, en als je voeding/training/rust/... op punt staat verlies je niet echt veel massa.

Wanneer je uit je dieet komt, en start met clean bulken hou je je shape redelijk makkelijk - en vliegen er de kilo's zo bij.

Gotta love rebound!
 
Persoonlijk zou ik niet slechts cutten tot 12%.
Ga gewoon meteen helemaal door, zo laag mogelijk (<8%).

Je gebruikt redelijk wat, en als je voeding/training/rust/... op punt staat verlies je niet echt veel massa.

Wanneer je uit je dieet komt, en start met clean bulken hou je je shape redelijk makkelijk - en vliegen er de kilo's zo bij.

Gotta love rebound!

..ik zou de eerste helft van de kuur het cutten kunnen doorzetten en dan kijken waar ik uit kom, dan de tweede helft richten op schone massa..
 
Update

Vandaag me trainingsschema omgegooit:
ZO - rust
MA - borst, voorkant schouders, triceps en buik
DI - rug, achterkant schouders, biceps en onderarmen
WO - rust
DO - Benen, kuiten en buik
VR - borst, voorkant schouders, triceps en onderarmen
ZA - rust

etc. etc.

Ik train maximaal een uur, goed tempo. Na elke training pak ik 20 a 30 min cardio.


Vandaag ging het bijzonder goed, ben al goed sterker aan het worden. Aders komen naar boven en oog een stuk voller. Van het weekend ervaarde ik wat pijntjes in de gewrichten, dit is al reeds weg getrokken net als de lichte hoofdpijn.
De vettere huid wordt ook minder. Neem ook 10gr vitamine B5 per dag, merk dat ik geen nieuwe puistjes meer ontwikkel. Heb het wel steeds warm, alsof het binnen 25graden is ipv 21 graden. Zweet ook als een otter in de gym.
Tot op heden ook nog geen last gehad van de zo gezegde 'tren hoest'. Wel heb ik zo nu en dan nog steeds die afgrijselijke smaak ik me keel/mond. Ben er nog steeds niet uit wat het kan zijn, mijn vermoedens gaan wel richting de Tren E.
Mijn libido was aan de lage kant vorige week. Is nu weer normaal zoals ook in off periode, vorige kuur had ik minder test en ervaarde wel een hoger libido. Had eind vorige week ook een beetje een neerslachtig gevoel, dit is inmiddels beter geworden. Zit beter in me vel, wel sneller geïrriteerd.

Verder geen bijzonderheden, alles gaat lekker:D
 
..vanwege het libido verhaal heb ik me kuur een beetje aangepast:

1-4 Winny 50mg ED
1-8 Tren E 250mg EW
1-10 Test E 400mg EW
2-11 hCG 2x250iu EW
2-9 Proviron 25mg ED
10-11 Proviron 50mg ED
2-5 T3 30mcg ED
2-5 T4 120mcg ED
6-8 T3 langzaam afbouwen naar 7,5mcg ED
6-8 T4 langzaam afbouwen naar 30mcg ED
12-18 Arofixen 1tab ED

Tevens heb ik een L-dopa supp besteld. Hoop dat ik door het toevoegen van T3+T4 en L-dopa eventueel te hoog prolactine tegen ga..
 
Laatst bewerkt:
Omtrek, gewicht en vet%

05-07-2012
Gewicht: 93,5kg (14,8% BF)
Nek: 42,5cm
Schouders: 131,5cm
Onderarmen: 31,5cm
Bovenarmen: 38,5cm
Borst: 111,5cm
Middel: 86,5cm
Buik: 88,5cm
Heupen: 100cm
Bovenbenen: 60,5cm
Kuiten: 38cm
Polsen: 18cm

BMR: 1925 Kcal
TDEE: 2984 Kcal
 
Gister lekkere off-day gehad, heerlijk!

Ben sinds vandaag ook verder op 400mg tren e en 500mg test e per week, had namelijk geen last van de 'gevreesde' sides van de tren. Merk wel direct weer die vieze smaak lichtjes opkomen in me keel, moet gewoon de tren zijn.

Vandaag lekker benen getraint en merk eigenlijk voor het eerst een duidelijk verschil in kracht en niet een klein beetje ook. Sqauts gingen 10% zwaarder op dezelfde herhalingen en legpress ging dik 20% zwaarder:D
Tevens ben ik inmiddels zo hard als een baksteen en weeg ik 95,5kg. Vetpercentage heb ik al ff niet laten meten maar zie duidelijk steeds meer aderen, vormen en lijnen opduiken. Ik zal donderdag ochtend weer ff wat omtrekken meten, ben zelf ook wel benieuwd.
Op de sportschool hebben we wel een weerstandmeter voor je vet%, denk alleen dat die niet hetzelfde verteld als een huiplooimeting, kan het een poging wagen natuurlijk..

De sides die ik nu nog merk is snel zweten, heb het eigenlijk altijd warm. Ik kan me echt ontzettend kwaad maken ergens over, echt levens gevaarlijk kwaad gewoon.. Gelukkig kan ik mezelf goed inhouden. Sinds het uppen komen die rare dromen weer terug en slaap erg oppervlakkig, zal wel weer weg trekken.
Verder helemaal geen last van acne, had dit wel tijdens me kuur met bold en test. Neem deze keer ook vitB5 a 10gr/dag. Denk dat het wel degelijk helpt voor mij. Ook ben ik helemaal niet opgeblazen of dikke kop of iets. Mensen zien me groeien en afvallen, dat wekt bij kenners wel vragen, ach laat ze lekker denken. Zeg altijd dat ik weer een hoop nieuwe suppjes aan het proberen ben samen met 10gr crea ofzo hahaha.. en dan luisteren ze ook nog naar wat ik allemaal te zeggen heb terwijl ik het letterlijk ter plekke uit me duim zuig:D

Goed.. genoeg geneuzel, tijd om te slapen.. tijd om te groeien

Peace out
 
Omtrekken & Gewicht + nieuwe koers

19-07-2012
Gewicht: 91,8kg (14% BF ?)
Nek: 43cm
Schouders: 132cm
Onderarmen: 32cm
Bovenarmen: 39,5cm
Borst: 110,5cm
Middel: 86cm
Buik: 86cm
Heupen: 99cm
Bovenbenen: 60,5cm
Kuiten: 38cm
Polsen: 18cm


Gister even een 'ballans'-dag ingevoerd, had gister toch een rustdag. Heb slechts 1900kcal gegeten. Kon ik gelijk merken op de weegschaal vannochtend. Denk dat het meeste gewichtsverlies vocht moet zijn, vet% daalt niet meer zo snel. Het lijkt erop dat me lichaam gewend is aan weinig carbs en zich hierop heeft aangepast.

Om wille van het feit dat ik toch ook wat spiermassa wil pakken ga ik de komende weken toch wat meer eten, het vet verbranden is toch in een stagnerende fase terecht gekomen en echt veel minder eten gaat em ook niet worden.
Ik ben van plan om op training dagen +/- 2807Kcal te gaan eten en op rustdagen +/- 2222Kcal. Dit zou theoretisch nog steeds betekenen dat ik minder eet dan ik verbrand. Schema's zijn te vinden in de bijlage.

Volgens de Intermittent Fasting calculatie zou ik er dan nog 5 weken over doen om op 11% BF uit te komen. Klinkt utopisch... we shall see.
BMR: 2075 Kcal
TDEE: 3217 Kcal
 

Bijlagen

  • 20120718 - Trainingsdag 2807.xlsx
    16,4 KB · Weergaven: 130
  • 20120718 - Rustdag 2222.xlsx
    16,4 KB · Weergaven: 124
Laatst bewerkt:
Hou je er wel rekening mee dat wanneer je on bent je stofwisseling ook omhoog schiet?
 
Hou je er wel rekening mee dat wanneer je on bent je stofwisseling ook omhoog schiet?

Bedoel je dat ik gerust meer kan eten, zoals in me nieuwe schema, zonder te stijgen in vetmassa?
 
waarom meet je iedere dag al je maten op :rolleyes: zo snel gaat het niet hoor
 
waarom meet je iedere dag al je maten op :rolleyes: zo snel gaat het niet hoor

nou ja.. iedere dag, ik neem 1x per week of 1x in de twee weken me maten op. valt mee toch..
 
Verhogen vd koolhydraten veroorzaakt meer lichaams warmte?

Gek genoeg had ik vannochtend meer honger terwijl ik gister begonnen ben met meer te eten. Tevens merk ik ook dat ik het vaker warm heb met dit dieet, komt volgens mij door de koolhydraten. Twee weken geleden op een verjaardag 2 a 3 glazen cola gedronken, daarna kreeg ik enorme opvliegers. Parels op me voorhoofd, bloedheet, rooie kop en alles???, ben maar gelijk met een ommetje naar huis gereden, raampjes open ..pfff even afkoelen..
 
Back
Naar boven