XXL Nutrition

Ver weg van papzak

Bezoekers in dit topic

Vanwege een weekje vakantie hoger in het land geen krachttraining deze week.

Vandaag met de racefiets 16km volle bak wind tegen gefietst langs de kust om vervolgens nog 16km lekker tempo terug te fietsen
 
Ook vandaag een mooi rondje op de racefiets gemaakt van 40km. Ik fiets relatief korte afstanden, 't blijft een vakantie met het gezin.

Maar wanneer je na 8km volle bak tegen de wind hebt zitten stampen, je wil eigenlijk afstappen op een viaduct omdat je benen in brand staan heb je toch prima weerstand geleverd :). Dit is toch andere wind dan in Brabant.

Komende dinsdag eens kijken of ik het bij de Squat ga merken 😋.
 
Gisteren nog een ronde van 35km waarbij zeker 20km met je bek op het stuur stoempen tegen die muur.

Vandaag weer richting huis en morgen weer starten met Stronglifts.
 
Squat
5x5 75kg

Overhead Press
5x5 42. 5kg
5x5 42. 5kg
5x5 42. 5kg
4x5 42. 5kg (extra rust nodig. Max 4 hh)
5x5 42. 5kg

Deadlift
1x5 95kg

Extra:
Standing calf raise 3x25 70kg Smith machine
Buikspieren

Log:
Eerste training na de vakantie.
Ik zit nu op de max van wat ik voorheen op de Squat pakte maar nu is er meer diepte, qua vorm merk ik dat hij nu zwaar begint te worden. De OHP vandaag extra rust in moeten bouwen daar ik in de 4e set de laatste herhaling niet kon maken

Gewicht:
Nu een maand in de clean bulk en 1.2kg aangekomen. Voeding komt dus goed overeen met 250gr per week aankomen. Ik ging namelijk van heel weinig eten naar normaal, in dit gewicht zal dus ook nog wel wat vocht zitten.
 
Laatst bewerkt:
Squat
5x5 77.5kg

Bench
5x5 60kg

Barbell Row
5x5 55kg

Extra:
Geen

Log:
Vandaag met Squat laatste setjes last van mijn onderrug, volgens mij begin ik met mijn rug van houding te veranderen om toch omhoog te komen?!

Bench gaat verder nog prima, Row begint ook in de juiste uitvoering stuk zwaarder te worden

Notitie voor mijzelf: niet meer na 15:00 gaan sporten. Als de jeugd net zo zijn best gaat doen met het handhaven van de maatregelen als dat zij scheldwoorden in een zin plaatsen zijn we zo van die maatregelen af.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag met Squat laatste setjes last van mijn onderrug, volgens mij begin ik met mijn rug van houding te veranderen om toch omhoog te komen?!
Oppassen hiermee, mijn eerste gedachte is verkeerde techniek, zwakke core, onvoldoende mobiliteit, teveel gewicht, te diep gaan of een combi.
 
Oppassen hiermee, mijn eerste gedachten zijn verkeerde techniek, zwakke core, onvoldoende mobiliteit, teveel gewicht, te diep gaan of een combi.
:D

Buiten dat ben ik het er wel mee eens.
 
:D

Buiten dat ben ik het er wel mee eens.
Ik weet niet of ik het met dit taalkundige advies eens ben, kan je het onderbouwen met een link?

Mag ook in PB, want logvervuiling.
 
Ik zal de komende keren eens het gewicht bij de Squat verlagen, mogelijk dat ik inderdaad te diep wil gaan met te zwaar gewicht waardoor de uitvoering minder is.
 
Ik zal de komende keren eens het gewicht bij de Squat verlagen, mogelijk dat ik inderdaad te diep wil gaan met te zwaar gewicht waardoor de uitvoering minder is.
Box squat doen?
 
Als je al een variatie wilt invoeren zou ik voor een paused squat kiezen.
 
Voor welk probleem is dit een oplossing?
Dat hij te diep wil gaan. Gebruik je box en dan kan je zakken tot precies de juiste hoogte dacht ik had alleen die post gelezen die ik qoute
 
Klopt Deejay.
Maar wil niet direct een andere variatie doen. Ik heb een aantal keren 4 trainingen per week gedaan en dan ga je wekelijks volgens Stronglifts schema 10kg omhoog met Squat. Dit terwijl borst/bent over Row maar om de training omhoog gaat.
 
Dat hij te diep wil gaan. Gebruik je box en dan kan je zakken tot precies de juiste hoogte dacht ik had alleen die post gelezen die ik qoute
Zelf zou ik liever een elastiek op de goede hoogte spannen om de techniek hetzelfde te houden, of iemand die het je vertelt.
 
Squat mag dieper. Bij de OHP met je proberen je benen je heupen vast te zetten en bovenaan mag je hoofd iets verder naar voren komen. Bij de deadlift moet je proberen je rug recht te houden bovenaan en niet te ver naar achteren te leunen.

Verder is het wel ok
 
Squat mag dieper. Bij de OHP met je proberen je benen je heupen vast te zetten en bovenaan mag je hoofd iets verder naar voren komen. Bij de deadlift moet je proberen je rug recht te houden bovenaan en niet te ver naar achteren te leunen.

Verder is het wel ok

Thanks bedankt voor de tips.
Ga ik mee aan de slag. De OHP had ik nog niet echt eerder gedaan alleen als ik dieper ga met de Squat merk ik dat mijn vorm minder word.
 
Laatst bewerkt:
Squat
5x5 77.5kg

Bench
5x5 62. 5kg

Barbell Row
5x5 57. 5kg

Extra:
Skull crushers
Biceps curl

Log:
Squat heel zwaar, veel rust tussendoor maar wel voltooid. Misschien de Squat met 1kg verhogen per keer ipv 2.5
 
Als ik het goed zie in je filmpje van de overhead press pak je deze behoorlijk breed. Probeer hem een stuk smaller te pakken zodat je triceps en je schouders beter samenwerken waardoor je dus sterker bent en meer overload kan creëren.
overhead-press-forearms.jpg
 
Back
Naar boven