abu taleb zei:
"
met je collega's hoor je gewoon nederlands te praten. Je hoort gewoon normaal nederlands te praten op je werk of op school... maar welke taal mensen op terrasjes praten... dat moeten ze helemaal zelf weten"
en zo is het maar net.
[Link niet meer beschikbaar]
ignorant you, watch the rewind!
Ik snap niet dat mensen die niet weten waar ze over praten dan met het stukje onzin komen van: Ja, maar jullie zijn gastarbeiders. Je hebt je maar aan te passen.
Dat ze dan niet even nadenken dat deze mensen niet de verwachtingen hadden om hun hele leven hier te blijven. Dat die mensen geworfen zijn om werk in nederland te verrichten.
Eerst lezen, dan praten!
IKKE zei:
Als "wij" Nederlanders emigreren naar een land voor een baan, weet ik wel bijna zeker dat 90+% van ons dan binnen 2 jaar die taal beheerst. Gewoon uit respect voor het land en de bevolking van het land. Dus dat sommigen na 20 jaar nog niet de taal spreken is gewoon schandalig, nog niet te spreken over de 2e generatie.
Maar wij komen dan ook om te werken.......
ja, weet ik ook bijna zeker. Het stinkt hier... het stinkt.. hmm.. naar... grootheidswaan. You wish dat 90+% die taal beheerst. Hoe kan je weten dat het 90% is? NOOOIT zal dat 90% zijn, alleen als ze er zeker van zijn dat ze er hun hele leven zullen blijven wonen. Die omstandigheden welke de gemiddelde allochtoon hier had in de periode dat ze naar nederland kwamen, zullen nederlanders nimmer mee maken. Dit puur omdat nederland geen armzalig land is, wij gaan niet met een hele bende in frankrijk werken omdat daar de lonen 5x zo hoog zijn. iig, op dit moment nog niet.
En daarnaast vind ik dat dit geen vorm van respect is, dus omdat fatima geen nederlandsspreekt heeft ze geen respect voor de bevolking? Als ze geen respect had voor de bevolking was ze hier nooit naar toe gekomen. Als het toch eens allemaal zo simpel was zeg, shit dan zou ik je echt 100% gelijk geven. Maar deze post van je keur ik af bij het leeeeeven. Het isdat ik geen negatieve karma wil gaan geven, anders had ik het echt uitgesmeerd. Bah!