XXL Nutrition

Verbrand moeilijk vet tijdens cut

Clubs

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
76kg
Vetpercentage
13%
Goeiemiddag,

Ik ben nieuw op dit forum, dus ik ken nog niet alles. Ik las even verschillende toppics op zoek naar een antwoord op mijn vraag, maar ik heb deze helaas niet gevonden.

Ik ben bijna 20 jaar, en ik ben sinds oktober 2014 begonnen met intensief trainen. Qua gewicht ben ik ongeveer hetzelfde gebleven, maar mijn spiergroei is er wel serieus op vooruit gegaan.
Nu probeer ik al bijna 5 weken vet kwijt te geraken omdat ik nog redelijk wat vet heb rond mijn buik, borst en rug. Ik ben van nature vrij breed gebouwd en ik heb altijd wel op die plaatsen wat vet gehad, vandaar ik er sinds oktober werk probeer van te maken.

Ik train 5-6x/week (4 dagen kracht + 2 dagen buik + Hiit)
Sinds eind april ben ik wat begonnen met carb-cycling. Tijdens de weekdagen eet ik grotendeels proteïnen en beperk ik mijn koolhydraten. Zaterdag boost ik mijn koolhydraten wat met 50%, de zondag verminder ik ze met 25%(in vgl met zaterdag).

Ik doe dit nu al ong. een maand, en ben eigenlijk vrij weinig afgevallen, ik zie wel meer definitie (2bovenste blokjes) + Ik sta al vrij droog op mijn armen + Benen. Het probleem is dus, ondanks al mijn training, dat ik het resterend buikvet en die "lovehandles" etc. maar niet wegkrijg ..

Mijn voeding:

Ochtend: Shake of 2 eieren met glas water of een tas koffie
10uur: Proteïne tussendoortje
Middag: Zelfgemaakt slaa'tje ( Sla, 2 eieren, zalm/kip/filet, fetakaas, olijfolie )
15u: Koffie + Proteïne bar
16u/17u: Gymtime! Na Gym, een shake.
Avondmaal: Kip/Kippenworst/Vis met veel groenten (geen aardappels of pasta)
Voor slapengaan: magere platte kaas met agavesiroop (beperkt, ben niet zo voor zoet)

Ik drink tijdens de dag wel eens een cola zero + 1,5l water. Ik gebruik ook Iron Cuts in de ochtend. & ZMA voor het slapengaan. Ik denk dat ik zo'n +-1800Kcal naar binnenspeel/dag. Zaterdag 2200 & zondag 2000.
Voor de rest drink ik geen alcohol of gesuikerde dranken (buiten die cola zero dan)

Alvast bedankt voor de hulp

1800 is te weinig man, voor wat je aan training doet, lijkt me niet verstandig dit kan averechts werken, ga iets hoger zitten met je kcal en kijk hoe dat gaat. ook heb je gewoon weinig spiermassa dus je lijkt dikker dan je eigenlijk bent.

• Topic Starter Topic Starter
1800 is te weinig man, voor wat je aan training doet, lijkt me niet verstandig dit kan averechts werken, ga iets hoger zitten met je kcal en kijk hoe dat gaat. ook heb je gewoon weinig spiermassa dus je lijkt dikker dan je eigenlijk bent.

Thanks voor de comment!
& Ja veel spieren heb ik nog niet, alhoewel ik er nu niet meer zo dik uitzie als vroeger, sta er vrij goed bij volgens velen, alleen zien ze mijn buik nooit. Zou graag die sixpack willen.

Ik heb 2 jaar geleden ook een ketodieet gevolgd doordat ik 91kg woog, hiermee 15kg afgevallen. Nadeel is nu wel dat ik niet veel moet eten om terug bij te komen, ookal is het al 2 jaar geleden..

Thanks voor de comment!
& Ja veel spieren heb ik nog niet, alhoewel ik er nu niet meer zo dik uitzie als vroeger, sta er vrij goed bij volgens velen, alleen zien ze mijn buik nooit. Zou graag die sixpack willen.

Ik heb 2 jaar geleden ook een ketodieet gevolgd doordat ik 91kg woog, hiermee 15kg afgevallen. Nadeel is nu wel dat ik niet veel moet eten om terug bij te komen, ookal is het al 2 jaar geleden..

misschien gewoon 500kcal boven je onderhoud gaan zitten, keto het raam uitsmijten en gewoon kei hard trainen, wedde dat het er beter uitgaat zien terwijl je aankomt, je kan ook iets minder dan 500kcal doen bv. 300kcal om niet al te veel aan te komen.

misschien gewoon 500kcal boven je onderhoud gaan zitten, keto het raam uitsmijten en gewoon kei hard trainen, wedde dat het er beter uitgaat zien terwijl je aankomt, je kan ook iets minder dan 500kcal doen bv. 300kcal om niet al te veel aan te komen.

Ik train al hard, zoals ik al vermeld heb, ik blijf op hetzelfde gewicht, maar ik neem wel steeds zwaardere gewichten + ik heb ook merkbare verschillen.

Ik probeer te "cutten", & niet te bulken. Ik moet aan een vetpercentage van 10-12% komen.

ja maar als je gaat cutten met jouw gewicht gaat er echt niet beter uitzien. je kan beter geleidelijk spiermassa opbouwen, dan (als je het goed doet) gaat je vetmassa omlaag en zie je er gespierder uit.

Ik zou eerst proberen dmv reverse dieting om je onderhoud wat op te schroeven.
Daarbij, hoe meer spiermassa je hebt, hoe sneller je vet verbrand als je gaat cutten. Als je op hetzelfde gewicht blijft maar wel spiermassa aankomt, betekent dat dat je vetmassa verliest. Wat jij nu aan het doen bent, willen heel veel mensen en weinig mensen lukt het. Ik zou dit dus volhouden en heel langzaam je kcal verhogen.

Ik zou eerst proberen dmv reverse dieting om je onderhoud wat op te schroeven.
Daarbij, hoe meer spiermassa je hebt, hoe sneller je vet verbrand als je gaat cutten. Als je op hetzelfde gewicht blijft maar wel spiermassa aankomt, betekent dat dat je vetmassa verliest. Wat jij nu aan het doen bent, willen heel veel mensen en weinig mensen lukt het. Ik zou dit dus volhouden en heel langzaam je kcal verhogen.

Interessant! Daar heb ik wat aan :)
& Dit is dus een pluspunt dat ik telkens meer verschil zie qua definitie, maar qua gewicht niet echt een verschil merk? Ben ondertussen ook van taillemaat 31 naar 28 gegaan op 5 weken tijd, alleen dat vet blijft me storen, heb het al mijn hele leven op die plaatsen.

'T is al veel erger geweest, Maar mijn V figuur wordt wordt verstoord door die love handles, hetzelfde voor mijn sixpack & dat onderste buikvet.. Tips zijn altijd welkom! Zou er binnen 4 weken graag vanaf zijn ..

Meer cardio? Cardio in ochtend?
Ook kan ik het vet dat ik nu heb vrij goed vastpakken en "uitrekken", als ik het zo kan noemen.. normaal?

Alvast bedankt voor je reply!

Vetverbranden heeft tijd nodig, vooral op de plaatsen waar je merkt dat je dat eigenlijk altijd al wel hebt. 4 weken gaat echt niet lukken, helaas.
Dat je wel meer definitie en spieren ziet, maar gelijk blijft in gewicht is absoluut een grote pluspunt, dat betekent dat je vet verbrand terwijl je spiermassa aankomt. Waarschijnlijk eet je al iets onder onderhoud, wat niet erg is.

Ik zou de cardio even laten, tenzij je meer wilt kunnen eten. Dus als je cardio doet, meer eten, anders krijg je te weinig binnen.

Ik zou gewoon zo doorgaan en geduld hebben.

Vetverbranden heeft tijd nodig, vooral op de plaatsen waar je merkt dat je dat eigenlijk altijd al wel hebt. 4 weken gaat echt niet lukken, helaas.
Dat je wel meer definitie en spieren ziet, maar gelijk blijft in gewicht is absoluut een grote pluspunt, dat betekent dat je vet verbrand terwijl je spiermassa aankomt. Waarschijnlijk eet je al iets onder onderhoud, wat niet erg is.

Ik zou de cardio even laten, tenzij je meer wilt kunnen eten. Dus als je cardio doet, meer eten, anders krijg je te weinig binnen.

Ik zou gewoon zo doorgaan en geduld hebben.

Geen probleem, dan probeer ik op die 4 weken zo ver mogelijk te geraken.
Ik eet momenteel 1850-2000kcal/dag. (vooral proteinen) In het weekend durft dat wel eens oplopen (zaterdag 2400 & zondag 2200).

Ik probeer nu zoals je eerder vermeldde mijn kcal wat te verhogen (wat meer koolhydraten) en ik zou vanaf volgende week beginnen met na elke training 10minuten te lopen, vervolgens een shake. Goed idee?

Mijn uiteindelijk doel zou tegen begin augustus moeten zijn, ik vermoed dat dit wel zal lukken.
Bedankt voor je post, heeft me geholpen :)

+ Is er een uur in de avond wanneer je best niet meer eet? Ik eet uit gewoonte altijd 250gr magere kwark voor het slapengaan, maar dat is meestal rond 23u ofzo .. Best vroeger? Of maakt het niet uit...

Laatst bewerkt:
Wat is je vet percentage nu? Een six pack krijg je pas rond de 10% ofzo. Bij 13-15% ga je een 4 pack krijgen. (bij de meeste iig). Dus het lijkt erop dat je nog redelijk wat vet kwijt moet als je pas de bovenste 2 ziet. En met je huidige gewicht als je verder gaat cutten kom je er straks uit te zien als een ondervoede krijgsgevangene.

Tenzij je planks doet vind ik persoonlijk buikspier trainingen de grootste tijdsverspilling ooit.

Wat is je vet percentage nu? Een six pack krijg je pas rond de 10% ofzo. Bij 13-15% ga je een 4 pack krijgen. (bij de meeste iig). Dus het lijkt erop dat je nog redelijk wat vet kwijt moet als je pas de bovenste 2 ziet. En met je huidige gewicht als je verder gaat cutten kom je er straks uit te zien als een ondervoede krijgsgevangene.

Tenzij je planks doet vind ik persoonlijk buikspier trainingen de grootste tijdsverspilling ooit.

Zoals ik al eerder vermeldde ben ik heus niet zo'n stilo'tje ;) Heb van nature al zware botten en een brede rug. Ik ben 8 jaar een sprint en hordeloper geweest, maar ik heb dit moeten opgeven door mijn knie die niet meer meewou. Ik heb enkel plaatselijk vet aan mijn onderbuik + zijkant, alsook wat op mijn rug.

Meer niet, vandaar dat het zo moeilijk is waarschijnlijk om die laatste kilo's eraf te krijgen. Ik sta momenteel op +-14%. & Ik denk niet dat ik er zo rap als een "ondervoede krijgsgevangene" ga uitzien ;)

Moet echt niet zoveel meer kwijt, is moeilijk te zeggen zonder foto's.

Als je op 76kg op 14% zit heb je dus 10.64kg vet, als je naar 10-11% cut voor die six pack door puur vet te verliezen moet je 3KG puur vet kwijt raken.

73kg terwijl je 1.80 bent vind ik best mager. Helemaal als je zegt dat je zware botten hebt, dat impliceert namelijk dat je nog minder spiermassa hebt.

Als je op 76kg op 14% zit heb je dus 10.64kg vet, als je naar 10-11% cut voor die six pack door puur vet te verliezen moet je 3KG puur vet kwijt raken.

73kg terwijl je 1.80 bent vind ik best mager. Helemaal als je zegt dat je zware botten hebt, dat impliceert namelijk dat je nog minder spiermassa hebt.

Ik vermager niet echt. Door mijn grote inname van proteinen blijf ik rond hetzelfde gewicht, althans zo gaat het toch al een 4tal weken. Ik vroeg me gewoon af ofdat het normaal is dat het vet op die plaatsen die ik vernoemd had, zo traag weggaat, niet tegenstaande dat ik wel vet verlies (gezicht, schouders, armen, taille) ;)

Ik vermager niet echt. Door mijn grote inname van proteinen blijf ik rond hetzelfde gewicht, althans zo gaat het toch al een 4tal weken. Ik vroeg me gewoon af ofdat het normaal is dat het vet op die plaatsen die ik vernoemd had, zo traag weggaat, niet tegenstaande dat ik wel vet verlies (gezicht, schouders, armen, taille) ;)

Ja is normaal, daar zit het dikste en mest hardnekkige vet. En hoe ouder je wordt ....
Nog ff doorbijten op dezelfde manier en je trekt wel droog.

Dat je op gewicht blijft en de spieren groeien terwijl je vet verbrand is normaal, kennelijk zit je dan op voor jouw behoefte prima voeding en hoeveelheid. De meesten op dit forum willen dat soort dingen niet.

Je kan je trainingen ook gewoon blijven doen zoasl je doet en als je er behoefte aan heb pak je een paar extra HIIT trainingen oid. Houd er wel rekening mee dat je dan wel wat gewicht kan gaan kwijt raken. Oftewel de spiermassa zal amper tot niet meer groeien als je extra hiit of andere intensieve cardio doet.
Als je extra cardio gaat doen geen langzame langdurige cardio want dan gaat het meestal fout.

Ik zou zeggen ga gewoon zo door, het gaat toch lekker zo?

Ja is normaal, daar zit het dikste en mest hardnekkige vet. En hoe ouder je wordt ....
Nog ff doorbijten op dezelfde manier en je trekt wel droog.

Dat je op gewicht blijft en de spieren groeien terwijl je vet verbrand is normaal, kennelijk zit je dan op voor jouw behoefte prima voeding en hoeveelheid. De meesten op dit forum willen dat soort dingen niet.

Je kan je trainingen ook gewoon blijven doen zoasl je doet en als je er behoefte aan heb pak je een paar extra HIIT trainingen oid. Houd er wel rekening mee dat je dan wel wat gewicht kan gaan kwijt raken. Oftewel de spiermassa zal amper tot niet meer groeien als je extra hiit of andere intensieve cardio doet.
Als je extra cardio gaat doen geen langzame langdurige cardio want dan gaat het meestal fout.

Ik zou zeggen ga gewoon zo door, het gaat toch lekker zo?

Bedankt voor je tips!
Het is nu even dat ik het zo wil.. Zo'n buikje wordt frustrerend als je er al een tijd aan werkt. Daarna bouw ik mijn voeding gelijktijdig terug op.

Ik heb geen cardio meer nodig, vermoed ik. Het is raar.. Ik zie mijn aders sinds een maand ofzo, echt goed door mijn armen lopen (in rust), alsook biceps. Tis echt dat buikvet dat blijft, ik zie wel dat het stilletjes wegtrekt, maar ik kan het echt nog goed en dik vastpakken op verschillende plaatsen..

Ondertussen ga ik nog steeds door met hard trainen, nog niks van krachtverlies opgemerkt, in tegendeel.
Misschien beginnen met intensief buikspieren te trainen? Ik train ze nu 2x/week 30-35min lang.

Nog tips?

Bedankt voor je tips!
Het is nu even dat ik het zo wil.. Zo'n buikje wordt frustrerend als je er al een tijd aan werkt. Daarna bouw ik mijn voeding gelijktijdig terug op.

Ik heb geen cardio meer nodig, vermoed ik. Het is raar.. Ik zie mijn aders sinds een maand ofzo, echt goed door mijn armen lopen (in rust), alsook biceps. Tis echt dat buikvet dat blijft, ik zie wel dat het stilletjes wegtrekt, maar ik kan het echt nog goed en dik vastpakken op verschillende plaatsen..

Ondertussen ga ik nog steeds door met hard trainen, nog niks van krachtverlies opgemerkt, in tegendeel.
Misschien beginnen met intensief buikspieren te trainen? Ik train ze nu 2x/week 30-35min lang.

half uur buikspieren....pffff je verbrand er misschien een gram extra vet mee dus op erg korte periode niet zo heel erg interessant. Maar goed alle kleine beetjes bij elkaar zijn een groot beetje.

Wat je ook nog kan doen als je toch wel al aardig droog trekt, je ziet immers je aders al, ontvochtigen.
De hoeveelheid water die je nu drinkt tenminste verdubbelen.
Zoveel mogelijk vochtafdrijvende groentes e.d. eten. En verder alleen eiwitten en geen of minimaal koolhydraten. Dat dan minimaal een week en dan water er uit en maximaal 1 liter drinken. Dan weer koolhydraten gaan laden.

Het is even een intensief trucje maar het kan veel doen om je droog te trekken.

half uur buikspieren....pffff je verbrand er misschien een gram extra vet mee dus op erg korte periode niet zo heel erg interessant. Maar goed alle kleine beetjes bij elkaar zijn een groot beetje.

Wat je ook nog kan doen als je toch wel al aardig droog trekt, je ziet immers je aders al, ontvochtigen.
De hoeveelheid water die je nu drinkt tenminste verdubbelen.
Zoveel mogelijk vochtafdrijvende groentes e.d. eten. En verder alleen eiwitten en geen of minimaal koolhydraten. Dat dan minimaal een week en dan water er uit en maximaal 1 liter drinken. Dan weer koolhydraten gaan laden.

Het is even een intensief trucje maar het kan veel doen om je droog te trekken.

Bedankt!

Ik probeer nu mijn koolhydraten onder 50g te houden & zoveel mogelijk eiwitten te "consumeren".
Kan je iets meer uitleg geven over dat watergedoe? Ben er niet compleet mee weg, vermoed ik ..

Wat hij bedoelt is zoveel mogelijk water en glycogeen kwijtraken, door een tijd geen of weinig carbs te eten en daarna ineens heel veel. Zo lijk je na je laad periode een stuk vasculairder en voller doordat je lichaam als een spons die carbs opneemt. Op lange termijn heb je hier alleen niks aan, maar voor mensen die een shoot of wedstrijd draaien is dit een veelgebruikte techniek.

Als je op lange termijn steeds droger wilt worden zul je gewoon je kcal inname verlagen ten opzichte van je verbruik. Of je nu minder eet (minder inname) of meer cardio (meer verbruiken) maakt niet uit, balans moet gewoon negatief uitkomen, liefst met zo'n 500-300 kcal per dag.

Terug
Naar boven