MuscleMeat

Veganism topic

Kathleen, wil dat zeggen dat je geen moussaka meer voor mij zal maken nu je vegan geworden bent?

Ik had gisteren op aanraden van iemand de ‘docu’ (lees propaganda film) Food Choices op Netflix gekeken. Mijn hemel dat was aardig cringen zeg. Vraag me wel af wat nu daadwerkelijk de waarheid achter die docu is. Is plant based eten daadwerkelijk zo veel gezonder?

In mijn mening wel, nadat ik verschillende onderzoeken had gelezen voordat ik vegan ging.

What the health overdrijft de dingen enorm en maakt het zo typisch Amerikaans.

Wat vooral o zoveel gezonder is is alle "processed foods" zoveel als mogelijk mijden. En ja, daar valt vlees nu ook onder.

Ik probeer dat zo veel mogelijk, maar helaas is dat vaak erg moeilijk. Het is ook vaak heel wat duurder om bio/organic te kopen ipv uit een potje.

Nu goed, ik ben sowieso ook wel overtuigd dat geen vlees eten gezonder is dan wel. Maar da's mijn overtuiging en hier een beetje vloeken in de kerk. :D

wanneer je een gemiddeld dieet vergelijkt, zijn vegetariers over t algemeen inderdaad gezonder dan mensen die 'het standaard westers dieet' eten. Dit komt onder andere door meer inname van gezonde vetten en meer groenten.
Echter wanneer je je behoeftes aan gezonde vetten binnenkrijgt en voldoende groente etc eet, is vlees echt niet slecht

Ik had gisteren op aanraden van iemand de ‘docu’ (lees propaganda film) Food Choices op Netflix gekeken. Mijn hemel dat was aardig cringen zeg. Vraag me wel af wat nu daadwerkelijk de waarheid achter die docu is. Is plant based eten daadwerkelijk zo veel gezonder?

Je hebt ook die docu van de maker van Cowspiracy, weet ff de naam niet. Manmanman

Earthlings krijgen de meeste mensen niet af gekeken. Dus als iemand zich daaraan wilt wagen..

Altijd grappig om te lezen/horen dat mensen dingen laten omdat het ongezond zou zijn:

- geen zonnebank meer want kanker
- geen rood vlees meer want kanker
- geen alcohol meer want kanker
- ...

Tegelijk stellen we vast dat de levensverwachting steeds langer wordt. Kunnen we gewoon niet leren matigen met alles in plaats van te hervallen in extremen? Veganisme en vegetariërs zijn ook extreem en daar zullen ongetwijfeld ook gezondheidsrisico's aan hangen.

Eet gewoon een lekkere steak wanneer je er zin in hebt maar je hoeft niet elke dag 500 gram rood vlees te eten. MATIGEN.

Altijd grappig om te lezen/horen dat mensen dingen laten omdat het ongezond zou zijn:

- ...

Tegelijk stellen we vast dat de levensverwachting steeds langer wordt. Kunnen we gewoon niet leren matigen met alles in plaats van te hervallen in extremen? Veganisme en vegetariërs zijn ook extreem en daar zullen ongetwijfeld ook gezondheidsrisico's aan hangen.

Eet gewoon een lekkere steak wanneer je er zin in hebt maar je hoeft niet elke dag 500 gram rood vlees te eten. MATIGEN.
Vind ik ook. Sommige mensen zouden beter matigen met hun zuurstofgebruik. Zo een dag of 2 zonder zuurstof zou hen goed doen.

- ...

Dit vraagt om deze :')

176b6f838f05aae259c144f2883bf312.jpg

Heb vandaag eens alles ingegeven om mijn aminozuurprofiel te kunnen bekijken omdat er ergens een opmerking werd over gemaakt:
Is wel oke toch
Aminozuurprofiel.png

Heb vandaag eens alles ingegeven om mijn aminozuurprofiel te kunnen bekijken omdat er ergens een opmerking werd over gemaakt:
Is wel oke toch
Aminozuurprofiel.png
Je moet het meal op meal bekijken, niet per dag. Per moment dat je eiwitsynthese wilt stimuleren.

En al de rest voor wie het interesseert.
Moesten er nog opmerkingen zijn, let me know.

Cronometer.png

Terug
Naar boven