XXL Nutrition

Veganism topic

De hele vegan sekte is er juist op uit hun idealen door andermans strot te duwen en mensen te overtuigen dat vlees eten het kwaad zelf is. Wacht maar totdat ze wat macht in de tweede kamer krijgen en wij vleesloze dagen krijgen opgedrongen of andere ongein zoals geen vlees meer op scholen.

:roflol: :roflol:

Is misschien nog een idee voor een aflevering van Black Mirror...:grinny:

:roflol: :roflol:

Is misschien nog een idee voor een aflevering van Black Mirror...:grinny:
S01E02 ging daar toch al min of meer over. Een appel uit de automaat, gekweekt in een petrischaaltje en daarmee het meest 'dicht bij de natuur staande' product wat je nog kon kopen.

maar dit is natuurlijk weer de catch wat het niet falsifiable maakt

al eens rode splitlinzen geprobeerd? 24g protein en 1.8g leucine per 100g en het is weg in 2 happen, vind het persoonlijk ook erg lekker (overigens ook zeer goedkoop, 2,50 voor 1kg biologische splitlinzen van merk Smaakt)

+ je kunt er allerlei gerechten mee maken, bv. lentil shepherd's pie

Ja ik heb een zak rode linzen al tijdje in de kast liggen. Tim Ferress is er lyrisch over in zijn boek The 4-Hour Body (wat serieus tussen alle bro science door een cool boek was). Heb het nog niet gegeten though. Tis overal wel gezond spul volgens mij. Ik ga het eens ff koken en testen morgen.

Even kijken of we dit topic weer een normale richting in kunnen krijgen.

Ik ben een "echte vleeseter" ik haal dagelijks minimaal 75% van mijn eiwitten uit dierlijke producten (vlees, eieren en zuivel), maar ik vind dat om meerdere redenen een lager percentage te preferen is. Het gemak van de dierlijklijke producten is alleen zo groot, natuurlijk kan je naar vleesvervangers grijpen, maar die vind ik minder smakelijk en ze zijn ook nog eens een stuk duurder dan vlees. Hoe zou ik in mijn dieet makkelijke dierlijke eiwitten schrappen? Ik eet voornamelijk kwark/yoghurt met boekweit/hennepzaag/lijnzaad, ommelet met wat bacon en groente, brood met kaas en gewokte kip/rundvlees met groente en rijst(soms een beetje quinoa erbij). Meer peulvruchten is natuurlijk een idee, maar die uit blik of de vriezer vind ik maar zozo, en om ze gedroogd te kopen en te wellen en koken vind ik te veel werk.

Ja ik heb een zak rode linzen al tijdje in de kast liggen. Tim Ferress is er lyrisch over in zijn boek The 4-Hour Body (wat serieus tussen alle bro science door een cool boek was). Heb het nog niet gegeten though. Tis overal wel gezond spul volgens mij. Ik ga het eens ff koken en testen morgen.

Zo niet, linzensoep maken. Is serieus lekker, ff googlen op Turkse linzensoep oid.

Linzensoep maak ik weleens, zeg 1 keer per maand, dus dat zou ik vaker kunnen maken.

Ik had gisteren op aanraden van iemand de ‘docu’ (lees propaganda film) Food Choices op Netflix gekeken. Mijn hemel dat was aardig cringen zeg. Vraag me wel af wat nu daadwerkelijk de waarheid achter die docu is. Is plant based eten daadwerkelijk zo veel gezonder?

Ik had gisteren op aanraden van iemand de ‘docu’ (lees propaganda film) Food Choices op Netflix gekeken. Mijn hemel dat was aardig cringen zeg. Vraag me wel af wat nu daadwerkelijk de waarheid achter die docu is. Is plant based eten daadwerkelijk zo veel gezonder?
De linkse Vox heeft er wel een aardig artikel over geschreven. Debunking What the Health, the buzzy new documentary that wants you to be vegan

En anders staat er op examine.com veel goede informatie
Scientists found that red meat causes cancer ... or did they?

neem is het zeker niet.

In mijn mening wel, nadat ik verschillende onderzoeken had gelezen voordat ik vegan ging.

What the health overdrijft de dingen enorm en maakt het zo typisch Amerikaans.

Van vlees eten ga je dood

Wat vooral o zoveel gezonder is is alle "processed foods" zoveel als mogelijk mijden. En ja, daar valt vlees nu ook onder.

Ik probeer dat zo veel mogelijk, maar helaas is dat vaak erg moeilijk. Het is ook vaak heel wat duurder om bio/organic te kopen ipv uit een potje.

Nu goed, ik ben sowieso ook wel overtuigd dat geen vlees eten gezonder is dan wel. Maar da's mijn overtuiging en hier een beetje vloeken in de kerk. :D

Terug
Naar boven