AndroidHealthClinic

Verdonk wil omgangscode voor heel Nederland

Wat een onzin. Dus als Markywannabe op vakantie gaat naar mozambique of spanje past hij zich ook aan en praat hij bv spaans? Als ik de post van sommige mensen hier lees, rammelt het al van de spelfouten grammaticale onregelmatigheden. Iemand verbieden een bepaalde taal te spreken op straat in Nederland druist natuurlijk tegen een paar principes van een democratie zoals vrijheids van meningsuiting en het discriminatieverbod.

Zelda zei:
Ze slaat nu wel een beetje door, onze Rita. Ook leuk voor alle toeristen enzo, moet je straks een pasje halen waarop staat dat je een andere taal mag spreken? :rolleyes:
nee ze slaat niet door!
je moet dan idd z;n pasje gaan kopen dat je op je jas of trui moet naaien! en dat kost dan weer geld als zogenaamde adm kosten! dus ! extra geld in de staats kas! :D snappie!:cool:

Markywannabee zei:
nee ze slaat niet door!
je moet dan idd z;n pasje gaan kopen dat je op je jas of trui moet naaien! en dat kost dan weer geld als zogenaamde adm kosten! dus ! extra geld in de staats kas! :D snappie!:cool:
Als jij de staat 1 eurocent zou geven voor ieder uitroepteken dat je hier post, zou er ook wel een hoop extra geld in de staatskas komen. :rolleyes:

heerlijk wijffie :thumbs:

doet me trouwens denken aan een feit wat ik hoorde van een collega agent .

2 moslim meisjes zitten op straat wat te babbelen (arabisch? ) maakt niet uit .

er wandeld een dame voorbij van middelbare leeftijd en 'denkt' dat die meiden haar uitschelden .

ze scheld terug naar de meisjes en de politie word erbij gehaald .

wat gebeurde er ? , jep de belgische dame van middelbare leeftijd krijgt een dikke boete voor rascisme .omdat getuiges wel hoorde wat de dame schelde , maar ze konden dat arabisch gescheld niet verstaan :roflol:

nooit geweten dat een onbekende taal in je voordeel kon spelen

• Topic Starter Topic Starter
koetje zei:
heerlijk wijffie :thumbs:

doet me trouwens denken aan een feit wat ik hoorde van een collega agent .

2 moslim meisjes zitten op straat wat te babbelen (arabisch? ) maakt niet uit .

er wandeld een dame voorbij van middelbare leeftijd en 'denkt' dat die meiden haar uitschelden .

ze scheld terug naar de meisjes en de politie word erbij gehaald .

wat gebeurde er ? , jep de belgische dame van middelbare leeftijd krijgt een dikke boete voor rascisme .omdat getuiges wel hoorde wat de dame schelde , maar ze konden dat arabisch gescheld niet verstaan :roflol:

nooit geweten dat een onbekende taal in je voordeel kon spelen

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Verkapt hopelijk-kan-ik-binnenkort-nog-wel-slang-praten-op-straat-fo'-shizzle-ma-nizzle topic?

Ein Reich, Ein Volk, Ein Führer

Goed plan! Erger me elke keer weer dood aan gasten op straat of in de bus die met 1 of ander vaag jungle achtige apentaaltje hard zitten te blerren, of van die arabische gasten die wel lijken half te moet kotsen om een zin te formuleren in hun ''eigen'' taal

Ein Reich, Ein Volk, Ein Wijfie

edit

ik wil wel even zeggen dat ik het niet eens ben met het strafpunt

een grapje moet kunnnen! tenslotte een post met Ein Reich ( post 27 )etc in een serieus topic kan je ook niet echt opvatten als serieus!

en het is niet zo dat ik struktureel zoiets doe

Laatst bewerkt:
Gorilla-Man zei:
Goed plan! Erger me elke keer weer dood aan gasten op straat of in de bus die met 1 of ander vaag jungle achtige apentaaltje hard zitten te blerren, of van die arabische gasten die wel lijken half te moet kotsen om een zin te formuleren in hun ''eigen'' taal

Grappig want m'n Amerikaanse vrienden denken precies hetzelfde over de g-klanken in het Nederlands. Je kop zit echt ver in je eigen kont als je denkt dat Nederlands niet net zo bizar klinkt in de oren van die andere 6 miljard mensen.

Maar ik ben het er wel mee eens dat iemand in een winkel normaal nederlands moet praten. Als je soms hoort dat ze zo'n meisje achter de kassa in alle talen behalve nederlands staan uit te foeteren.

Plus ik ben het wel met de stelling eens dat de jongeren hier opgegroeid gewoon nederlands kunnen spreken op straat. Een eerdere generatie is moeilijker.
Maar vaak kunnen ze het wel, maar verrekken het gewoon.

Vind zowiezo dat het hier veel harder mag, maar dat is weer iets anders :)

Maar hebben we daar dan een code voor nodig? En wat gebeurt er als je de code overtreed? Niks toch? Dus **** die code, overheid moet eens ophouden met de betutteling. Jaren 50 kabinet met jaren 40 ideeen.

axestream zei:
Grappig want m'n Amerikaanse vrienden denken precies hetzelfde over de g-klanken in het Nederlands. Je kop zit echt ver in je eigen kont als je denkt dat Nederlands niet net zo bizar klinkt in de oren van die andere 6 miljard mensen.
Klopt, maar ik woon niet in Amerika en zou ik daar wonen dan zorgde dat ik de taal goed beheerde en dat iets waar een hoop van onze allochtonen landbewoners niet het fatsoen voor opbrengen

Waar houd die zich nu mee bezig? Alsof DAT het probleem is.

Mislukte integratie moet je bij de bron aanpakken, niet de kleine gevolgen afstraffen.

dubbel :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Arabisch praten op straat is een symptoon van het totale gebrek betrokkenheid met de nederlandse samenleving. Het is dus ook symptoonbestrijding om dat te gaan verbieden. Net zoiets als rijden onder invloed toestaan, maar verbieden ongelukken te maken.

Gorilla-Man zei:
Klopt, maar ik woon niet in Amerika en zou ik daar wonen dan zorgde dat ik de taal goed beheerde en dat iets waar een hoop van onze allochtonen landbewoners niet het fatsoen voor opbrengen

Daar gaat het me niet om, het gaat er mij om dat je de taal van sommige mensen een jungle achtige apetaaltje e.d. noemt. Nogmaals dit gaat niet over mensen die de Nederlandse taal niet of slecht beheersen. Ik spreek zelf 5 talen waarvan 3 vloeiend. Als ik met iemand op straat een gesprek in welke taal dan ook wil voeren gaat dat niemand wat aan. Op m'n werk en andere plaatsen spreek ik gewoon Nederlands en als je me aan de telefoon hebt zou je niet eens denken dat je met een allochtoon spreekt.

Laatst bewerkt:
axestream zei:
Op m'n werk en andere plaatsen spreek ik gewoon Nederlands
En zo hoort het toch?

Ik snap je punt en je hebt ook gelijk, mensen moeten in het openbaar gewoon de taal mogen spreken die ze willen, al is het soms het volume waar op dat gebeurd mij soms te hoog als ik weer eens een stel afrikanen hoor blerren alsof ze het in hun thuislang ook moeten horen en mensen die niet de moeite doen om de nederlandse taal te beheersen staan me ook tegen omdat je anderen mensen daar geheid last van krijgen in bijv winkels enzo

Gorilla-Man zei:
En zo hoort het toch?

Ik snap je punt en je hebt ook gelijk, mensen moeten in het openbaar gewoon de taal mogen spreken die ze willen, al is het soms het volume waar op dat gebeurd mij soms te hoog als ik weer eens een stel afrikanen hoor blerren alsof ze het in hun thuislang ook moeten horen en mensen die niet de moeite doen om de nederlandse taal te beheersen staan me ook tegen omdat je anderen mensen daar geheid last van krijgen in bijv winkels enzo

ik zie een andere kant van gorrila man
en ik ben het gewoon totaal met je eens:thumbup:

Terug
Naar boven