XXL Nutrition

Vechtsport kiezen

Ano_1993_42

Cool Novice
uitgeschakeld
Waardering
1
Lengte
1m94
Massa
90kg
Hallo,

Sorry voor je tijd, ik hoop dat ik hier op de juiste plek ben met mijn vraag.

Naast fitness ( 4x keer per week ) wil ik graag ook op een vechtsport.
Ik had al rondgekeken maar ik kom er echt niet meer uit.

Krav maga, jiu jitsu, judo, wing chun, aikido, thai box ... etc etc..
Heeft hier iemand tips voor mij wat de keuze wat makkelijker zal maken?

Ik sport momenteel intensief, 4 keer per week massa met supplementen en juiste voeding.

Ik ben 1.93m lang, mijn leeftijd is 18.

Is het overigens te laat om te beginnen met een sport?

Bedankt voor het lezen!

Met vriendelijke groet,

Maurice

het is nooit te laat om te beginnen met sporten, de keuze die je hierin maakt is verder afhankelijk van je eigen voorkeur. Ik denk dat je eerst voor jezelf moet bepalen of je liever een vechtsport of verdedigingssport beoefend. Vanuit hier kijken naar de techniek van de sport, kies hierin wat jou het meest aanspreekt.
Zelf zou ik kiezen voor krav maga, kickboksen of mma. Maar dat is persoonlijk..

boksen of kickboksen imo :)

• Topic Starter Topic Starter
Oke, bedankt voor jullie reacties.

Wat dacht je van MMA? Heb je van alles wat :)

lol boksen en krav maga vind ik een goede combi :D
ik kan lowkicks geven maar onnodig hoog trappen is voor mij niks meer en iemand onder z'n nootjes schoppen kan altijd nog :D(<-zie leeftijd :laugh:) en toen vond ik krav maga....is een uitstekende aanvulling op het boksen, zodra het gevecht in de clinch komt ellebogen en knien geven plus enkele handige grepen en controleerende technieken uit het Krav Maga komen dan toch wel van pas :)

Haha oke,

Nja. Persoonlijk spreek boxen mij heel erg aan.
Alleen moet ik dan de keuze maken.

Ik sport nu samen met een paar vrienden en dat gaat erg goed, dat loopt lekker ik groei goed.

Maar een vriend van mij zit in almere op boxen en hij gaat 5 keer per week.
Dat zou ik ook graag willen alleen ik kom uit Harderwijk dus is het voor mij 1 - 1,5 uur reizen : P en aangezien er in Harderwijk geen boxschool zit..

Ik heb wel een OV kaart dus dat valt dan ook wel weer mee, maar het is of het 1 of het ander want 4x per week sporten (massa) gaat niet samen met 5 keer per week boxen waarin je overigens ook nog aan het trainen bent. pff :P decisions..

mma/krav maga, heb het allebei gedaan, is leuk om te combineren met kracht training!

AndHereWeGo.gif

KT en sport gaan vrij goed samen zoalng je maar een tijdsduur van 6 tot 8 uur tussen trainingen aanhoud en natuurlijke op dezelfde dagen. rust dagen moeten rustdagen blijven...

Ik mag niet op boksen van m'n pa omdat ik dan toch al aardig wat klappen ga krijgen voor mijn hoofd en hij zegt dat dat echt heel slecht is xDD pff ;( misschien toch maar kijken of jiu jitsu wat is aangezien dat volgens mij ook een harde verdedigingssport is.

Ik mag niet op boksen van m'n pa omdat ik dan toch al aardig wat klappen ga krijgen voor mijn hoofd en hij zegt dat dat echt heel slecht is xDD pff ;( misschien toch maar kijken of jiu jitsu wat is aangezien dat volgens mij ook een harde verdedigingssport is.

Joh je bent 18...zou ik toch echt lekker mijn eigen keuzes beginnen te maken als ik jou was.

Hmm heb je ind wel gelijk in, maar mn pa moet achter me staan want dan kan ik met zijn auto naar bokschool haha is 30 - 40 minuten reizen seconds out in almere XD nja even overhalen ^^

ga gewoon lekker boxen joh als je dat leuk vind! kijk naar de handschoenen van MMA en Boxen.. dan krijg ik toch liever klappen van een bokshandschoen

thx :P

De klappen die je krijgt bij boksen valt echt serieus mee hoor.. Je bepaalt zelf ook hoe ver je wilt gaan, ik probeer echt iedere training er het maximum uit te halen en spar vaak tegen de competitievechters in onze club en loop max 1-2x per maand met een blauw oog ofzo rond.. dus valt allemaal reuzegoed mee.

Krav maga is ook wel top, ga ik mee beginnen na m'n examens :) maar als je nog nooit een vechtsport hebt gedaan raad ik je aan om te beginnen met een 'striking' sport zoals boksen, kickboks, thaiboks..

Oke, thanks voor je advies.. ik ga het allemaal even bekijken.
Volgens mij strike je bij jiu jitsu ook, en je leert je vanaf de grond te verdedigen.
En ik zou jiu jitsu ook graag willen uitproberen omdat ik die grepen etc helemaal te gek vind vanaf de grond etc..
Alleen als ik kijk zie ik dat de meeste scholen maar 1x per week jiu jitsu geven.

Zal 1x pw genoeg zijn?

mvrg,

Maurice

Vechtsport heeft niks met BB te maken, je zult alleen meer moeten eten omdat je kcal verbrand...

Blijf nog steeds boksen aanraden ;)

Ah jaa ik ga beetje off topic =P dit is niet de perfecte site om deze dingen te bespreken aangezien het een BB site is ind :P maar ja boksen is vet maar ik vind persoon jiu jitsu vetter.. en om specifiek te zijn vind ik al die grepen zo vet! en ik ben zeer gemotiveerd om het te beoefenen .. = P

Terug
Naar boven