MuscleMeat

vass89 gaat eindelijk serieus aan de slag

vass89

Competitive Bodybuilder
Waardering
48
Lengte
1m85
Massa
80kg
Vetpercentage
10%
Hallo allemaal,

Ik ben sinds maart 2010 begonnen met krachttraining. Ben begonnen in een kleine sportschool waar geen fatsoenlijke apparaten stonden. In Juli 2010 ben ik overgestapt naar een betere sportschool. Ik ben vanaf dat moment 5 keer per week gaan trainen met de volgende indeling:

ma: borst/triceps
di: rug/biceps
wo: benen/schouders
do: borst/triceps
vr: rug/biceps
za: rust
zo: rust
Alle oefeningen 4 setjes van 8 het hele jaar lang.

Mijn buik zou ik zogenaamd tussendoor trainen, maar dit gebeurde bijna nooit.
Eind juni 2011 sprak ik een kerel in de sportschool die behoorlijk groot was. Hij begon over hoe hij alles 1 keer per week trainde en hoe belangrijk DL en SQ waren. Op dat moment had ik beide oefeningen nog nooit gedaan en zat ik met een rugblessure.
Ik ben na mijn vakantie (half Juli) met een frisse start begonnen. Ik heb mijn trainingsschema omgegooid, en wilde gaan letten op mijn voeding (deed ik voorheen ook nooit). In het begin kwam er nog niet veel van ivm met mijn rugblessure (heeft me in totaal iets van 2 maanden en aardig wat kilo's gekost..:( ), maar eind Juli ben ik eindelijk echt serieus aan de slag gegaan.

Ik heb mijn trainingsschema aangepast naar:

Ma: Borst + 1 of 2 oefeningen triceps

Di: Rug/Buik + 1 of 2 oefeningen biceps

Wo: Cardio

Do: Schouders/Traps/Triceps

Vr: Benen/Biceps/Buik

Za/Zo: rust

Heb mijn oefeningen weggehaald, omdat ik meer variatie in de oefeningen wil gooien en dus niet elke keer dezelfde oefeningen ga doen :) Daarnaast pak ik op mn borst en rug dagen mijn armen een beetje mee omdat ze wat achterlopen. (nee heb geen beachboy ambities :p)

Ben van eind Juli tot half Sept bezig geweest met cutten, maar ben inmiddels begonnen met clean bulk. Zit op ongeveer 4000 kcal per dag

Stats:

Leeftijd: 22
Trainingstijd: Sinds Maart 2010 (op dit moment dus 1 jaar en 9 maanden)
Lengte: 185 cm
Gewicht: 90,5kg ('s ochtends, naakt en na het pissen :p) updated 24-02-2012
BF: volgens mijn weegschaal 12% maar denk zelf meer aan ong 16%

BP: 1x110kg
SQ: 1x130kg ATG
DL: 1x150kg (zonder straps)

Doelen zomer 2012:

Gewicht: 90kg met BF van max 12% (haalbaar?)
BP: 5x5 100kg
SQ: 5x5 120kg
DL: 5x5 130kg

Morgen benentraining en hopelijk gelijk posten :)

Thanks for reading

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Net een mountainbike tochtje gepakt dus straks toch maar even de armen trainen ipv de benen..

hey!! Zijn wel veel oefeningen voor 5x5 e? :S Heb je trainingsprogramma's als stronglifts al eens bekeken? Wat voor Blessure had je?

Ik was ook niet van plan om 5x5 te pakken in de trant van stronglift oid, wilde alleen de compounds 5x5 uitvoeren :)

Mn blessure was niet helemaal duidelijk.. de fysio sprak over een irritatie in het gewricht tussen mn wervels en mn ribben en de dokter zei dat ik een scheur had in mn latissimus dorsii.. ben er nog steeds niet helemaal achter wat het nou eigenlijk echt was :p

anyway bijna geen last meer van dus ga er inmiddels vol tegenaan

Nou succes in ieder geval, ik zie je wel weer verschijnen @ the gym!

even een kleine opmerking, denk je niet dat je te veel borst oefningen pakt?
je pakt 5 oefeningen waarbij de meeste ook nog 5x5..
Borst is maar een relatief kleine spiergroep in tegenstelling tot je bovenbenen bv, en daar pak je maar 3 oefeningen voor.
misschien is het handig om daar eens naar te kijken ?

even een kleine opmerking, denk je niet dat je te veel borst oefningen pakt?
je pakt 5 oefeningen waarbij de meeste ook nog 5x5..
Borst is maar een relatief kleine spiergroep in tegenstelling tot je bovenbenen bv, en daar pak je maar 3 oefeningen voor.
misschien is het handig om daar eens naar te kijken ?

Ik pak 4 oefeningen voor bovenbenen, maar opzich heb je een punt..
Deed eerder nog meer oefeningen voor mn borst, maar trainde toen een beetje lomp :p maargoed zal er eens naar kijken, bedankt voor de tip!

Eindelijk je logje! Ga dit zeker volgen

Nice danny, al beter inmiddels? (kan ik jouw log ook weer volgen ;))

Ja ondanks een beetje hoesten en wat hoofdpijn ben ik weer beter!

Eetlust is ook weer terug dus ik ga vrolijk verder op de 4000cals!
Vanavond maar eens rustig de benen aanpakken en vanaf volgende week weer knallen

Net de armen aangepakt ipv benen omdat ik al 2 uur gefietst had vandaag...

- Chest Dips

12xBW
12xBW
10xBW

Voelde mn schouders nogal vanwege het fietsen, dus ben na de 3e set gestopt.. :/

- Tricep pushdown

12x42,5kg
12x45kg
12x47,5kg
10x50kg

- Single arm tricep extension (cable)

15x10kg
12x12,5kg
10x12,5kg
10x12,5kg

- Preacher curls

15x25kg
12x25kg
12x25kg
10x25kg (bij allemaal gewicht ez-stang niet meegerekend)

- Hammer curls

4x12x14kg (per hand obv.)

- Incline Curls

12x14kg
12x14kg
12x14kg
10x14kg

Hierna nog supersetje gedaan 3x8 Triceps pushdown met rope en bicep curl met rope

Al met al wel een aardige training.. :)

ik mag toch hopen op een monsterpomp

ja die was er zeker danny

Voor borst doe je vrij veel (3 oefeningen 5×5 ook nog eens).

Voor buik doe je te veel. (1-2 oefeningen zijn voldoende en zie geen meerwaarde in 3× buik pakken in de mate waarin jij dat doet. Daarnaast bestaan er geen bovenste buikspieren. Je hebt Rectus Abdominis en Obliques.)

Bij rug zie ik lateral pushdown (= pulldown?) staan. Deze zou ik vervangen door een zittende cable row of hyperextension. Maar dat is meer persoonlijke voorkeur.

Erg veel sets denk ik voor een 5d/week schema. Zal hier af en toe een kijkje komen nemen. Succes in ieder geval!

Hey powergiant, leuk dat je even komt kijken man :)

Borst had ik al gehoord inderdaad, maar buik is nieuw voor me. ik heb sinds ik mn buik op deze manier train weer spierpijn dus ik had het idee dat deze training beter ging dan wat ik voor heen deed.. misschien kan ik beter 1 buik training per week doen, maar 1 a 2 oefeningen vind ik persoonlijk wel een beetje weinig..? Met mn rugoefeningen ben ik ook nog een beetje aan het neuzen wat een goede combi is dus zal jouw idee zeker overwegen.

Bedankt voor je tips in ieder geval!

Verder.. heb vannacht een extreme kramp aanval gehad in mn linker kuit.. :S heb gister 2 uur gefietst, maar dat heb ik al vrij vaak gedaan dus zou het raar vinden als het daar door komt.. heb er in ieder geval zodanig last van nu, dat ik niet normaal op mn linker been kan staan.. iemand ervaring mee??

Zal mijn beentraining hierdoor verschuiven naar morgen. (als het in de loop van de dag beter gaat voelen dan, anders skip ik benen deze week uit voorzorg. Ik ben nogal blessure gevoelig dus wil dit niet forceren, heb al 2x mn enkelbanden gescheurd, mn schouderbanden gescheurd en een rugblessure gehad..)

Buik moet je in mijn ogen net zo trainen als andere spiergroepen. Dus met gewicht en gewoon normaal aantal reps!

ben ook van plan om buik nu 1 keer per week te doen.. maar 1 a 2 oefeningen vind ik nogal weinig

Terug
Naar boven