Weake Teake
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 13
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 80kg
Hallo DBB’ers,
Ik zit nog niet heel lang op het forum, maar ben al wel een tijdje bezig met bodybuilding. Ik heb besloten een eigen log bij te houden, zodat ik mijn progressie een beetje kan volgen. Eerst wat over mijzelf:
Bodystats:
- 20 jaar
- 1,83
- Momenteel 70 KG
- BF% weet ik niet
Krachtstats:
- BP 1x80
- DL 1x115
- SQ 1x90
Training
Ik train thuis in mijn “homegym”, 5 dagen per week, volgens een 4-split:
- Rug, Biceps;
- Borst, Triceps;
- Benen;
- Schouders, Traps, Kuiten.
Buik en Cardio doe ik niet op vaste dagen. Is vaak maar net hoe het uitkomt
.
Na 6 weken een explosief trainingsschema te hebben gevolgd, ga ik nu een 5-weken schema volgen waarbij ik de trainingen van de verschillende spiergroepen ga afwisselen met de ene week Explosieve trainingen en de andere week Langzame/Piek trainingen. Mijn Explosieve trainingen zijn met name gericht op compounds en barbell oefeningen, met als doel een toename in kracht en massa. Bij de Langzame/Piek trainingen zal ik veelvuldig gebruik maken van dumbbells en deze trainingen zijn voornamelijk gericht op spiervormende oefeningen. Na deze 5 weken ga ik weer over op een 6-weken explosief trainingsschema en dat wisselt zich vervolgens steeds af.
Mijn trainingsschema:
Borst&Triceps Explosief
Benchpress
Fly’s
Incline Benchpress
Incline Fly’s
Decline Benchpress
Tricep dips
Skull crushers
Close-grip Benchpress
Borst&Triceps Langzaam/Piek
Dumbbell Benchpress
Fly’s
Incline dumbbell Benchpress
Incline Fly’s
Standing Fly’s (cable)
Tricep Kickbacks
Tricep pushdown
One arm tricep extension
Benen (zowel explosief als langzaam/piek)
Squat
Lunges
Leg extensions
Goodmornings
Straight-leg deadlift
Leg curls
Schouders&Traps Explosief,Kuiten
Military press
Behind neck press
Upright row
Rear delt row
Shrugs
Standing calfraise
Single leg calfraise
Seated calfraise
Schouders&Traps langzaam/piek,Kuiten
Dumbbell shoulder press
Front raise
Lateral raise
Bentover lateral raise
Dumbbell Shrugs
Standing calfraise
Single leg calfraise
Seated calfraise
Rug&Biceps Explosief
Pull-ups wide grip
Chin-ups
Bent-Over Row
T-bar Row
Deadlift
Concentration Curls
BB Curls
Preacher Curls
Reverse Preacher Curls
Rug&Biceps Langzaam/Piek
Wide grip Pulldown
Close grip Pulldown
Dumbbell BOR
Upright shoulder external rotation
Deadlift
Negative Concentration Curls
Alternating dumbbell Curls
Dumbbell Preacher Curls
Hammer Curls
Mijn voedingsschema:
Totaal van voedingsschema
Kcal 3098
Eiwit 213 gram (33,41%)
KH 316 gram (49,50%)
Vet 109 gram (17,10%)
Heb geen zin om mijn hele voedingsschema hier te plaatsen, dus bij deze alleen de totaal tabel. Als je vragen hebt over het voedingsschema dan kun je die gerust stellen.
Ik ga bewust voor enkel een toename in (zoveel mogelijk) droge spiermassa. Ik wil dus wel in gewicht toenemen, maar ik wil dat dit gewicht zo veel mogelijk in spiermassa zit en niet in vet, ik doe daarom niet aan intensieve bulk.Vandaar dat mijn voedingsschema ook rond mijn onderhoud zit.
Pre-/Post-workout Supplementie:
60 minuten voor training: Whey Proteine
30 minuten voor training: Aminos + Creatine + Dextrose
Direct na training: Dextrose + Creatine
15 minuten na training: Aminos
30-45 minuten na training: Weight-Gainer
Op het moment gebruik ik geen Creatine. Creatine neem ik namelijk in perioden van 2 maanden en vervolgens een maand niet. Deze maand (december) is dus de maand dat ik geen Creatine gebruik.
Doelen voor eind juni 2010:
Body
- 75 KG (zo droog mogelijk)
Kracht
- BP 1x 90
- DL 1x130
- SQ 1x100
Kracht is voor mij van secundair belang, maar vind het wel belangrijk om ook hier progressie te blijven boeken. Vandaar dat ik ook hier doelen voor heb opgesteld. Dit zijn voorzichtige doelen, omdat ik weet dat mijn eis, voor toename in (zoveel mogelijk) droge spiermassa met laag blijvend percentage BF, niet gepaard kan gaan met grote krachttoename. Op zo’n moment moet je prioriteiten stellen en mijn prioriteiten liggen momenteel toch op het bodybuilding vlak (droge massa). Ik hecht dan ook meer waarde aan mijn doel van “75 KG zo droog mogelijk”, dan aan mijn doelen voor kracht.
Log:
Het doel van deze log is om mijn progressie qua kracht en gewicht bij te houden, maar ook wil ik dit log kunnen gebruiken als naslagwerk voor hoe mijn training,supplementie en eventueel voeding door de tijd heen is geweest. Ik wil daarom zoveel mogelijk informatie bijhouden in deze log en daar heb ik nu een mooie start mee gemaakt
.
Ik zit nog niet heel lang op het forum, maar ben al wel een tijdje bezig met bodybuilding. Ik heb besloten een eigen log bij te houden, zodat ik mijn progressie een beetje kan volgen. Eerst wat over mijzelf:
Bodystats:
- 20 jaar
- 1,83
- Momenteel 70 KG
- BF% weet ik niet
Krachtstats:
- BP 1x80
- DL 1x115
- SQ 1x90
Training
Ik train thuis in mijn “homegym”, 5 dagen per week, volgens een 4-split:
- Rug, Biceps;
- Borst, Triceps;
- Benen;
- Schouders, Traps, Kuiten.
Buik en Cardio doe ik niet op vaste dagen. Is vaak maar net hoe het uitkomt
.Na 6 weken een explosief trainingsschema te hebben gevolgd, ga ik nu een 5-weken schema volgen waarbij ik de trainingen van de verschillende spiergroepen ga afwisselen met de ene week Explosieve trainingen en de andere week Langzame/Piek trainingen. Mijn Explosieve trainingen zijn met name gericht op compounds en barbell oefeningen, met als doel een toename in kracht en massa. Bij de Langzame/Piek trainingen zal ik veelvuldig gebruik maken van dumbbells en deze trainingen zijn voornamelijk gericht op spiervormende oefeningen. Na deze 5 weken ga ik weer over op een 6-weken explosief trainingsschema en dat wisselt zich vervolgens steeds af.
Mijn trainingsschema:
Borst&Triceps Explosief
Benchpress
Fly’s
Incline Benchpress
Incline Fly’s
Decline Benchpress
Tricep dips
Skull crushers
Close-grip Benchpress
Borst&Triceps Langzaam/Piek
Dumbbell Benchpress
Fly’s
Incline dumbbell Benchpress
Incline Fly’s
Standing Fly’s (cable)
Tricep Kickbacks
Tricep pushdown
One arm tricep extension
Benen (zowel explosief als langzaam/piek)
Squat
Lunges
Leg extensions
Goodmornings
Straight-leg deadlift
Leg curls
Schouders&Traps Explosief,Kuiten
Military press
Behind neck press
Upright row
Rear delt row
Shrugs
Standing calfraise
Single leg calfraise
Seated calfraise
Schouders&Traps langzaam/piek,Kuiten
Dumbbell shoulder press
Front raise
Lateral raise
Bentover lateral raise
Dumbbell Shrugs
Standing calfraise
Single leg calfraise
Seated calfraise
Rug&Biceps Explosief
Pull-ups wide grip
Chin-ups
Bent-Over Row
T-bar Row
Deadlift
Concentration Curls
BB Curls
Preacher Curls
Reverse Preacher Curls
Rug&Biceps Langzaam/Piek
Wide grip Pulldown
Close grip Pulldown
Dumbbell BOR
Upright shoulder external rotation
Deadlift
Negative Concentration Curls
Alternating dumbbell Curls
Dumbbell Preacher Curls
Hammer Curls
Mijn voedingsschema:
Totaal van voedingsschema
Kcal 3098
Eiwit 213 gram (33,41%)
KH 316 gram (49,50%)
Vet 109 gram (17,10%)
Heb geen zin om mijn hele voedingsschema hier te plaatsen, dus bij deze alleen de totaal tabel. Als je vragen hebt over het voedingsschema dan kun je die gerust stellen.
Ik ga bewust voor enkel een toename in (zoveel mogelijk) droge spiermassa. Ik wil dus wel in gewicht toenemen, maar ik wil dat dit gewicht zo veel mogelijk in spiermassa zit en niet in vet, ik doe daarom niet aan intensieve bulk.Vandaar dat mijn voedingsschema ook rond mijn onderhoud zit.
Pre-/Post-workout Supplementie:
60 minuten voor training: Whey Proteine
30 minuten voor training: Aminos + Creatine + Dextrose
Direct na training: Dextrose + Creatine
15 minuten na training: Aminos
30-45 minuten na training: Weight-Gainer
Op het moment gebruik ik geen Creatine. Creatine neem ik namelijk in perioden van 2 maanden en vervolgens een maand niet. Deze maand (december) is dus de maand dat ik geen Creatine gebruik.
Doelen voor eind juni 2010:
Body
- 75 KG (zo droog mogelijk)
Kracht
- BP 1x 90
- DL 1x130
- SQ 1x100
Kracht is voor mij van secundair belang, maar vind het wel belangrijk om ook hier progressie te blijven boeken. Vandaar dat ik ook hier doelen voor heb opgesteld. Dit zijn voorzichtige doelen, omdat ik weet dat mijn eis, voor toename in (zoveel mogelijk) droge spiermassa met laag blijvend percentage BF, niet gepaard kan gaan met grote krachttoename. Op zo’n moment moet je prioriteiten stellen en mijn prioriteiten liggen momenteel toch op het bodybuilding vlak (droge massa). Ik hecht dan ook meer waarde aan mijn doel van “75 KG zo droog mogelijk”, dan aan mijn doelen voor kracht.
Log:
Het doel van deze log is om mijn progressie qua kracht en gewicht bij te houden, maar ook wil ik dit log kunnen gebruiken als naslagwerk voor hoe mijn training,supplementie en eventueel voeding door de tijd heen is geweest. Ik wil daarom zoveel mogelijk informatie bijhouden in deze log en daar heb ik nu een mooie start mee gemaakt
.
Laatst bewerkt:

haha
Je trainingsschema vind ik persoonlijk niet super.
.
. Volgende keer beter
.