MuscleMeat

Verder trainen met tendinitis in pols?

dippertje

Novice
Waardering
0
In januari kreeg ik reeds een inspuiting in pees met cortisonepreparaat.Na drie weken verplichte rust en gips geen pijn meer ,dus uitermate gemotiveerd terug op het ijzer gevlogen. Drie maanden zonder problemen hard en vol overtuiging kunnen trainen. Net nu ik weer duidelijk begin te groeien in kracht en omvang ( vergeleken met periode voor pijn)komt de pijn terug. Een operatie dringt zich waarschijnlijk aan .Ik ben echter net aan een nieuw schema begonnen en zou graag nog deze maand uitmaken alvorens de operatie en de hopelijk korte revalidatie. Heeft iemand al iets gelijkaardigs meegemaakt of heeft er iemand tips voor training tijdens revalidatieperiode? Alle raad is welkom want ik heb er flink de pest in.:

Wat vreemd dat je nu al een corticostereoide-spuit hebt gehad en zelfs al bent aanbevolen te opereren. Het effect van deze twee is namelijk meestal slechts tijdelijk van aard en wordt alleen toegepast als al het andere niet toereikend is. Wat heb je er verder allemaal al gedaan dan?

• Topic Starter Topic Starter
eerst al eens 2 weken totale rust daarna kinesitherapie gedurende 10 beurten echter geen verbetering daarna dus naar sportarts die zei al direct dat spuit maar beperkte kans op slagen had .Als dat niet zou helpen raadde hij operatie aan.

slik goede vetzuren (FFA's, functional fatty acids) zoals in visolie, chondroitine en glucosamine schijnen enig effect te kunnen hebben. Maar hier weet ik persoonlijk te weinig vanaf.

Doorgaans is het enige dat help bij tendonitis: RUST.

rust is idd het beste middel, en verder zorgen dat je je voeding goed op orde hebt (dus veel onverzadigde vetzuren enzo). en dit soort dingen kosten veel tijd, geef het ook die tijd, anders ben je nog veel verder van huis

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de tips ze bevestigen wat ik al vreesde.
T' is alleen zwaar K*t dat ik er weer een tijdje uit zal liggen.

Terug
Naar boven