MuscleMeat

Veel, vullend, lekker en toch niet aankomen?

J I Jaimy

Cool Novice
Waardering
1
Hey Iedereen,

Ik ben bezig om af te vallen, maar ik vind het heel moeilijk om niet lekkers te pakken als ik een honger gevoel heb..en van mezelf kan ik echt bunkeren..dus nu zoek ik eigenlijk iets om te eten, waar je veel van kan eten en maar weinig calorieen en/of koolhydraten bevat..en wat nog een beetje goed smaakt ook..ik drink al veel water..maar dat stopt het honger gevoel niet..I need food!!

groetjes!

kwark !

• Topic Starter Topic Starter
damn..jij bent snel..maar wat voor kwark? die lekkere met grote stukken fruit vast niet?

Nope ... magere kwark hé ;)
In bakjes van 500gr te koop in Aldi en Lidl

Groentjes mag je natuurlijk ook heel de dag door eten
Of een chocolade whey shake helpt bij mij ook al als ik eens
een aanval van 'I need chocolat' krijg

misschien rijstkoeken:) ik weet de precieze voedingswaarden niet, maar ik betwijfel of het veel koolhydraten bevat (ik kan me uiteraard vergissen:p) en persoonlijk vind ik ze wel goed smaken (hoewel ze niet aangenaam zijn om aan te ruiken:D)
trouwens... ik weet niet wat voor kwark jij eet robke, maar degene die ik eet is toch niet echt lekker hoor:p

misschien rijstkoeken:) ik weet de precieze voedingswaarden niet, maar ik betwijfel of het veel koolhydraten bevat (ik kan me uiteraard vergissen:p) en persoonlijk vind ik ze wel goed smaken (hoewel ze niet aangenaam zijn om aan te ruiken:D)

Rijstkoeken hebben een GI waarde bijna even hoog als suiker.
Dus echt gezond voor in een dieet vind ik het niet eigenlijk.

EDIT:
eens je je kwark gewend bent te eten, kies je voor niets anders :p

Kip, vis en bruine rijst is all you need.

Nope ... magere kwark hé ;)
In bakjes van 500gr te koop in Aldi en Lidl

Groentjes mag je natuurlijk ook heel de dag door eten
Of een chocolade whey shake helpt bij mij ook al als ik eens
een aanval van 'I need chocolat' krijg

ooww damn..dat zijn die redelijk grote vierkante witte bakjes toch? die eet mijn vent ook en die traint heel veel..maar mag ik het wel aanmaken met iets..veeeeel limonade..?? :P

klinkt goed...dat lust ik wel!
mag ik alle delen van de kip? want ik hoorde dat bepaalde delen juist niet goed zijn als je wilt afvallen?
en vis..als in haring??

ja, maar probeer het vooral van filets & borsten te halen.
En geen skin of the chicken eten hé ;)

Haring, zalm en dergelijke 'vette' vis zijn goed voor één keer per week.
Voor de rest: tonijn, stokvis, pangasius etc ...

En nee, niet je kwark aanlengen :p
Je kan er eventueel wel wat haver, brinta, ananas ofzo bijdoen hoor.

Bedankt Robke, nu gaat het zeker lukken!

ooww damn..dat zijn die redelijk grote vierkante witte bakjes toch? die eet mijn vent ook en die traint heel veel..maar mag ik het wel aanmaken met iets..veeeeel limonade..?? :P

De meeste frisdranken zijn echt een no, no! Bevatten veel (te veel) suikers.

iid, zie hier boven. meng t anders met een beetje vla voor de smaakt.
ik eet het nu gewoon zo, je went wel aan de smaak

watten, zoals we hier een topic gehad hebben:)

Nee ik zou gaan voor een stuk fruit of kwark idd met eventueel wat fruit in.

okeej..dan probeer ik het ook zo maar..neus dicht en lepelen maar ;) thanks again!

Gouden tip: 1 tot 2 liter water naar binnen werken..
Doe ik ook altijd als ik echt een zwak moment aan voel komen.. wacht nog 2 minuten en geloof me.. je wilt niets meer in je maag hebben :D

Gouden tip: 1 tot 2 liter water naar binnen werken..
Doe ik ook altijd als ik echt een zwak moment aan voel komen.. wacht nog 2 minuten en geloof me.. je wilt niets meer in je maag hebben :D

Dan heb ik na 15 minuten weer trek hoor. Heeft ook met de grootte van je maag te maken. Na een paar dagen kleinere porties gegeten te hebben, past je maag zich daaraan aan. Bij mij werkt het tenminste zo.
Misschien niet handig als tussendoortje, maar wel erg vullend is groentesoep.
Je kookt bijvoorbeeld een broccoli of courgette in boullion tot het zacht is. Daarna met de staafmixer alles pureren. Voor de smaak kun je er op het laatst wat blokjes wortel in gooien en meeverwarmen. Daarna neem je een soepmok en schep er 2 eetlepels cottage cheese (huttenkase - sorry, maar kan geen umlauten vinden op dit toetsenbord) in. Soep eroverheen gieten, doorroeren en smullen maar.
Als je niet zo van de structuur van cottage cheese houdt, kun je die meepureren tot het een gladde massa wordt. Dan smaakt het gewoon naar broccoli-creme soep.
Je kunt het ook gewoon bij de broccolisoep houden met stukjes vis erdoorheen, bijvoorbeeld forelfilet (kant en klaar bij de Aldi bijvoorbeeld) of makreelfilet.
Enjoy!

Dan heb ik na 15 minuten weer trek hoor. Heeft ook met de grootte van je maag te maken. Na een paar dagen kleinere porties gegeten te hebben, past je maag zich daaraan aan. Bij mij werkt het tenminste zo.
Misschien niet handig als tussendoortje, maar wel erg vullend is groentesoep.
Je kookt bijvoorbeeld een broccoli of courgette in boullion tot het zacht is. Daarna met de staafmixer alles pureren. Voor de smaak kun je er op het laatst wat blokjes wortel in gooien en meeverwarmen. Daarna neem je een soepmok en schep er 2 eetlepels cottage cheese (huttenkase - sorry, maar kan geen umlauten vinden op dit toetsenbord) in. Soep eroverheen gieten, doorroeren en smullen maar.
Als je niet zo van de structuur van cottage cheese houdt, kun je die meepureren tot het een gladde massa wordt. Dan smaakt het gewoon naar broccoli-creme soep.
Je kunt het ook gewoon bij de broccolisoep houden met stukjes vis erdoorheen, bijvoorbeeld forelfilet (kant en klaar bij de Aldi bijvoorbeeld) of makreelfilet.
Enjoy!

dat klinkt echt maagvullend ja, thanks voor de tip!

Terug
Naar boven