vass89
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 48
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 80kg
- Vetpercentage
- 10%
Hallo allemaal,
Ik ben sinds maart 2010 begonnen met krachttraining. Ben begonnen in een kleine sportschool waar geen fatsoenlijke apparaten stonden. In Juli 2010 ben ik overgestapt naar een betere sportschool. Ik ben vanaf dat moment 5 keer per week gaan trainen met de volgende indeling:
ma: borst/triceps
di: rug/biceps
wo: benen/schouders
do: borst/triceps
vr: rug/biceps
za: rust
zo: rust
Alle oefeningen 4 setjes van 8 het hele jaar lang.
Mijn buik zou ik zogenaamd tussendoor trainen, maar dit gebeurde bijna nooit.
Eind juni 2011 sprak ik een kerel in de sportschool die behoorlijk groot was. Hij begon over hoe hij alles 1 keer per week trainde en hoe belangrijk DL en SQ waren. Op dat moment had ik beide oefeningen nog nooit gedaan en zat ik met een rugblessure.
Ik ben na mijn vakantie (half Juli) met een frisse start begonnen. Ik heb mijn trainingsschema omgegooid, en wilde gaan letten op mijn voeding (deed ik voorheen ook nooit). In het begin kwam er nog niet veel van ivm met mijn rugblessure (heeft me in totaal iets van 2 maanden en aardig wat kilo's gekost..
), maar eind Juli ben ik eindelijk echt serieus aan de slag gegaan.
Ik heb mijn trainingsschema aangepast naar:
Ma: Borst + 1 of 2 oefeningen triceps
Di: Rug/Buik + 1 of 2 oefeningen biceps
Wo: Cardio
Do: Schouders/Traps/Triceps
Vr: Benen/Biceps/Buik
Za/Zo: rust
Heb mijn oefeningen weggehaald, omdat ik meer variatie in de oefeningen wil gooien en dus niet elke keer dezelfde oefeningen ga doen
Daarnaast pak ik op mn borst en rug dagen mijn armen een beetje mee omdat ze wat achterlopen. (nee heb geen beachboy ambities
)
Ben van eind Juli tot half Sept bezig geweest met cutten, maar ben inmiddels begonnen met clean bulk. Zit op ongeveer 4000 kcal per dag
Stats:
Leeftijd: 22
Trainingstijd: Sinds Maart 2010 (op dit moment dus 1 jaar en 9 maanden)
Lengte: 185 cm
Gewicht: 90,5kg ('s ochtends, naakt en na het pissen
) updated 24-02-2012
BF: volgens mijn weegschaal 12% maar denk zelf meer aan ong 16%
BP: 1x110kg
SQ: 1x130kg ATG
DL: 1x150kg (zonder straps)
Doelen zomer 2012:
Gewicht: 90kg met BF van max 12% (haalbaar?)
BP: 5x5 100kg
SQ: 5x5 120kg
DL: 5x5 130kg
Morgen benentraining en hopelijk gelijk posten
Thanks for reading
Ik ben sinds maart 2010 begonnen met krachttraining. Ben begonnen in een kleine sportschool waar geen fatsoenlijke apparaten stonden. In Juli 2010 ben ik overgestapt naar een betere sportschool. Ik ben vanaf dat moment 5 keer per week gaan trainen met de volgende indeling:
ma: borst/triceps
di: rug/biceps
wo: benen/schouders
do: borst/triceps
vr: rug/biceps
za: rust
zo: rust
Alle oefeningen 4 setjes van 8 het hele jaar lang.
Mijn buik zou ik zogenaamd tussendoor trainen, maar dit gebeurde bijna nooit.
Eind juni 2011 sprak ik een kerel in de sportschool die behoorlijk groot was. Hij begon over hoe hij alles 1 keer per week trainde en hoe belangrijk DL en SQ waren. Op dat moment had ik beide oefeningen nog nooit gedaan en zat ik met een rugblessure.
Ik ben na mijn vakantie (half Juli) met een frisse start begonnen. Ik heb mijn trainingsschema omgegooid, en wilde gaan letten op mijn voeding (deed ik voorheen ook nooit). In het begin kwam er nog niet veel van ivm met mijn rugblessure (heeft me in totaal iets van 2 maanden en aardig wat kilo's gekost..
), maar eind Juli ben ik eindelijk echt serieus aan de slag gegaan. Ik heb mijn trainingsschema aangepast naar:
Ma: Borst + 1 of 2 oefeningen triceps
Di: Rug/Buik + 1 of 2 oefeningen biceps
Wo: Cardio
Do: Schouders/Traps/Triceps
Vr: Benen/Biceps/Buik
Za/Zo: rust
Heb mijn oefeningen weggehaald, omdat ik meer variatie in de oefeningen wil gooien en dus niet elke keer dezelfde oefeningen ga doen
Daarnaast pak ik op mn borst en rug dagen mijn armen een beetje mee omdat ze wat achterlopen. (nee heb geen beachboy ambities
)Ben van eind Juli tot half Sept bezig geweest met cutten, maar ben inmiddels begonnen met clean bulk. Zit op ongeveer 4000 kcal per dag
Stats:
Leeftijd: 22
Trainingstijd: Sinds Maart 2010 (op dit moment dus 1 jaar en 9 maanden)
Lengte: 185 cm
Gewicht: 90,5kg ('s ochtends, naakt en na het pissen
) updated 24-02-2012BF: volgens mijn weegschaal 12% maar denk zelf meer aan ong 16%
BP: 1x110kg
SQ: 1x130kg ATG
DL: 1x150kg (zonder straps)
Doelen zomer 2012:
Gewicht: 90kg met BF van max 12% (haalbaar?)
BP: 5x5 100kg
SQ: 5x5 120kg
DL: 5x5 130kg
Morgen benentraining en hopelijk gelijk posten

Thanks for reading
Laatst bewerkt:

)