AndroidHealthClinic

Veganism topic

En mag ik nog iets anders toevoegen? Bij het telen en kweken van groenten gaan ook veel dieren zoals insecten dood. Zijn deze dan minderwaardig dan kippen, varkens,..etc of is dat gewoon collateral damage?
Vegan is echt een nutteloze categorie :roflol:

Wat een slechte vegan ben jij. Alleen vegan wanneer het je uitkomt he.

Ik ben ook vegan. Mijn bord met rijst bevat slechts sporen van biefstuk.
Hey tof Galen, ik ben ook vegan, maar alleen als ik zeker weet dat er echt 0 dieren aan zijn gestorven en daarom eet ik nu elke dag een stuk van mijn been op.

About palm oil - SOS – Sumatran Orangutan Society

Is palm oil vegan?
In itself, palm oil is a vegetable product which does not need to involve the (ab)use of animals, and therefore is suitable for vegans. The palm oil and palm timber industries are rife with very bad practices. In the EU, palm oil used in food must now be labelled, but ingredients derived from palm oil in food and non-food products still do not have to be labelled. So it is not possible for consumers to 'boycott' palm products. Instead, ending the abuses of the palm tree (oil and timber) industries requires co-ordinated action by non-vegans and vegans, consumers and policymakers and industry etc., together.

Vegans should also be aware that due the fact that single-issue campaigns have focused solely on the negative effects of palm oil, other types of crop farming, which cause harm to many animals, are overlooked. The Vegan Society is working towards a world where animals are not (ab)used for human purposes. We encourage stock-free farming and alternatives to widespread crop clearance and other farming methods which currently cause many animals to die every year. Unfortunately, it is not yet possible or practical for individual vegans to only support vegan farming. However, the consumption of plant-based crops such as wheat, barley, oil palm and soybeans causes far fewer animals to lose their lives than eating animals.

Nog iets?

About palm oil - SOS – Sumatran Orangutan Society

Is palm oil vegan?
In itself, palm oil is a vegetable product which does not need to involve the (ab)use of animals, and therefore is suitable for vegans. The palm oil and palm timber industries are rife with very bad practices. In the EU, palm oil used in food must now be labelled, but ingredients derived from palm oil in food and non-food products still do not have to be labelled. So it is not possible for consumers to 'boycott' palm products. Instead, ending the abuses of the palm tree (oil and timber) industries requires co-ordinated action by non-vegans and vegans, consumers and policymakers and industry etc., together.

Vegans should also be aware that due the fact that single-issue campaigns have focused solely on the negative effects of palm oil, other types of crop farming, which cause harm to many animals, are overlooked. The Vegan Society is working towards a world where animals are not (ab)used for human purposes. We encourage stock-free farming and alternatives to widespread crop clearance and other farming methods which currently cause many animals to die every year. Unfortunately, it is not yet possible or practical for individual vegans to only support vegan farming. However, the consumption of plant-based crops such as wheat, barley, oil palm and soybeans causes far fewer animals to lose their lives than eating animals.

Nog iets?
Dus eigenlijk is vegan zijn een nutteloos bestaan want je consumeert nog steeds voeding die rechtstreeks dieren dood?

Wat een slechte vegan ben jij. Alleen vegan wanneer het je uitkomt he.

Ik ben ook vegan. Mijn bord met rijst bevat slechts sporen van biefstuk.
‘Bevat sporen van’
Op veel producten staat onder de ingrediëntenlijst een allergiewaarschuwing zoals ‘kan sporen van melk bevatten’, ‘bevat sporen van ei’, ‘kan vis bevatten’. Als er zo’n waarschuwing op de verpakking staat, betekent dit dat er in de fabriek waar het product gemaakt is ook andere producten gemaakt worden waar deze allergenen in verwerkt zitten. Er kunnen door kruisbesmetting dus heel kleine spoortjes van het allergeen op het product zitten. Voor de meeste vegans inclusief mijzelf is dat geen reden om zulke producten te vermijden. Zolang de ingrediënten van het product zelf maar vegan zijn.
--------------------------------------------------------------
Op de ingrediëntenlijst kan staan dat het product mogelijk sporen bevat van een bepaalde stof. Dit betekent dat het niet in de productielijn voor dit product wordt gebruikt, maar dat er wel kruisbesmetting plaats kan vinden. Meestal omdat een machine ook gebruikt wordt voor het produceren van andere producten. Producenten geven deze verklaring af om zich in te dekken bij eventuele kruisbesmetting. Mensen die last hebben van een allergie tegen bepaalde stoffen, vermijden die producten vaak. Omdat er niet meer dieren zijn gebruikt voor de productie van het product, is toevallige kruisbesmetting in principe geen probleem. Een veganist kan om strategische redenen er wel voor kiezen om een product te kopen dat uit een fabriek komt waar geen dierlijke ingrediënten worden gebruikt.

Of is dit te moeilijk te snappen voor bepaalde (:nanner:) mensen?

Laatst bewerkt:
Of moet er een verschil gemaakt worden tussen rechstreeks vermoorden van een dier of door omgevingsfactoren? Lijkt me niet echt want het resultaat is namelijk gewoon hetzelfde. Double standards much.

‘Bevat sporen van’
Op veel producten staat onder de ingrediëntenlijst een allergiewaarschuwing zoals ‘kan sporen van melk bevatten’, ‘bevat sporen van ei’, ‘kan vis bevatten’. Als er zo’n waarschuwing op de verpakking staat, betekent dit dat er in de fabriek waar het product gemaakt is ook andere producten gemaakt worden waar deze allergenen in verwerkt zitten. Er kunnen door kruisbesmetting dus heel kleine spoortjes van het allergeen op het product zitten. Voor de meeste vegans inclusief mijzelf is dat geen reden om zulke producten te vermijden. Zolang de ingrediënten van het product zelf maar vegan zijn.
Ja, mijn bord wordt bereid in een keuken waar ook vlees wordt bereid. Er belanden dan sporen van biefstuk en kip op mijn bord. Ik ben vegan.

Veel minder dan vleeseters. Vegan wilt zeggen "zo min mogelijk schade toebrengen", 100% gaat niet. Maar ik doe tenminste iets, like, 200 dieren per jaar minder vermoorden.
Als je moest stoppen met groenten eten zou je veel meer dan 200 insecten redden. SAVE THE PLANET STOP EATING VEGETABLES

Of moet er een verschil gemaakt worden tussen rechstreeks vermoorden van een dier of door omgevingsfactoren? Lijkt me niet echt want het resultaat is namelijk gewoon hetzelfde. Double standards much.
Als je moest stoppen met groenten eten zou je veel meer dan 200 insecten redden. SAVE THE PLANET STOP EATING VEGETABLES

Missing-Brains.jpg

Je hebt precies het brein van iemand die geen eiwitten voor z'n 18e heeft gehad. Maar ik verwacht niet veel meer van een troll.

Laatst bewerkt:
More than 75 percent decline over 27 years in total flying insect biomass in protected areas
Agricultural intensification [17, 20] (e.g. pesticide usage, year-round tillage, increased use of fertilizers and frequency of agronomic measures) that we could not incorporate in our analyses, may form a plausible cause. The reserves in which the traps were placed are of limited size in this typical fragmented West-European landscape, and almost all locations (94%) are enclosed by agricultural fields. Part of the explanation could therefore be that the protected areas (serving as insect sources) are affected and drained by the agricultural fields in the broader surroundings (serving as sinks or even as ecological traps) [1, 6365].

Arme insecten. Ik krijg bijna medelijden.

Hieruit kunnen we dus concluderen dat vegans gewoon vegan zijn geworden om elitair te kunnen doen en zich bij een of ander clubje te kunnen aansluiten. Ooh kijk mij eens het milieu verbeteren dit dat maar wel alle insecten naar de kloten vreten met hun gatverdamse groenten.

Kijk dit hartverscheurende filmpje van een bij die sterft door het gebruik van pesticides.

Oreos zijn sinds 2015 in Europa vegan. Cross contact is "sporen van" en dat telt niet. I guess dat oreo zelf niet eens weet wat vegan inhoudt.

Een vegan gaat een bepaald product niet skippen omdat het in een fabriek wordt gemaakt waar ook niet-vegan producten worden geproduceerd. Dan kan je niets meer eten. Bevatten de ingrediënten iets dierlijk? Nee - - > vegan.
dit is een beetje slappe hap zeg... noem jezelf dan gewoon flexitariër. No shame in that

Beetje flauwe discussie dit :o

En dan heb ik het hier nog niet eens gehad over hoe nutteloos kippen en varkens zijn in een ecosysteem terwijl insecten VEEL belangrijker zijn. Stof tot nadenken.

Terug
Naar boven