MuscleMeat

Verdonk wil commissie Gelijke Behandeling afschaffen

Als we eenheid willen vormen in NL, moeten we niet doorsukkelen met dit soort actie's.
Moslims klampen zich vast aan hun gewoontes en moralen, dit terwijl dit in eigen land van herkomst al veel minder streng is, dan dat ze hier nog steeds hanteren.
Integreren moeten we allemaal aan meewerken, geen hand, geen baan!
Respect & Begrip voor de normen van het land waar je mag wonen en leven..

:thumbs:

Ik heb met medewerkers te maken gehad, moslimvrouwen, die mij ook geen hand wilden geven. Maar ik vond dat geen probleem zolang ze hun werk maar goed deden. Ik denk dat het pas een probleem wordt, als je zelf een te groot ego hebt. Het is even wennen dat iemand je geen hand geeft, maar als je je verplaatst in de ander, valt het wel mee hoor. De ander moet zich ook prettig voelen. En uiteindelijk is de handdruk bedoeld als een uiting van vriendelijkheid. Je kunt deze vriendelijkheid in je gedrag ook op andere manieren tonen. Verder is het zo dat zelfs mensen die elkaar haten soms elkaar de handen schudden. Ik heb liever een eerlijk iemand die wat andere gewoontes heeft dan ik, dan een hypocriet/oneerlijk iemand die wel dezelfde gewoontes heeft als ik waaronder handen schudden.

Laatst bewerkt:
Ik heb met medewerkers te maken gehad, moslimvrouwen, die mij ook geen hand wilden geven. Maar ik vond dat geen probleem zolang ze hun werk maar goed deden. Ik denk dat het pas een probleem wordt, als je zelf een te groot ego hebt. Het is even wennen dat iemand je geen hand geeft, maar als je je verplaatst in de ander, valt het wel mee hoor. De ander moet zich ook prettig voelen. En uiteindelijk is de handdruk bedoeld als een uiting van vriendelijkheid. Je kunt deze vriendelijkheid in je gedrag ook op andere manieren tonen. Verder is het zo dat zelfs mensen die elkaar haten soms elkaar de handen schudden. Ik heb liever een eerlijk iemand die wat andere gewoontes heeft dan ik, dan een hypocriet/oneerlijk iemand die wel dezelfde gewoontes heeft als ik waaronder handen schudden.

klopt klopt , maar waarom mogen wij iedere keer aanpasingen maken op onze eigen gewoontes in ons eigen land ( sry hoor ) ???
Voor zover ik gehoord heb heeft de vrouw dit wel gedaan tijdens de solicitatie maar na 2 weken is ze hiermee gestopt ,.....??? ???
Het gaat mij dan ook niet om dit kleine ding maar om het geheel plaatje wat we aan het creëren zijn , dalijk staan er op een openbare basisschool vrouwen met hoofddoek die geen hand willen geven , een eigen toilet moeten hebben en aparte vrije/feestdagen ,.... dat gaat toch allemaal met de beste wil van de wereld niet samen ??? terwijl dat uiteindelijk wel zou moeten kunnen door aanpassingen van beide kanten .

klopt klopt , maar waarom mogen wij iedere keer aanpasingen maken op onze eigen gewoontes in ons eigen land ( sry hoor ) ???
Voor zover ik gehoord heb heeft de vrouw dit wel gedaan tijdens de solicitatie maar na 2 weken is ze hiermee gestopt ,.....??? ???
Het gaat mij dan ook niet om dit kleine ding maar om het geheel plaatje wat we aan het creëren zijn , dalijk staan er op een openbare basisschool vrouwen met hoofddoek die geen hand willen geven , een eigen toilet moeten hebben en aparte vrije/feestdagen ,.... dat gaat toch allemaal met de beste wil van de wereld niet samen ??? terwijl dat uiteindelijk wel zou moeten kunnen door aanpassingen van beide kanten .

Wat ik bedoelde is dat het wel samen kan gaan. Het wordt een ander verhaal als sommige moslims roepen dat niemand meer handen mag schudden. Maar het gaat hier om de persoonlijke keuze om dat wel of niet te doen. Jij en ik kunnen elkaar toch gewoon de hand schudden? Dus onze gewoontes worden niet aangetast, het is alleen zo dat in de omgang met sommigen wij iets achterwege moeten laten wat voor ons heel gewoon is. Maar dat doe je als het goed is ook in andere situaties.

Tsja, zo langzamerhand word ik een beetje schijtziek van die buitenlandse gasten die ons hun regels willen opleggen.
En het gevoel dat ik te gast ben in mijn eigen land waar ik geboren en getogen ben neemt steeds verder toe.
Een moslim die ons de hand niet schud beroept zich op zijn religie als wij weigeren een hand te schudden van een moslim gaan ze zeiken over discriminatie.
Persoonlijke keuze of niet iemand de hand schudden is een normaal iets wij moeten denk ik iets vaker onze principes laten vallen voor onze allochtone islamitische medemens dan dat zij dat doen naar ons toe.
Op het werk hebben we er ook een aantal lopen vrij met de feesten na de ramadan, 5 weken bouwvak i.p.v 3 goed er zitten 2 week van hun aan snipperdagen bij.
Vraag ik vrij ruim 2 week van te voren dan kan het niet, maar gaat Achmed heen tot zelfs een dag voor zijn vrije dag die krijgt het wel!
Al met al hebben ze genoeg "vakantie" op het werk doen ze ook niet veel en kerst vieren ze niet, maar de vrije dagen die daarvoor staan nemen ze maar wat graag op.

Een te grote ego? Nee man, ik vind het onbeschoft, in dit land is het normaal de hand te schudden!

Hypocriet, alweer een nee!
Elkaar de hand schudden is niet percee een vriendelijk gebaar, zoals jij die beschrijft. Het is ook een vorm van wederzijds respect, acceptatie en goedkeuring!

Als jij naar een vreemd land zou emigreren, zou jij je niet van te voren verdiepen in het land waar je gaat leven? En vooral aanpassen aan hun gewoontes en leefnormen, om op die manier sneller geaccepteerd/opgenomen te worden in hun maatschappij???

Ik werk met een Marokkaan, hij vind dat zijn mede landgenoten zich hier vreselijk aanstellen, in Marokko is het allemaal niet meer zou streng..
Die sluiers waar ze zich de hele dag achter verstoppen, zie je daar niet eens meer! Aldus mn collega.

Integreren doe je niet voor de helft... ;) Gewoon aanpassen!

Laatst bewerkt:
Tsja, zo langzamerhand word ik een beetje schijtziek van die buitenlandse gasten die ons hun regels willen opleggen.
En het gevoel dat ik te gast ben in mijn eigen land waar ik geboren en getogen ben neemt steeds verder toe.
Een moslim die ons de hand niet schud beroept zich op zijn religie als wij weigeren een hand te schudden van een moslim gaan ze zeiken over discriminatie.
Persoonlijke keuze of niet iemand de hand schudden is een normaal iets wij moeten denk ik iets vaker onze principes laten vallen voor onze allochtone islamitische medemens dan dat zij dat doen naar ons toe.
Op het werk hebben we er ook een aantal lopen vrij met de feesten na de ramadan, 5 weken bouwvak i.p.v 3 goed er zitten 2 week van hun aan snipperdagen bij.
Vraag ik vrij ruim 2 week van te voren dan kan het niet, maar gaat Achmed heen tot zelfs een dag voor zijn vrije dag die krijgt het wel!
Al met al hebben ze genoeg "vakantie" op het werk doen ze ook niet veel en kerst vieren ze niet, maar de vrije dagen die daarvoor staan nemen ze maar wat graag op.

Ik begrijp zo goed wat je zegt dat ik er ontroert van word.
Bedankt man:treuren:

Hehe, de vakantie regeling met mensen van Allochtoonse afkomst is al helemaal om te huilen...
Bij ons (24/7 werk) kan je niet een vakantie tussen Kerst en Oud&Nieuw krijgen, alleen als je Surinamer of Marokkaan bent, want die hebben familie in het buitenland wonen, zelfde als in de zomer vakantie, voor de blanke nederlandse man geld max 3 weken, voor de Allochtoonse max 6 weken! :rolleyes:

Hoe bedoel je positieve Discriminatie.. Ik houd van geen enkele manier van discriminatie, ook niet van deze dus!
Je word gestraft een blanke Nederlander te zijn op je eigen werkvloer, schandalig gewpon..

Dit is echter niet te wijten aan de Allochtoon, zeer zeker niet, maar meer aan de maatschqappij en dus werkgever..
Het zou zo moeten gaan: 'Oh, dus uw familie woont in het buitenland? Dan kunnen ze of hier op vakantie komen, of u kunt 3 weken vrij nemen, net zoals de rest!'

Rita heeft gelijk: die kommissie staat discriminatie toe, want een Moslimman(vrouw) zou de hand mogen weigeren van een vrouw(man).

Ik ben voor gelijke behandeling: iedere man moet iedere vrouw een hand geven en andersom. Gewoon een kwestie van een goede Nederlandse gewoonte om respect te tonen.

Het zou zo moeten gaan: 'Oh, dus uw familie woont in het buitenland? Dan kunnen ze of hier op vakantie komen, of u kunt 3 weken vrij nemen, net zoals de rest!'

Dude, laat ze dan maar wat langer vakantie nemen.
Als ze eenmaal zien wat hier mogelijk hebben we weer wat extra mensen er bij.
Uitkiering waar wij nieks foor hoefen te doen, kienderbijslaag in mijn eigen laand betaaldt door Nederlansje overheit.
Huis houden in Tuurkije en niet opgeefen baai die Gemeente voor aanvraag uitkiering.
Ik kanne niet werken ik jou niet begrijp en ik jou geen handje geef.

Ik vraag mij soms echt af wanneer de Islam het geloof nummer 1 is in Nederland ( volgens mij is dat het al ik zie meer moskeeën dan kerken )
Wanneer lopen onze vrouwen in Burka's
Wanneer lopen wij in een weiland achter een schaap aan te rennen:D
Dat wij vrijwillig overdag ons eten laten staan
Dat wij binnenkort vergeven zijn van de McDöner i.p.v McDonalds
En of er nog mensen wonen in Turkije en Marokko aangezien er hier al zo veel zijn

• Topic Starter Topic Starter
Uitkiering waar wij nieks foor hoefen te doen, kienderbijslaag in mijn eigen laand betaaldt door Nederlansje overheit.
Huis houden in Tuurkije en niet opgeefen baai die Gemeente voor aanvraag uitkiering.

Ik vraag mij soms echt af wanneer de Islam het geloof nummer 1 is in Nederland ( volgens mij is dat het al ik zie meer moskeeën dan kerken )
En of er nog mensen wonen in Turkije en Marokko aangezien er hier al zo veel zijn

ik hoop snel :P

Mc Doner lijkt mij ook wel interessant, ik hou van buitenlands eten, ik hou ook van Multi-Cultureel!

Maar dat gezeik er omheen vindt ik k*t, altijd maar huilen, ik wil sluier ik geen hand geef, ik gediscriminaliseerd want ik wil 8x bid in werktijd etc.. etc.. Je word er gewoon helemaal gestoord van, doe normaal, pas je aan, en niemand klaagt meer, maar zien dat jullie hardwerkende mensen zijn, die zich volledig willen aanpassen in de maatschappij!
Zou dat niet fantastisch zijn? :)

Als ze zo graag hun normen en waarden willen hanteren die ze gewoon zijn, vertrek dan gewoon. Als ik naar een land ga waar ze buigen ipv een hand geven, dan ga ik toch ook niet lopen mekkeren dat ik niet wil buigen omdat ik dat stom vind. Dan doe je dat gewoon. Ik houd totaal niet van multiculturele shit. Dat heeft nooit gewerkt en het zal ook niet werken ook. Het is alles behalve een gevoel van samenhorigheid, alleen in de onderlinge groepen dan.

Het eerste deel van je post kan ik me wel aardig in vinden!
Maar het deel van Multi-Cultureel niet, je leeft erin, je zal ermee moeten leren omgaan.. En zo erg is het allemaal niet imo!
Een beetje variatie in NL vind ik iig niet erg, juist leuk, maar dat gezever er omheen vind ik minder..
En idd, pas je aan, in het land waarin je leeft!

Een beetje variatie in NL vind ik iig niet erg, juist leuk, !

Nou sorry maar ik vind het niet leuk dat we in een klimaat leven waar werknemers aan hun werkgevers kunnen aangeven dat ze geen hand willen schudden, dit op religieuze gronden.. Dan vraag je er gewoon om om niet geaccepteerd te worden.. Straks willen de moslimmannen de Nederlandse mannen een zoen geven bij wijze van groet.. Wanneer we dit dan weigeren zijn wij zeker respectloos voor hun cultuur.. Als je deze mensen een vinger geeft pakken ze je hele hand zo werkt dit nou eenmaal..

Nou sorry maar ik vind het niet leuk dat we in een klimaat leven waar werknemers aan hun werkgevers kunnen aangeven dat ze geen hand willen schudden, dit op religieuze gronden.. Dan vraag je er gewoon om om niet geaccepteerd te worden.. Straks willen de moslimmannen de Nederlandse mannen een zoen geven bij wijze van groet.. Wanneer we dit dan weigeren zijn wij zeker respectloos voor hun cultuur.. Als je deze mensen een vinger geeft pakken ze je hele hand zo werkt dit nou eenmaal..

Niet ieder 'Allochtoon' is zo.. Dit weet jij ook!
Wel is het jammer dat dit soort praktijken zich voordoen..
Maar vooralsnog vind ik Multi wel leuk hier in NL! :)

En weet je wat het leuke is de mevrouw die geen hand wilde schudden, waar dit hele relletje dus omdraait, schudde eerst gewoon wel handen.

Ja maar hoorde je zo'n anus zeggen van cgb dat is nu voortschrijdend inzicht, yeah my ass.

opt*fen met dat cgb nergens goed voor en wordt voornamelijk bevolkt door links extremistisch tuig dat vroeger zelf bij de RaRa zat.

Als jij naar een vreemd land zou emigreren, zou jij je niet van te voren verdiepen in het land waar je gaat leven? En vooral aanpassen aan hun gewoontes en leefnormen, om op die manier sneller geaccepteerd/opgenomen te worden in hun maatschappij???

Als je in andere landen komt, vinden mensen het vaak vreemd hoe wij handen schudden. Wij houden ervan om een stevige hand te geven. Maar in veel landen geeft men een slap handje. Wij geven een stevige hand, niet omdat we dominant willen zijn, maar zo komt dat wel over. Toch gaat men ons niet dwingen om ook een slap handje te geven. We hoeven ons niet aan te passen.

Het is te onbenullig om een big issue van te maken. Vinnik dan.

Ik heb het haar horen zeggen in het debat. ze gaf bijv het voorbeeld dat een moslimman manager wilde worden in een gemeente. Hij kreeg dan de taak om mensen te ontvangen. Alleen wilde de man in kwestie vrouwen geen hand geven. Aangezien we in nederland de nederlandse waarden en normen hanteren vond zij dat niet kunnen. In dit geval ben ik het idd met haar eens (het betreft immers een onafhankelijke functie)

Maar haar standpunt om dan gelijk de commissie maar helemaal af te schaffen vind ik dan de plank mis slaan. Wel vind ik dat een aantal zaken opnieuw bekeken moeten worden, want als we zo gaan beginnen dan is het einde zoek.

Vind het een beetje belachelijk dat ze geen hand willen geven. langs de andere kant vind ik het ook een beetje vreemd om daar zo zwaar aan te tillen. Maar ik kan begrijpen dat dit voor sommigen wel onbeleefd zou kunnen overkomen en genante situaties zouden kunnen ontstaan;
het niet geven van een hand heeft GEEN enkele religieuze basis.

vergeet niet dat de commissie niet zomaar iets uit hun duim zuigen he

ze passen de wet toe...

ze maken de wet niet

is verdonk het niet eens met uitspraken van de commissie dan moet ze de wet aanpassen

ow wacht, ze is een aantal jaren minister geweest en heeft dus in de regering gezeten

en wie kan er eventueel een wet veranderen in nederland

juist de regering

dus nu loopt rita achteraf een beetje te zeuren omdat 1 uitspraak haar niet aanstaat, beetje niets zeggende verkiezingspraatjes

Mooi gezegd.

Terug
Naar boven