MuscleMeat

Verbod op fokken pitbulls en staffords?

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
Met de juiste baas kan zo'n vechthond best een leuke baas zijn hoewel ik persoonlijk de herder wel een mooier uiterlijk vind hebben

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Je kan een hond ook hebben omdat je die mooi vind. Ik ben geen tuig en doe er ook niet stoer mee. Je kan van elk hond een vechthond maken als je wil. Hebben ook een maltezer dats pas een vechthond[emoji57]

verschil tussen maltezer en staf/pit is dat als een pit je bijt je arm er af ligt. De risicos van deze honden zijn gewoon veel groter. En zouden ze ze best af kunnen schaffen. Gewoon een ander hondje nemen

lol at mensen die alles letterlijk nemen. Je begrijpt wat ik bedoel. EN je kan niet ontkennen dat de gevolgen groter zijn als je beten wordt door een pit dan door een golden retriever bv

Je komt gewoon te serieus over :p

Ja, een pitbull houdt vast omdat zijn kaken op slot schieten, dit is bij een golden retriever oid niet zo, maar er zijn pitbulls die geen vlieg kwaad doen en andere honden die elke mogelijkheid tot bijten aangrijpen.

ja maar ALS pitbull het doen zijn de gevolgen groter. Dus waarom dat risico nemen?

ook gewoon omdat er geen enkel goed argument voor het fokken van pits te geven is gewoon afschaffen

• Topic Starter Topic Starter
verschil tussen maltezer en staf/pit is dat als een pit je bijt je arm er af ligt. De risicos van deze honden zijn gewoon veel groter. En zouden ze ze best af kunnen schaffen. Gewoon een ander hondje nemen

Bedoel je dit?

[Link niet meer beschikbaar]

ja maar ALS pitbull het doen zijn de gevolgen groter. Dus waarom dat risico nemen?

ook gewoon omdat er geen enkel goed argument voor het fokken van pits te geven is gewoon afschaffen

Ja maar ALS er een boom op een cabrio valt, zijn de gevolgen voor jou groter, dus waarom het risico nemen?

Beetje hetzelfde.

bijtgrage honden zoals? Gewoon alle "gevaarlijke" honden afschaffen. Zijn genoeg "gezellige" honden

bijtgrage honden zoals? Gewoon alle "gevaarlijke" honden afschaffen. Zijn genoeg "gezellige" honden

Oke dus als je een puppy koopt en deze gewoon kut opvoed en doorverkoopt, dan mag de nieuwe eigenaar (die het bijten niet afgeleerd krijgt) deze hond afmaken?

Heh.

Honden zijn in dat geval net als kinderen.
Ja, in sommige families (kinderen) zitten bepaalde asociale gedragingen, die je er niet makkelijk uitkrijgt. Maar met een goede opvoeding wel.
Mogen deze mensen dan ook maar geen kinderen meer maken, terwijl er ook een goede kans is dat de rest gewoon normaal wordt opgevoed?

Bijtgrage honden zoals allerlei honden die graag bijten..kan een poedeltje zijn, een herdershond maar ook een terriër. Niet elke 'lieve hond' blijft lief met een verkeerde opvoeding en niet elke 'gevaarlijke' hond blijft gevaarlijk met een goede opvoeding.

gewoon alle "gevaarlijke" rassen verbieden. Dan verklein je de kans op incidenten. Je neemt hem natuurlijk nooit 100% weg. Maar tot nu toe nog geen enkel goed argument gehoord om rassen als staffords te laten bestaan

Je komt gewoon te serieus over :p

Ja, een pitbull houdt vast omdat zijn kaken op slot schieten, dit is bij een golden retriever oid niet zo, maar er zijn pitbulls die geen vlieg kwaad doen en andere honden die elke mogelijkheid tot bijten aangrijpen.

Ja en er zijn mensen met shotguns in huis die geen vlieg kwaad doen en mensen die een moord plegen met een tandenborstel, maar over het algemeen brengt het toch een stuk meer risico met zich mee om shotguns te legaliseren dan tandenborstels.

Van die gevaarlijke honden als huisdier hebben slaat gewoon nergens op. Neem een normaal huisdier. Alsof ik mensen maar op hun woord ga vertrouwen als zij 'een pitbull gewoon heel mooi vinden, maar ik voed hem echt wel goed op hoowwrrr'.

Jullie denken echt dat bijna alle bulls gevaarlijk zijn?

En slangen dan?..

Mijn oom heeft toevallig een gigantische hond die echt episch is opgevoed. Tijdje terug werd die in z'n poot gebeten door een of andere poedel oid uit het niks op straat en hij liep gewoon door met dat beest aan z'n poot zonder een f**k te geven :roflol:, maar voor hetzelfde geld was dat een wat minder goed opgevoedde pitbull en beet hij dat beestje gewoon doormidden.

Sta je dan met je 2 halve honden omdat iemand zo graag een gevaarlijk huisdier wou 'want die vond hij zo mooi'.

---------- Toegevoegd om 18:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:13 ----------

Jullie denken echt dat bijna alle bulls gevaarlijk zijn?

En slangen dan?..

Slangen worden doorgaans in een kooi gehouden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven