MuscleMeat

Van welpje naar leeuw! Lijger's trainingslog

Lijger

Cool Novice
Waardering
5
Lengte
1m72
Vetpercentage
14%
Goedemorgen, hier een logje van mijn trainingen. Ik ben 16 jaar, weeg zo'n 63KG en ben 1.72m lang. VP zit op 15%. Ik heb vorige week een abonnement bij de plaatselijke sportschool afgesloten die aankomende zondag in gaat, 17 nov 2013 dus. Ik ben van plan om aardig wat gewicht aan te komen om zo rond de 75KG te komen, dus veel en goed eten te samen met een goed trainingsschema.

Op aanraden van een hoop anderen heb ik Starting Strength van Rippetoe doorgenomen en alvast de oefeningen uitgeprobeerd zonder bar. Ik zal volgende week wel wat filmpjes posten zodat jullie m'n techniek kunnen zien en kunnen verbeteren indien dat nodig zou zijn. Ik volg de opleiding VeVa, dus eenmaal per maand zit ik een week lang stage te volgen bij het Korps Mariniers, waar ik m'n voeding dus niet zelf kan bepalen.

Hier het schema:

Maandag:

Squat 3x5
Bench Press 3x5
Bent Over Row 3x5
Chin ups 3x8
Barbell curl / Dumbbell curl 3x8
Calf Raises 3x8

Woensdag:

Squat 3x5
Military Press 3x5
Deadlift 1x5
Dips / Tricep cable pushdown 3x8
Pull-ups 3x8

Vrijdag:

Squat 3x5
Bench Press 3x5
Chin ups 3x8
Bent Over Row 3x5
Barbell curl / Dumbbell curl 3x8

Op of aanmerkingen? Feel free to say.

Beginfoto 16-11-13:

IMG_0490_zps977fbc49.png

Begin Stats:

Bench Press: 30KG
Squat: 40KG
Deadlift: 50KG

Huidige Stats:

Bench Press: 35KG
Squat: 50KG
Deadlift: 60KG

Laatst bewerkt:
Lijkt me wat weinig of is een half uurtje trainen je target?

Prima SS schema (variant), succes er mee!

• Topic Starter Topic Starter
Beginfoto toegevoegd :)

Morgen beginnen en dan komen de stats erop

Succes! Schema ziet er goed uit en met voeding moet het ook goedkomen.
Hoe ziet zo'n week stage bij Korps mariniers er gemiddeld uit?

Succes! Schema ziet er goed uit en met voeding moet het ook goedkomen.
Hoe ziet zo'n week stage bij Korps mariniers er gemiddeld uit?
Dankjewel!

Verschilt heel erg per week, maandag zit je in Rotterdam en slaap je op de kazerne, en dan nemen ze je de volgende ochtend ergens naar toe waar je dingen gaat doen en buiten slapen enzo, dan kom je donderdag avond meestal weer terug.

Maar nog ff een vraagje

Barbell curl: (20?) Was een 35mm stang, ongeveer 1.20m. Weet het gewicht niet precies maar zat 2x 2.5 aan.

Hoeveel weegt zo'n stang?

Laatst bewerkt:
Volgens mij iets van 7,5/10kg.. Niet ergens een weegschaal in de buurt? Ff met dat ding erop gaan staan en dan zonder, of gewoon dat ding er ff op zetten :)

Succes! Alvast goed ingelezen dus, betere start dan de meeste mensen. Al aardige benen ook voor een beginner, doe je een sport met explosieve benenkracht?

Succes! Alvast goed ingelezen dus, betere start dan de meeste mensen. Al aardige benen ook voor een beginner, doe je een sport met explosieve benenkracht?

Mwoah, ik doe redelijk veel hardlopen, ook hardlopen met gewicht. Veel squats zonder gewicht en wat jump squats enzo, burpees, verder niet echt.

Mwoah, ik doe redelijk veel hardlopen, ook hardlopen met gewicht. Veel squats zonder gewicht en wat jump squats enzo, burpees, verder niet echt.

Dat is in ieder geval een begin, kan het wel verklaren.

Ik hoop voor je dat je bij een sportschool zit waar ze dit soort trainingen wel kunnen ondersteunen (in tegenstelling tot de gemiddelde apparatenschool)

Dat is in ieder geval een begin, kan het wel verklaren.

Ik hoop voor je dat je bij een sportschool zit waar ze dit soort trainingen wel kunnen ondersteunen (in tegenstelling tot de gemiddelde apparatenschool)

qua materiaal bedoel je? Het enige wat mist is een groter aantal losse barbells, er is ook geen olympische 50mm barbell dus ik moet een bar van de BP pakken wil ik gaan deadliften :o

qua materiaal bedoel je? Het enige wat mist is een groter aantal losse barbells, er is ook geen olympische 50mm barbell dus ik moet een bar van de BP pakken wil ik gaan deadliften :o

Nee ik bedoel meer qua letten op de uitvoering, sommige instructeurs staan raar te kijken als je een deadlift doet, laat staan dat ze je tips kunnen geven.

Bankdrukken wordt het hem niet vandaag, moest verplicht 120 reps met 40KG maken :( En ja, dan wordt het vanaf 60 niet echt goede form meer, gewicht met behulp van je hoofd, benen en rug omhoog drukken was dus niet de bedoeling.

Bankdrukken wordt het hem niet vandaag, moest verplicht 120 reps met 40KG maken :( En ja, dan wordt het vanaf 60 niet echt goede form meer, gewicht met behulp van je hoofd, benen en rug omhoog drukken was dus niet de bedoeling.

Moest? Van wie?
Op naar de 40x120kg :p

Update op de stats:

BP: 50KG
SQ: 65KG
DL: 70KG
BOR: 60KG
OHP: 30KG

Nogmaals een update:

BP: 60KG