AndroidHealthClinic

Variant biceps dumbbell concentration curl

Se7en7

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m84
Massa
79kg
Ik heb een vraagje over een variant van deze oefening, enkele kerels bij mij in de gym doen deze oefening op een andere manier. Ik weet niet of daar een specifieke benaming voor is (op exrx kon ik niets vinden), maar ik zal het even beschrijven.
Qua gewicht pakken ze zo een 6 a 8 kg meer dan dat ze bij een normale dumbbell concentration curl zouden doen, de nadruk ligt enkel op het laten zakken van de dumbbell, dit doen ze heel traag, om de dumbbell weer naar boven te krijgen nemen ze de andere hand om te helpen.

Ik heb dit zelf ook enkele keren geprobeerd en bij geen enkele andere bicepsoefening heb ik ooit zo een spanning op mijn biceps gevoeld, 3 dagen na die eerste keer voelde ik het nog.:eek:

Is dit een goede en/of vaak voorkomende oefening in het 'wereldje'?

Dat kan met redelijk wat oefeningen, gewoon een gewicht wat eigenlijk te zwaar is voor de positieve fase omhoog helpen, en geconcentreerd naar beneden laten zakken.

• Topic Starter Topic Starter
Is het dan beter het vaker zo te doen, dus te concentreren op de negatieve fase omdat je spieren zo toch veel meer belast worden, dus effectiever?

dat noemen ze een oefeningn negatief uitvoeren niet te vaak doen omdat het veel 'schade' opleverd dus ook heel veel herstel nodig heeft.
Goede manier om bijv een plateau aan te vallen

dumbbell concentration curl Negatives :)

Terug
Naar boven