MuscleMeat

verdieping in endocrinologie

getstrong

Cool Novice
Waardering
6
Lengte
1m86
Massa
96kg
Vetpercentage
9%
hallo,
Ik wil mij graag verdiepen in de endocrinologie van het menselijk lichaam/ gebruik van AAS.
Ik ben me bewust dat ik eigenlijk boven de 21 moet zijn om AAS te gebruiken, maar ik ben nou eenmaal geinteresseerd in de materie.
Zou iemand mij aanbevelingen kunnen doen over zinvolle literatuur hierover? (engels of nederlands geschreven)
Tot nu toe heb ik 'William Llewellyn's Anabolics 10th Edition' gelezen.

Je zou dan eventueel schoolboeken van diverse biologische studies kunnen bekijken, zoals Biologie, Biologische Informatica, Geneeskunde, HLO, Bio-Medische Wetenschappen ect.

Heb zelf ff 'n boek even erbij gepakt, Campbell Biology hoofdstuk 45: Hormones and the Endocrine System. Dat zou je dus kunnen lezen. Verder zijn er nog een paar boeken, heb ze alleen ff geen zin om te pakken :p

Link naar Campbell Biology

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Je zou dan eventueel schoolboeken van diverse biologische studies kunnen bekijken, zoals Biologie, Biologische Informatica, Geneeskunde, HLO, Bio-Medische Wetenschappen ect.

Heb zelf ff 'n boek even erbij gepakt, Campbell Biology hoofdstuk 45: Hormones and the Endocrine System. Dat zou je dus kunnen lezen. Verder zijn er nog een paar boeken, heb ze alleen ff geen zin om te pakken :p

Link naar Campbell Biology

juist naar zoiets ben ik opzoek, gewoon goed uitgebreid waarin alles goed verteld wordt. Zijn er eventueel andere aanbevelingen?

Boek wat Rodnec noemt heb ik ook, zit inderdaad 'n stuk endocrinologie in (en heeeel veel meer mocht je het interessant vinden :)), tevens ook in veel fysiologie boeken.

Maar 'n specifiek endocrinologie boek is misschien meer iets wat je zoekt, The Endocrine System at a Glance is leuk om te beginnen. Wat uitvoerdiger zijn; Endocrinology: Basic and Clinical Principles, Harrisons Endocrinology en Williams Textbook of Endocrinology.

• Topic Starter Topic Starter
Thnx, zal het is even bestuderen.
Hartelijk bedankt

Terug
Naar boven