XXL Nutrition

Vechtsport die geschikt is voor SWAT(interventieeskadron)

grappig hoe sommigen veelzijdigheid als juist een zwakte aanzien.

Doesn't really matter, ik breng vriendjes mee en neem je in een verwurging langs achter. En zelfs als je nog wint(heel heel kleine kans) getuigen we allemaal tegen je en je betaalt je blauw aan arbeidsongeschiktheid.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Conditie is erg belangrijk en je kracht.

Ik zou eerder voor krav maga gaan in jou opzicht.
Want je wilt agent/swat worden, dan wil je juist snel een einde maken aan een situatie in plaats van een "manno o manno" combat aan te gaan.
Bij krav maga bereik je sneller je doel vind ik.

Succes kerel met je droom en plannen.

Thx Bro.

Nu ik heb net ontdekt dat als je een jaar politieschool volgt (hopelijk volgend jaar). Je de eerste 6 mdn verkeersles krijgt en de 2de 6 maand zelfverdediging :).

Dus normaal gezien leren ze je alles op de politieschool zelf. En voor het IES moet je niet x-aantal jaren bij de politie zitten. Politieman vertelde me dat je gewoon moet studeren en bepaalde tests afleggen ( waarvan 1bv is 10km lopen om daarna te vechten tegen een kerel van het IES en je zo goed mogelijk te verdedigen)

Nu we zien wel , volgende week donderdag 1ste selectieproef , hopelijk volgned jaar politieschool en binnen x-aantal jaar het IES :D

IMO is MMA echt een mix van verschillende vechtsporten,
ik zou beter voor een staande vechtsport gaan (kickboxen, full contact karate, boksen)
en daarbij een goeie grond techniek kiezen (Judo, BJJ, Sambo, Roemeens worstelen)
ik denk zelf dat dit effectiever is dan alleen mma
het is nattuurlijk bijna hetzelfde als je ze mixed
maar ik denk toch dat je de technieken beter aanleerd als je de vechtsporten apart beoefend,
kijk maar naar bekende vechters (lyoto machida) die doet aparte lessen karate en BJJ
zo heeft rashad evans onlangs zijn zwarte band bjj nog gehaald,
dit betekend dat die vechters zich ook vaak concentreren op 1 sport,

chute boxe is precies hetzelfde. Puristisch muay thai en bjj gemixed, maar de vechters halen ook nogeens regelmatig hun zwarte band ernaast of vechten in thaiboks competities mee :rolleyes:

Ik hou er helemaal niet van om mensen hun droom te vergallen ofzo, maar de kans dat je bij het SIE terechtkomt is nagenoeg 0, moest het je wel lukken enorm respect dan

good luck;)

Ik hou er helemaal niet van om mensen hun droom te vergallen ofzo, maar de kans dat je bij het SIE terechtkomt is nagenoeg 0, moest het je wel lukken enorm respect dan

good luck;)

Als nou iedereen eens zo zou gaan denken zouden er niet veel SIE'ers overblijven he.. Same goes for Mariniers, KCT'ers, pro-bodybuilders, pro-voetballers, and so on.

Zeker Krav Maga. Heb ik zelf ook gedaan krav is geen sport inderdaad is een techniek. Je leert om te gaan met situaties d.m.v simulaties gewoon op straat buiten de gym maar ook binnen. Wat te doen bij een aanval met stok oid mes pistool (close range uiteraard) verder is het zo dat er in tegenstelling tot sport hier men voor de effectiviteit gaat (denk aan trappen in kruis/blaas wordt veel toegepast) je kunt dus al de burger training volgen en ik vermoed dat jouw toekomstige werkgever de militaire versie gaat aanbieden. Die vorm is niet toegestaan voor burgers dus dat zegt al genoeg ;) !

Krav gaat jou zeker een voorsprongetje geven :P

Pb mij even bij interesse dan zal ik voor je na gaan waar je een goede meester kan vinden bij jou in de buurt :)

Laatst bewerkt:
Als nou iedereen eens zo zou gaan denken zouden er niet veel SIE'ers overblijven he.. Same goes for Mariniers, KCT'ers, pro-bodybuilders, pro-voetballers, and so on.
Da's niet echt waar want vaak word er vanuit de eenheid zelf ''politie'' bijv mensen gewerfd je hoeft niet bij voorbaad een droom voor de SIE te hebben,

Ik ga bij landmacht, infanterie :) en voorzover ik weet krijgen wij daar hetgeen wat ze noemen: Millitaire zelfverdediging. Oftewel, beetje kickboxen en normaal boxen ;) maar dat stelt eigenlijk niks voor :P

ja militaire zelfverdediging is gewoon boxen, kickboxen, en soms wat grepen. stel inderdaad vrij weinig voor. elite eenheden krijgen natuurlijk wel wat uitgebreider. train to kill.

Freefighten is het best geschikt voor. En je wordt er erg hard van.
Alles zit er in grapling, thaiboxen, judo.
Krav Maga vindt ik eerlijk gezegd een gay sport.
Teveel fancy shit met hen armpjes.

kijk maar naar bekende vechters (lyoto machida) die doet aparte lessen karate en BJJ
zo heeft rashad evans onlangs zijn zwarte band bjj nog gehaald,
dit betekend dat die vechters zich ook vaak concentreren op 1 sport,

ugh, verdiep je eens meer.

Machida volgt ook gewoon muay thai, worstelen, boksen en BJJ naast karate. Met enkel BJJ en karate kom je er niet meer. Machida heeft ook geen gewone shotokan karate, maar de sT die zijn vader heeft ontworpen en hijzelf heeft aangepast voor mma. Ga je gewoon karate volgen hier denk dan niet dat je de nieuwe Machida bent. Voor het grootste deel zuigt karate nog.

rashad heeft zijn zwarte band gekregen, Rolles Gracie ligt hierdoor zwaar onder vuur want rashad heeft niks bewezen dat hij dat waard was, en het eerder een promotiestunt was voor hem.

Laatst bewerkt:
je krijgt het daar aangeleerd, maar het is altijd mooi meegenomen als je al technieken weet.

MMA = Mixed Martial Arts??? uh mixed => verschillend, combinatie van...hehe

Freefighten is het best geschikt voor. En je wordt er erg hard van.
Alles zit er in grapling, thaiboxen, judo.
Krav Maga vindt ik eerlijk gezegd een gay sport.
Teveel fancy shit met hen armpjes.
Mag ik deze nomineren voor minst waardevolle post van dit onderwerp?
Onbegrijpelijk.

10 x krav maga ! Hangt ook veel af van de instructeur . Hier ben ik nog een keer : http://close-combat.skynetblogs.be/
En jij wordt genegeerd...

Zeker Krav Maga. Heb ik zelf ook gedaan krav is geen sport inderdaad is een techniek. Je leert om te gaan met situaties d.m.v simulaties gewoon op straat buiten de gym maar ook binnen. Wat te doen bij een aanval met stok oid mes pistool (close range uiteraard) verder is het zo dat er in tegenstelling tot sport hier men voor de effectiviteit gaat (denk aan trappen in kruis/blaas wordt veel toegepast) je kunt dus al de burger training volgen en ik vermoed dat jouw toekomstige werkgever de militaire versie gaat aanbieden. Die vorm is niet toegestaan voor burgers dus dat zegt al genoeg ;) !

Krav gaat jou zeker een voorsprongetje geven :P

Pb mij even bij interesse dan zal ik voor je na gaan waar je een goede meester kan vinden bij jou in de buurt :)
Hier kun je wat mee. :thumb:
(Ik vond dat er in Gent goed les werd gegeven.)

Zowiezo MMA trainen want kickbox en boks is op voeten vechten MMA is zowel voetwerk en om de grond. En ik denk dat je voor je SWAT voorbereiding op zowel grond en op voet sterk moet staan. Want als je alleen boks of kickbox doet sta je sterk op je voeten om te vechten maar alsje op de grond gesmeten word hebje dan geen techniek. Dus MMA is het beste voorjou...

Terug
Naar boven