Net Genee gehoord op Veronica met zijn kant van het verhaal, het echte en hele verhaal zoals hij het noemt, over hoe het is gegaan. Hij wilde niet uithalen of mensen te kakken zetten maar gewoon zijn kant vertellen over het volgens hem is gegaan. Want hij werd er zo langzamerhand wel moe van. Klonk helemaal niet zo gek. Er waren al een tijdje spanningen bleek. Vandaar dat Gijp met Genee al bij Derksen langs was geweest want ze spraken niet meer met elkaar.
Het hele weekend voor de uitzending zijn er allerlei mensen opgebeld, Derksen wist ervan heeft zelfs akkoord gegeven op Akwasi om maar iets te noemen, en wist dat er meer mensen aan tafel zouden komen zitten. De programmaleiding, "directeurtje", wist overal vanaf en kwam met tips enzvoorts. Je kunt onmogelijk als het over dit onderwerp gaat mensen met een kleur aan een ander tafeltje laten zitten. Dat werkt niet op tv. Er was ook niets aan de hand tot kort voor de uitzending. Toen wilde Derksen niet meer en werd Genee gebeld dat hij nu moest komen en werd het een hooggespannen sfeertje waar Derksen met Genee, ten overstaan van de hele groep, hebben lopen bekvechten.
Genee heeft gezegd ik zat daar voornamelijk als gespreksleider en heb Derksen vooraf medegedeeld dat ik best wel kritische vragen zou stellen omdat hij het idee had dat ze wel iets moesten laten zien. Was geen probleem.
Genee zegt dat hij misschien wel meer had moeten benadrukken dat hij overal is bij geweest en ook over achter staat maar als gespreksleider ga je anders een gesprek in. Die dubbele rol heeft, achteraf, niet goed uitgepakt.
Dat Derksen moord en brand schreeuwt dat hij van niks wist kan helemaal niet volgens Genee. Daar ging die discussie ook over voorafgaand de uitzending. Genee heeft gezegd tegen Derksen waar heb je het over met je ik weet van niks, dat kan helemaal niet. Ik heb de radio uitgezet want er zou daar nog verder op ingegaan worden door Genee maar misschien is het terug te luisteren.
Heb Derksen horen zeggen dat hij wel oren had naar een ander programma, naast dit programma, waar Gijp en Genee geen zin in hadden. Misschien speelt dat ook nog een rol?
Wat ziet Derksen eruit zeg.