Fitness Seller

Verdonk wil commissie Gelijke Behandeling afschaffen

Ik heb met medewerkers te maken gehad, moslimvrouwen, die mij ook geen hand wilden geven. Maar ik vond dat geen probleem zolang ze hun werk maar goed deden. Ik denk dat het pas een probleem wordt, als je zelf een te groot ego hebt. Het is even wennen dat iemand je geen hand geeft, maar als je je verplaatst in de ander, valt het wel mee hoor. De ander moet zich ook prettig voelen. En uiteindelijk is de handdruk bedoeld als een uiting van vriendelijkheid. Je kunt deze vriendelijkheid in je gedrag ook op andere manieren tonen. Verder is het zo dat zelfs mensen die elkaar haten soms elkaar de handen schudden. Ik heb liever een eerlijk iemand die wat andere gewoontes heeft dan ik, dan een hypocriet/oneerlijk iemand die wel dezelfde gewoontes heeft als ik waaronder handen schudden.

Jeetje man, dat is mooi gezegd. dat verdient karma.
zoals ik altijd zeg, het is het handelen en de kwaliteit van je werk dat men moet beoordelen.

Die sluiers waar ze zich de hele dag achter verstoppen, zie je daar niet eens meer! Aldus mn collega.

QUOTE]
Maak je wel het onderscheid tussen een sluier een een hoofddoek?

Laten we aub het debat over handschudden niet herleiden tot het dragen van sluiers (die het gezicht volledig wegstoppen)

Dude, laat ze dan maar wat langer vakantie nemen.
Als ze eenmaal zien wat hier mogelijk hebben we weer wat extra mensen er bij.
Uitkiering waar wij nieks foor hoefen te doen, kienderbijslaag in mijn eigen laand betaaldt door Nederlansje overheit.
Want Belgen en Nederlanders profiteren daar niet van?

Huis houden in Tuurkije en niet opgeefen baai die Gemeente voor aanvraag uitkiering.
Waarom zou men geen vakantiehuis in een ander land mogen hebben?
Ik kanne niet werken ik jou niet begrijp en ik jou geen handje geef.
Je doet alsof dat dagelijkse kost is.

Ik vraag mij soms echt af wanneer de Islam het geloof nummer 1 is in Nederland ( volgens mij is dat het al ik zie meer moskeeën dan kerken )

Moslims kunnen er niks aan doen dat de Nederlanders niet meer naar de Kerk gaan he!
Wanneer lopen onze vrouwen in Burka's
er zijn maar weinig vrouwen die in burka's lopen enhet is tevens geen islamitisch maar cultureeel gebruik.
Wanneer lopen wij in een weiland achter een schaap aan te rennen:D
Dat wij vrijwillig overdag ons eten laten staan
vrijwillig is hier het woord. en weet je, wij christenen kennen of kenden ook de VAsten. Maar dat ben je blijkbaar vergeten.
Dat wij binnenkort vergeven zijn van de McDöner i.p.v McDonalds

Mc donalds is echt wel puur Nederlands he.
En of er nog mensen wonen in Turkije en Marokko aangezien er hier al zo veel zijn
er zijn heel weinig Turken en Marokkanen in Belgie en Nederland. Ze vallen gewon op omdat ze in ghetto's geconcentreerd samenleven.
Zoals altijd zijn dergelijke "buikgevoelens " gebasseerd op frustratie en jaloezie;

Als ze zo graag hun normen en waarden willen hanteren die ze gewoon zijn, vertrek dan gewoon. Als ik naar een land ga waar ze buigen ipv een hand geven, dan ga ik toch ook niet lopen mekkeren dat ik niet wil buigen omdat ik dat stom vind. Dan doe je dat gewoon. Ik houd totaal niet van multiculturele shit. Dat heeft nooit gewerkt en het zal ook niet werken ook. Het is alles behalve een gevoel van samenhorigheid, alleen in de onderlinge groepen dan.

Je zegt: "als ik naar een land ga..."
Is die vrouw hier op volwassen leeftijd gekomen of is ze hier geboren? Dat maakt een wereld van verschil uit he.

Origineel gepost door boerenkool
Ik heb met medewerkers te maken gehad, moslimvrouwen, die mij ook geen hand wilden geven. Maar ik vond dat geen probleem zolang ze hun werk maar goed deden. Ik denk dat het pas een probleem wordt, als je zelf een te groot ego hebt. Het is even wennen dat iemand je geen hand geeft, maar als je je verplaatst in de ander, valt het wel mee hoor. De ander moet zich ook prettig voelen. En uiteindelijk is de handdruk bedoeld als een uiting van vriendelijkheid. Je kunt deze vriendelijkheid in je gedrag ook op andere manieren tonen. Verder is het zo dat zelfs mensen die elkaar haten soms elkaar de handen schudden. Ik heb liever een eerlijk iemand die wat andere gewoontes heeft dan ik, dan een hypocriet/oneerlijk iemand die wel dezelfde gewoontes heeft als ik waaronder handen schudden

1) Waarom wij in hun verplaatsen en niet andersom ?

2) Ik ben opgevoed ( en vele met mij ) dat een handdruk een teken is van wederzijds respect.

3) Mensen die elkaar haten ( elkaars meningen niet delen ) kunnen nog wel respect hebben voor elkaar. ( kijk maar naar thinky en mij :D )

Ik moet zeggen dat ik het jammer vind dat zelfs zo'n kleine aanpassing te moeilijk is , als ik in china ben en er word een kleine hoofd buiging naar mij gemaakt , wie ben ik dan om géén respect te hebben voor hun gewoontes en te weigeren dit terug te doen ???

idd.

ik vind dat als je naar een ander land emigreert je jezelf moet aanpassen aan het gebruik van dat land. wil je dat niet dan houd je het bij een vakantie of je gaat er simpelweg niet heen.

Die sluiers waar ze zich de hele dag achter verstoppen, zie je daar niet eens meer! Aldus mn collega.

QUOTE]
Maak je wel het onderscheid tussen een sluier een een hoofddoek?

Laten we aub het debat over handschudden niet herleiden tot het dragen van sluiers (die het gezicht volledig wegstoppen)

Ok muggenzifter, een hoofddoek dan.. :rolleyes:...

Ik zal verder niet teveel OFFTOPIC gaan, daar heb je wel gelijk in, maar ik wilde een stukje integratie aanhalen. :)

We hebben het over kinderachtige dingen als geen handjes schudden enzo.. Ik vind het respectloos en ongehoord!

Origineel gepost door boerenkool
Ik heb met medewerkers te maken gehad, moslimvrouwen, die mij ook geen hand wilden geven. Maar ik vond dat geen probleem zolang ze hun werk maar goed deden. Ik denk dat het pas een probleem wordt, als je zelf een te groot ego hebt. Het is even wennen dat iemand je geen hand geeft, maar als je je verplaatst in de ander, valt het wel mee hoor. De ander moet zich ook prettig voelen. En uiteindelijk is de handdruk bedoeld als een uiting van vriendelijkheid. Je kunt deze vriendelijkheid in je gedrag ook op andere manieren tonen. Verder is het zo dat zelfs mensen die elkaar haten soms elkaar de handen schudden. Ik heb liever een eerlijk iemand die wat andere gewoontes heeft dan ik, dan een hypocriet/oneerlijk iemand die wel dezelfde gewoontes heeft als ik waaronder handen schudden

1) Waarom wij in hun verplaatsen en niet andersom ?

2) Ik ben opgevoed ( en vele met mij ) dat een handdruk een teken is van wederzijds respect.

3) Mensen die elkaar haten ( elkaars meningen niet delen ) kunnen nog wel respect hebben voor elkaar. ( kijk maar naar thinky en mij :D )

Ik moet zeggen dat ik het jammer vind dat zelfs zo'n kleine aanpassing te moeilijk is , als ik in china ben en er word een kleine hoofd buiging naar mij gemaakt , wie ben ik dan om géén respect te hebben voor hun gewoontes en te weigeren dit terug te doen ???

Juist, dit zei ik op de vorige pagina ook al, maar sommige mensen willen dit niet begrijpen en geven alleen handen aan mensen die ze mogen... :rolleyes:
Wij passen ons meer aan, dan de gast die hier komt leven.. Is dat niet vreemd???

Juist, dit zei ik op de vorige pagina ook al, maar sommige mensen willen dit niet begrijpen en geven alleen handen aan mensen die ze mogen... :rolleyes:
Wij passen ons meer aan, dan de gast die hier komt leven.. Is dat niet vreemd???
de gast die hier komt leven? En als ze hier geboren zijn?

de gast die hier komt leven? En als ze hier geboren zijn?

Pff, indirect nog steeds bro.. Hun ouders waren hier als gast. De kinderen zijn hier weliswaar geboren, maar houden hun(geleerd van ouders) gewoontes&cultuur erop na, en het ergste is vaak dat ze de haat van hun ouders meedragen jegens de blanke hollander! (geen baan krijgen etc)
En daarom gaat men stoken door geen handjes te geven en dat soort onzin.. Er komt geen eind aan..
Ik heb aan niemand een hekel, ook niet aan moslims, maar ik moet eerlijk zeggen dat de moslims wel erg vaak moeilijk doen, betreft integratie!

Laatst bewerkt:
Vind het een beetje belachelijk dat ze geen hand willen geven. langs de andere kant vind ik het ook een beetje vreemd om daar zo zwaar aan te tillen. Maar ik kan begrijpen dat dit voor sommigen wel onbeleefd zou kunnen overkomen en genante situaties zouden kunnen ontstaan;
het niet geven van een hand heeft GEEN enkele religieuze basis.

tja dat vinden wij nou dus ook van moslims. aangezien zij hier te gast zijn moeten ze zich aanpassen aan de ned waarden en normen.

tja dat vinden wij nou dus ook van moslims. aangezien zij hier te gast zijn moeten ze zich aanpassen aan de ned waarden en normen.

Te gast, ook als ze hier geboren en getogen zijn? Geen wonder dat ze zich niet aanvaard voelen en terugkeren naar hun roots.

btw, de Marokkaanse jongeren die geboreen en getogen zijn in Nederland hebben de Nederlandse waarden en normen. Dit omdat het de humanistische waarden zijn waarop alle drie "woestijngodsdiensten" ( christendom, jodendom en Islam) gebaseerd zijn.

Wel zijn er een aantal "gebruiken" en tradities anders; Je moet waarden en normen, niet verwarren met gebruiken en tradities. En de ouderwetse tradities worden al lang niet meer gevolgd door de jogeren.

ja natuurlijk.

laat ze maar gaan

echt, dat te gast zijn in een land is de grootste bullshit die ik ken. Ik ben net zo goed te gast. (ben ook voor een deeltje duits/pools).
Dat ik toevallig het geluk heb gehad om hier geboren te worden, zie ik als een geschenk, het verschaft mij verder helemaal NIKS aan macht oid boven welk persoon dan ook in nederland, die net zoals ik ook hier is geboren. En ook niet boven iemand die hier niet is geboren.

Het 'ik was hier het eerst' heb ik in de zandbak van de kleuterschool afgeleerd, voor zover mn ouders me nog niet hadden duidelijk gemaakt wat delen inhoudt. Delen is nl. veel leuker. Maar daar zijn wij nederlanders nogal slecht in.

echt, dat te gast zijn in een land is de grootste bullshit die ik ken. Ik ben net zo goed te gast. (ben ook voor een deeltje duits/pools).
Dat ik toevallig het geluk heb gehad om hier geboren te worden, zie ik als een geschenk, het verschaft mij verder helemaal NIKS aan macht oid boven welk persoon dan ook in nederland, die net zoals ik ook hier is geboren. En ook niet boven iemand die hier niet is geboren.

Het 'ik was hier het eerst' heb ik in de zandbak van de kleuterschool afgeleerd, voor zover mn ouders me nog niet hadden duidelijk gemaakt wat delen inhoudt. Delen is nl. veel leuker. Maar daar zijn wij nederlanders nogal slecht in.

Shit man , dat is pas een statement! En ik had het niet beter kunnen verwoorden.

Shit man , dat is pas een statement! En ik had het niet beter kunnen verwoorden.

Ps: ik ben ook te gast dan: ik ben hier wel geboren maar ik had een Franse vader en een Belgische moeder. Moet ik me ook leren aanpassen en integreren? Verwar integratie niet met assimilatie.

maar wel eerlijk delen dan graag. Niet dat wij werken voor al die uikeringen.
Ik heb overigens niks tegen op mensen die hier komen werken en verder zich normaal gedragen. Ze hoeven van mij ook geen hand te geven maar wel als de functie dat verlangt.

Ps: ik ben ook te gast dan: ik ben hier wel geboren maar ik had een Franse vader en een Belgische moeder. Moet ik me ook leren aanpassen en integreren? Verwar integratie niet met assimilatie.

we zijn allemaal te gast op deze aardkloot. Gasten komen en gaan. We zijn allemaal gekomen (haha... :cool:) en we gaan allemaal dood. Zo, nu ga ik weer even een boom knuffelen.
Overigens trek ik wel de streep zodra je met een knoflookstokbrood onder je oksel naar manneke pis staat te kijken. Ik heb ook mn grenzen :D

En van iedereen die zeurt over verlies van cultuur zou ik graag 5 voor nederland belangrijke jaartallen willen zien, inc bijbehorende gebeurtenis, meer dan 2 coupletten van het Wilhelmus en de namen van het voltallige huidige kabinet en een foutloos geschreven CV, zonder daarbij van de spellingscontrole gebruik te maken.
Ben benieuwd hoever de gemiddelde kaalkop met zo'n nederlands vlaggetje op z'n bomber komt, ben overigens benieuwd hoe ver om het even welke nederlander komt.

Juist iedereen die in Nederland geboren is of hier is komen wonen zou dat moeten zien als een geschenk(je kan het veel slechter treffen). Als er dan mensen zijn die zich tegen de gebruiken normen en waarden van dit land (waar we allen zo trots op zijn) af zetten is het niet zo gek dat dit als niet acceptabel gezien gaat worden.......

En dat nederlanders nogal slecht zijn in delen tja lekker generaliseren joh :rolleyes: Trouwens er zijn vele landen waar het veel slechter geregeld is dat punt raakt dus kant nog wal.

En ik vind dat nederland dat eigenlijk genoeg deelt. Het enige wat als land vragen is een klein beetje aanpassing. Zoals de nederlands taal leren en je houden aan de nederlandse normen en waarden (zo zwaar zijn ze niet) Dit geldt uiteraard ook voor alle nederlanders want daar zit ook uitschot tussen....

Mijn vriendin werkt als kinderverpleegkundige in het Onze Lieve Vrouwen Gasthuis in Amsterdam en de grootste problemen die zich daar voordoen komen doordat de moeder of soms beide ouders geen nederlands praten....

maar wel eerlijk delen dan graag. Niet dat wij werken voor al die uikeringen.
Ik heb overigens niks tegen op mensen die hier komen werken en verder zich normaal gedragen. Ze hoeven van mij ook geen hand te geven maar wel als de functie dat verlangt.

Das ook zo iets. Ofwel pakken ze "allemaal ons werk" af ofwel "profiteren ze van de uitkeringen." beetje tegenstrijdig.

HAnd als de functie het vereist: 100 % mee eens!

Terug
Naar boven