XXL Nutrition

Van Skinny naar SkinnyFAT!

prada20

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m78
Massa
73kg
Vetpercentage
19%
Hey allemaal,
Ik ben 2 maanden terug weer begonnen met trainen 3x per week, en woog in het begin 64kg en weeg nu 74kg, mede door het gebruik van een weightgainer. Het probleem alleen nu is, dat ik echt een BUIK heb gekregen, wat ik eerst bijna niet had.

WAT MOET IK DOEN?? Moet ik nou stoppen met mn gainer, of alleen innemen op de dagen dat ik train. En mn nutrition aanpassen? Ik was eerst erg blij met mn resultaten , maar k merk gwn dat mn buik blijft groeie (hoort dat er bij?)

Iemand tips wat k kan doen? beetje desperate actie van me, maar elk advies is welkom :D:D

tja, als ik 5 kilo per maand aan kom krijg ik ook een buik.
maak een degelijk voedingschema, schrap die gainer en mik op 1 kilo per maand.

tja, als ik 5 kilo per maand aan kom krijg ik ook een buik.
maak een degelijk voedingschema, schrap die gainer en mik op 1 kilo per maand.

ja is inderdaad een beetje veel, maar ik denk dat je in de eerste maanden de beste gains van je leven kan maken.

fl**ker de weight gainer eruit en vervang door een whey product.

verder lees de sticky's over eten en leer.

suc6 man

WAT MOET IK DOEN? De stickies lezen, onderhoud berekenen, voedingsschema opstellen en als je wil bulken niet meer dan 300-400 kcal boven je onderhoud eten. Ik kan me voorstellen dat je enthousiast bent als beginner in de bulk, maar doe het wel met verstand. Zo te zien eet je per dag ongeveer 1000 kcal te veel. Heb ik het goed als ik zeg dat je elke dag meer dan 4000 kcal binnenkrijgt?

fl**ker die weight gainer in de container zit vol met suiker je hebt er zo wat niks aan

fl**ker die weight gainer in de container zit vol met suiker je hebt er zo wat niks aan

je weet niet eens welke weightgainer hij heeft en je trekt nu al debiele conclusies. duur zijn ze zeker, maar sommige hebben goede voedingswaardes en weinig suiker. :mad:

• Topic Starter Topic Starter
het is zeker een goeie weightgainer, ik zeg ook niet dat t daar aan zou moeten liggen. (mass perfection).

Ik denk dat het idd aan mn voedingsschema ligt. Ik eet onregelmatig en regelmatig *zondig* ik. Maar dacht dat ik dat wel kon maken om zoveel mogelijk carbs binnen te krijgen om aan te komen, maar blijkbaar heeft t een btje verkeerd uitgepakt.

het is zeker een goeie weightgainer, ik zeg ook niet dat t daar aan zou moeten liggen. (mass perfection).

Ik denk dat het idd aan mn voedingsschema ligt. Ik eet onregelmatig en regelmatig *zondig* ik. Maar dacht dat ik dat wel kon maken om zoveel mogelijk carbs binnen te krijgen om aan te komen, maar blijkbaar heeft t een btje verkeerd uitgepakt.

Yeah, je moet gewoon iets consequenter zijn met je voeding. Als je gaat cheaten, prima, maar houd dat wel enigszins bij. Je moet altijd weten wat je macro (totale kcal, eiwit, carb, vet voor een dag) is, zodat je kunt inschatten of je genoeg binnenkrijgt op een dag of juist te veel. Shit man, toen ik ging bulken trainde ik als een malle en vrat ik ook als een beest met de gedachte 'dat het toch naar de spieren zou gaan'. Ja, een deel wel, maar ik werd er ook vatsig van. Dus ja, eet verstandig.

wat je moet doen? Blij zijn dat je weightgainer heeft gewerkt! want dat was toch je doel...aankomen?

Als je merkt dat je teveel vet aankomt; Iets minder caloriën naar binnen werken ;)
Als je merkt dat je niet aankomt, dus ook geen spier; Meer eten.
Je kan je onderhoud berekenen en dit ongeveer als richtlijn zien, en dan gewoon je voeding aanpassen aan het resultaat dat je ziet.
Je zegt dat je nu teveel vet aankomt > iets minder caloriën, misschien teveel suikers?

Succes

• Topic Starter Topic Starter
Thanks voor de tips!

Terug
Naar boven