MuscleMeat

vass89 gaat eindelijk serieus aan de slag

• Topic Starter Topic Starter
vandaag mn benen ook maar niet getraind aangezien ik nog steeds last heb van mn kuit.. volgende week beter dan maar :)

Ik denk dat je best wel 2x per week buik kan doen hoor..
En k*t van je kuit man!

Wanneer ga je weer sporten deze week?

Ga je volgen! programmaatje ziet er goed uit!

Ik denk dat je best wel 2x per week buik kan doen hoor..
En k*t van je kuit man!

Wanneer ga je weer sporten deze week?

Mn kuit gaat inmiddels weer stuk beter, alleen als ik er op druk doet het nog pijn.. dus deze week weer volop aan de beuk! Morgenochtend uurtje of half 10 staat de borsttraining op het programma :) en wanneer jij dan?

---------- Post toegevoegd Sun 2 Oct 2011 om 23:19 ----------

Ga je volgen! programmaatje ziet er goed uit!

Top! Welkom :D morgenmiddag of avond weer een update :)

zo, ontbijtje van 750 kcal naar binnen gewerkt.. even anderhalf uur chillen en dan mn noxplode naar binnen en een half uur later aan de beuk :D

Vandaag eerste borsttraining sinds ik overgestapt ben van noxipro naar noxplode.. wat een fout zeg! Had al eerder mindere ervaringen gehad met noxplode (extreem warm krijgen en hartkloppingen) maar wilde afwisseling in mn pre-workouts.. vandaag minder kracht dan normaal en weer super warm/zweten bah.. ergste was wel dat ik echt super misselijk was van die noxplode.. heb daardoor zelfs mn training eerder afgebroken, en mn buik dus niet getraind.. vanaf morgen dus weer aan de noxipro!

Weegschaal gaf vandaag 85,5 kg aan met sportkleren aan, dat was dan wel weer positief :)

- Flat Barbell Benchpress

4x87,5kg (VPR, maar niet tevreden want was echt te zwaar)
2x5x85kg (gevoel dat ik niet meer kon)
2x5x80kg (ook deze waren extreem zwaar dus blij dat ik stapje lichter was gegaan)

- Incline Dumbbell Press

4x8x26kg (gewicht per hand)
- Decline Barbell Benchpress

4x8x60kg (in smith uitgevoerd dus gewicht van de stang niet meegerekend, zal 10kg zijn ofzo?)
- Incline Dumbbell flyes

4x8x18kg (gewicht ook per hand uiteraard)
- Cable Crossover (op een kinesis dus niet een echte cable crossover)

4x8xstandje 10 (geen idee hoeveel gewicht het is)

Daarna nog een 2 lichte oefeningen voor triceps gedaan, omdat ik het gevoel heb dat mn armen niet meegroeien met mn borst :)

Merkte aan het eind van de training dat ik erg veel last kreeg van mn rechter schouder. Zal natuurlijk komen door de hoeveelheid presses die ik doe, maar wil mn schema iets aanpassen om te kijken of dat beter gaat.. heb het idee dat ik door woensdag mn schouders al te pakken ik ze overbelast.

Daarom wil ik nu mijn schouders met triceps op donderdag doen en benen+biceps op vrijdag. Vond namelijk benen 2 dagen na rug training ook al tricky..

of heeft iemand een beter idee voor een indeling van mijn week?? (wil geen bi/tri bij borst en rug dagen, omdat ik altijd aan het eind van mn borsttraining nog wat triceps doe en aan het einde van mn rugtraining nog wat biceps doe..)

Laatst bewerkt:
Toch netjes gebencht hoor die 87.5kg!

Maar is 3 press oefeningen niet een beetje veel. Persoonlijk doe ik 2 press oefeningen voor borst.. dit verklaart waarschijnlijk ook de last van je schouder.

Nou ik ga ff wat eten, en dan maar even richting Iedema om te sporten ;)

ja 3 press oefeningen is idd een beetje veel.. welke oefeningen doe jij voor borst normaal dan?

ja 3 press oefeningen is idd een beetje veel.. welke oefeningen doe jij voor borst normaal dan?

Uhm ik pak meestal een flat en incline press..
dat wissel ik meestal af. Ene keer met DB's andere keer gewoon benchpress.
Dan pak ik 2 fly oefeningen... incline en flat!

beetje moeite met mn ontbijt vandaag.. misselijk in de ochtend, bah.. maargoed heb wel iets binnen dus nu naar de sportschool voor mijn rug training!

Ik moet ook vaak m'n ontbijt rustig naar binnen werken anders vliegt het er met dezelfde vaart zo weer uit

Je kunt beter bij BP en andere oefeningen waar je 5×5 doet, de gewichten opbouwen met een bepaalde interval.
Als je in je laatste set 87,5 wilt doen en je zet de interval op 10% (meestal tussen 10 en 15%) doe je iedere set 'Gewicht set n=(0,9^(5-n))87,5'.
Als je vindt dat dat te licht aanvoelt pak je een kleinere interval of je verhoogt het gewicht van de eindset.

Net de rugtraining achter de rug (mooie zin haha) BAMMMMM ging lekker!

- Deadlift

2x5x90
1x5x95
1x5x100 VPR
1x5x110 PR
1x2x120 kg PR!! (uitvoering op alle andere sets waren behoorlijk netjes, 1e rep 120kg ging erg slordig, moest van mezelf daarom een wat nettere 2e rep eruit persen en dat lukte nog redelijk :))

- Pullups

Wide grip 10xBW
Wide grip 8xBW
Hammer grip 8xBW
Chinup 8xBW

- BOR (eerste keer dat ik deze doe)

10x40kg
10x50kg
10x55kg
10x60kg (allemaal pr natuurlijk maar moet ff uitvinden hoeveel ik hierop kan :))

- Low row (weer even inkomen.. tijdje niet gedaan)

10x40kg
10x45kg
8x50kg
10x30kg (zeer langzaam en beweging voor traps meegepakt)

- Upper back exercise (1 of andere technogym machine)

4x8x45kg

Hierna nog wat lichte bicep oefeningen gepakt en 2 buikspier oefeningen

Al met al zeer tevreden over de training, weer terug gegaan van noxplode naar noxipro en dat was te merken ook! /ijustmademyday

---------- Post toegevoegd Tue 4 Oct 2011 om 11:12 ----------

Je kunt beter bij BP en andere oefeningen waar je 5×5 doet, de gewichten opbouwen met een bepaalde interval.
Als je in je laatste set 87,5 wilt doen en je zet de interval op 10% (meestal tussen 10 en 15%) doe je iedere set 'Gewicht set n=(0,9^(5-n))87,5'.
Als je vindt dat dat te licht aanvoelt pak je een kleinere interval of je verhoogt het gewicht van de eindset.

Ik probeer om een bepaald gewicht 5x5 aan te kunnen en dan over te stappen op een hoger gewicht als ik hem eenmaal echt onder de knie heb. Ik doe inmiddels ook alleen nog de echte compounds 5x5 en niet alle presses meer :) gelijk gemerkt dat ik wisselde want heb immense spierpijn in mn borst nu :D

Laatst bewerkt:
vandaag dagje cardiooo doe mijn schouders morgen samen met triceps e dan vrijdag benen biceps.. zieke spierpijn in mn onderrug van de DL's!

Schouders, Traps & Triceps

- Dumbbell Shoulder Press

1x5x26kg
2x5x28kg
2x5x30kg PR!

- Side raises

2x10x10kg
2x8x12kg

- Front raises

4x8x10kg

- Reverse flyes

1x10xstand 6
3x8xstand 7

- Shrugs (In smith dus gewicht stang niet meegerekend)

10x60kg
10x65kg
8x70kg
6x80kg

- Reverse shrugs (Ook in smith dus gewicht excl. stang)

4x8x60kg

- CGBP

12x50kg
10x60kg
8x65kg
6x70kg <- heavyyy

- Reverse grip pushdown

2x12x30kg
11x30kg
12x27,5kg

- Single arm tricep extension (cable)

3x12x10kg
1x12x7,5kg (rustig en zeer strict uitgevoerd)

Triceps stonden aardig strak na de training :)

btw, waar houden jullie je handen bij de CGBP?

Ik heb m'n grip veranderd.. kan niet veel minder gewicht pakken maar ik voel het minder in m'n schouder maar des te meer in m'n triceps

handen ongeveer 15cm uit elkaar

Sterk ben je:thumb:

Vandaag Benen, Biceps en om het af te maken een beetje buik gedaan :) Weegschaal in de sportschool gaf 85kg aan, maar dat is natuurlijk met schoenen en kleding aan ;)

Benen

- Squat (FULL!)

2x5x90kg
3x5x85kg

- Legpress (rustig uitgevoerd dus niet al te zwaar)

8x140kg
8x150kg
8x160kg
8x170kg

- Leg extension

4x8x80kg (fullstack)

- Leg curl

2x8x70kg
8x75kg
8x80kg (fullstack)

- Seated Calf raises (in smith dus gewicht excl. stang)

10x80kg
10x90kg
10x95kg
10x100kg

- Calf press (op het legpressapparaat)

4x10x150kg

Biceps

- Preacher curl (gewicht excl gewicht van de stang)

4x12x25kg

Stang weegt iets van 7,5 kg ofzo?

- Hammer curls

3x12x14kg
1x10x14kg

- Dumbbell preacher curl

12x14kg
10x16kg
8x18kg
6x20kg

Buik en Obliques

- Total abdominal

3x10x80kg

- Weighted crunch (apparaat)

3x10x60kg (fullstack)

- Side bents with dumbbell

3x10x30kg

Overall: Erg lekker getrained, had het idee dat ik eerder al een keer 5x5 SQ had gedaan met 90kg maar daar twijfel ik nu aan.. Voor het eerst seated calf raises gedaan, ging er helemaal kapot op :D Kan overigens ook niet normaal meer lopen nu, vooral mn kuiten en quads zijn naar de donder :D

Ps: Als iemand een betere weekindeling weet waarbij ik mn armen 2x kan pakken, laat het dan weten! Kan evt. ook een 5 daagse split zijn, maar wil wel minstens 2 dagen tussen mn borst en schouders en rug en benen hebben.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven