XXL Nutrition

verdikt door medicatie

jonthan82

Novice
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
84kg
beste bezoeker ,

ik train al 7 jaar redelijk intensief
nu heb ik een probleem
door omstandigheden heb ik verleden jaar 9 maanden in een psychatrische instelling gezeten voor angstaanvallen .
ik heb daar en nu nog steeds medicatie genomen .
ik ben door die medicatie 25 kg verdikt , het meeste in buikstreek .
ik zit nu momenteel iedere dag op de hometrainer , maar mijn fysiek is ook serieus gedaald
is er iemand die mij tips kan geven om het vet in en rond buikstreek kwijt te raken?

grts jona

Een kennis van mij heeft ook iets gelijks-aardig meegemaakt, het enige wat je kunt doen is 'cutten'

cardio + net onder onderhoud eten, lees even wat sticky's in de voedings-sectie, dan kom je er wel.

• Topic Starter Topic Starter
Een kennis van mij heeft ook iets gelijks-aardig meegemaakt, het enige wat je kunt doen is 'cutten'

cardio + net onder onderhoud eten, lees even wat sticky's in de voedings-sectie, dan kom je er wel.

ok thnx
hopelijk geraak ik er vanaf hahah
want dit is echt klote

beste bezoeker ,

ik train al 7 jaar redelijk intensief
nu heb ik een probleem
door omstandigheden heb ik verleden jaar 9 maanden in een psychatrische instelling gezeten voor angstaanvallen .
ik heb daar en nu nog steeds medicatie genomen .
ik ben door die medicatie 25 kg verdikt , het meeste in buikstreek .
ik zit nu momenteel iedere dag op de hometrainer , maar mijn fysiek is ook serieus gedaald
is er iemand die mij tips kan geven om het vet in en rond buikstreek kwijt te raken?

grts jona

Het lijkt me onmogelijk dat je 7 jaar getraint hebt, laat staan intensief. Voordat je 25kg zwaarder werd was je dus 59kg. Wie probeer je nu voor de gek te houden?

Dan zijde lomp.

Het lijkt me onmogelijk dat je 7 jaar getraint hebt, laat staan intensief. Voordat je 25kg zwaarder werd was je dus 59kg. Wie probeer je nu voor de gek te houden?
Kan ook nog zijn dat zijn hormoonhuishouding overhoop is door de medicatie. Geen idee wat je voor zoiets krijgt hoor, maar wie zegt dat bijvoorbeeld zijn cortisol niet idioot hoog is?

• Topic Starter Topic Starter

ik woog ongeveer 60 kg toen
ben ook niet groot zoals je kan zien
en veel spiermassa kwam ik ook niet bij
met redelijk intensief voor mij = 4 x 2 uur per week trainen
voor u is intensief mss veel meer , en voor andere ook
voor iedereen is intensief anders
dus voordat je iets zegt mss eens goed nadenken want voor iedereen is anders anders
ik ben en moet geen bodybuilder zijn , enkel een goed lichaam
ahja nog iets , een vriend van mij traint al veel langer en meer dan ik , hij weegt nu 62 kg
jij komt mss meer bij , anderen niet
ook ik dronk geen shakes,geen aas , helemaal niks enkel de training , als je goed kan lezen

Laatst bewerkt:
Als je vriend niet aankomt dan eet hij niet genoeg. Net als jij toentertijd, met 8 uur per week trainen kom je heus wel spiermassa aan als je genoeg bij eet.

Als je in 9 maanden 25 kilo aankomt dan komt dat ook niet door medicatie maar door de hoeveelheid voeding die je daar at. Je kan geen energie (=vet) uit de lucht creëren. Is niet erg dat het is gebeurd maar begin eerst eens met de situatie te accepteren.

dus voordat je iets zegt mss eens goed nadenken want voor iedereen is anders anders
ahja nog iets , een vriend van mij traint al veel langer en meer dan ik , hij weegt nu 62 kg
ook ik dronk geen shakes,geen aas , helemaal niks enkel de training , als je goed kan lezen

als ik jou was zou ik eerst is wat stickies doorlezen op deze site.

---------- Post toegevoegd Mon 25 Feb 2013 om 13:47 ----------

Kan ook nog zijn dat zijn hormoonhuishouding overhoop is door de medicatie. Geen idee wat je voor zoiets krijgt hoor, maar wie zegt dat bijvoorbeeld zijn cortisol niet idioot hoog is?

Misschien kan hij het met een stevige kuur weer op orde krijgen :p

Als je in 9 maanden 25 kilo aankomt dan komt dat ook niet door medicatie maar door de hoeveelheid voeding die je daar at. Je kan geen energie (=vet) uit de lucht creëren. Is niet erg dat het is gebeurd maar begin eerst eens met de situatie te accepteren.

En waarom denk je dat hij zoveel at/eet? Juist, door de medicatie...
Het lijkt nu net of je hem ervan beschuldigt zijn probleem onterecht op de medicatie af te schuiven, terwijl dit wel degelijk kan.
Correct me if I'm wrong.

Kan echt wel door de medicatie komen. Maat van me kwam door Zyprexa 22kg aan. Neem aan dat TS ook een dergelijk medicijn gebruikt. Staat ook op de bijsluiter.

Tja je kan wel meer hongergevoel krijgen door medicatie natuurlijk, maar 't is nog steeds aan jezelf om daar wel of niet op te reageren. Als je na 2 maanden merkt dat je 6 kilo vet bent aangekomen dan zou je daar ook op kunnen reageren.

VOEDING VOEDING VOEDING

Als je een beetje informatie had opgezocht en had GEGETEN 7 jaar lang had je makkelijk 30kg massa aan kunnen zetten ipv een beetje 'tone' en wat kracht opbouwen.
Zelfde geldt voor vet verliezen; je voeding is het meest belangrijk.

VOEDING VOEDING VOEDING

Als je een beetje informatie had opgezocht en had GEGETEN 7 jaar lang had je makkelijk 30kg massa aan kunnen zetten ipv een beetje 'tone' en wat kracht opbouwen.
Zelfde geldt voor vet verliezen; je voeding is het meest belangrijk.

hij heeft zichzelf wijsgemaakt dat zijn lichaam anders werkt.

Man man wat een onwetendheid hier.
Het is bekend dat bepaalde medicatie voor gewichtstoename zorgt.

Dat klopt ja. Mijn man gebruikt prednison... moet je zien wat dat doet... zonder dat je meer eet...

Is het bij prednison niet vooral vocht? of vergis ik me?
Wou vroeger een huisarts mij ook mee volstoppen voor allergieën...mooi niet dus! Maar soms kun je niet anders.

@Bryce
Het is helaas niet alleen vocht.
Hij heeft een periode afgebouwd maar het ging er ook niet af.
Nu zit hij er weer aan. Gelukkig komt hij niet meer bij... maar hij moet ook voor zijn gezondheid nu veel afvallen en in combi met meds gebruik wil dat niet zo. Sporten kan hij niet ivm zijn chronische longziekte.. maar we wandelen nu elke avond 30-45 min (in ed zomer ruim een uur) en dat helpt wel degelijk.
Uiteraard in combi met goed eten. Hij at te weinig in de hoop af te vallen. Dus meer eten en meer bewegen op de manier die hij kan heeft hem al geholpen de eerste 5 kg kwijt te raken.. Het is een kleine start maar toch.
Meds doen veel.. helaas.

Terug
Naar boven