Fitness Seller

Verdonk wil omgangscode voor heel Nederland

Minister Verdonk vindt een omgangscode wel liberaal omdat alle mensen zich veilig moeten voelen in de samenleving.

en onder het mom van "veiligheid" wil onze rita steeds gekkere dingen uitspoken, ik kan me niet bedreigd voelen door turks gebrabbel, maar als zwakzinnig kamerlid zal dat blijkbaar anders liggen:cool:

waarom is het dan wel normaal dat een frans/engelsman wel in z'n moedertaal spreekt?

Why voelen jullie zich bedreigd als iemand in hun eigen taal spreek...Als je als nederlander naar Spanje of Griekenland gaan praten jullie tog ook Nederlands tegen elkaar??? Of je op vakantie bent in een land of er woont je moet respect hebben voor elkaars taal. Ok soms klinkt het voor geen meter wat ze zeggen...maar denken jullie nou echt dat ze over jullie gaan lullen. Hooguit lachen ze je uit om je kleding of om je uiterlijk maar dat doen jullie tog ook bij hun dus waarom zo moeilijk doen. De mensen die hier in NL wonen moeten ook Nederlands kunnen praten..om hun verstaanbaar te maken. Als ze tegen jou praten zullen ze wel Nederlands moeten praten al is t gebrekkig ze rpoberen het. Als het niet tegen jou hebben zie ik het probleem niet dat ze hun iegen taal spreken. Het kan hinderlijk zijn me know..alsof Nederlands zo een mooi klinkende taal is.

Als "wij" Nederlanders emigreren naar een land voor een baan, weet ik wel bijna zeker dat 90+% van ons dan binnen 2 jaar die taal beheerst. Gewoon uit respect voor het land en de bevolking van het land. Dus dat sommigen na 20 jaar nog niet de taal spreken is gewoon schandalig, nog niet te spreken over de 2e generatie.
Maar wij komen dan ook om te werken.......

• Topic Starter Topic Starter
IKKE zei:
Als "wij" Nederlanders emigreren naar een land voor een baan, weet ik wel bijna zeker dat 90+% van ons dan binnen 2 jaar die taal beheerst. Gewoon uit respect voor het land en de bevolking van het land. Dus dat sommigen na 20 jaar nog niet de taal spreken is gewoon schandalig, nog niet te spreken over de 2e generatie.

Misschien moet je vanavond naar een herhaling van Netwerk kijken, want kennelijk weet jij dus niet dat de Nederlandse staat en bedrijven o.a. mensen in hun eigen land is gaan werven.

Mensen lopen hier te beweren dat ze zo slim zijn, maar een groot deel heeft kennelijk geen behoorlijke opleiding genoten. Dit soort dingen hoor je gewoon te weten of doen jullie opzettelijk alsof het nooit gebeurd is omdat het nu eenmaal je stelling onderuit haalt?

Gorilla-Man zei:
Goed plan! Erger me elke keer weer dood aan gasten op straat of in de bus die met 1 of ander vaag jungle achtige apentaaltje hard zitten te blerren, of van die arabische gasten die wel lijken half te moet kotsen om een zin te formuleren in hun ''eigen'' taal

Wat een bullshit zit jij hier te verkondigen, ja ik erger me ook vaak aan het beestachig oerkreten van "buitenlanders" en hiermee doel ik op dan dronken Nederlanders of Engelsen in Belgische of Spaanse uitgaansgelegenheden, daarvoor ga ik mensen nog niet het recht afnemen om in een bepaalde taal of met een bepaalde intonatie met elkaar te communiceren, als we zelfs dat in regels en wetten gaan moeten vastleggen kunnen we onze vrijheid nog wat meer beknotten. je bent goed bezig Gorilla-man, echt waar.

Kom maar door met die code. Het is natuurlijk symptomen bestrijden maar we zijn er natuurlijk al lang achter dan "het probleem bij de wortels aanpakken" zoals iedereen altijd bekritiserend naar de overheid roept, toch geen haalbare kaart is. Als we de daadwerkelijke oorzaak niet kunnen pakken, kunnen we op zijn minst proberen om de gevolgen wat te beperken. Is dat dat mensen zich onveilig voelen? Komt dat omdat half Nederland in onverstaanbare talen brabbelt over het opblazen van metrostations? Nou, dan doen we wat in onze macht ligt en brengen we een gedragscode uit, waarin wij -autochtonen- laten blijken dat we daar niet van gediend zijn. Bovendien gaan we voortaan allemaal met doorzichtige rugtassen lopen!!

abu taleb zei:
"met je collega's hoor je gewoon nederlands te praten. Je hoort gewoon normaal nederlands te praten op je werk of op school... maar welke taal mensen op terrasjes praten... dat moeten ze helemaal zelf weten"
en zo is het maar net.

[Link niet meer beschikbaar]

ignorant you, watch the rewind!

Ik snap niet dat mensen die niet weten waar ze over praten dan met het stukje onzin komen van: Ja, maar jullie zijn gastarbeiders. Je hebt je maar aan te passen.
Dat ze dan niet even nadenken dat deze mensen niet de verwachtingen hadden om hun hele leven hier te blijven. Dat die mensen geworfen zijn om werk in nederland te verrichten.

Eerst lezen, dan praten!

IKKE zei:
ja, weet ik ook bijna zeker. Het stinkt hier... het stinkt.. hmm.. naar... grootheidswaan. You wish dat 90+% die taal beheerst. Hoe kan je weten dat het 90% is? NOOOIT zal dat 90% zijn, alleen als ze er zeker van zijn dat ze er hun hele leven zullen blijven wonen. Die omstandigheden welke de gemiddelde allochtoon hier had in de periode dat ze naar nederland kwamen, zullen nederlanders nimmer mee maken. Dit puur omdat nederland geen armzalig land is, wij gaan niet met een hele bende in frankrijk werken omdat daar de lonen 5x zo hoog zijn. iig, op dit moment nog niet.

En daarnaast vind ik dat dit geen vorm van respect is, dus omdat fatima geen nederlandsspreekt heeft ze geen respect voor de bevolking? Als ze geen respect had voor de bevolking was ze hier nooit naar toe gekomen. Als het toch eens allemaal zo simpel was zeg, shit dan zou ik je echt 100% gelijk geven. Maar deze post van je keur ik af bij het leeeeeven. Het isdat ik geen negatieve karma wil gaan geven, anders had ik het echt uitgesmeerd. Bah!

SageFrancis zei:
En daarnaast vind ik dat dit geen vorm van respect is, dus omdat fatima geen nederlandsspreekt heeft ze geen respect voor de bevolking? Als ze geen respect had voor de bevolking was ze hier nooit naar toe gekomen. Als het toch eens allemaal zo simpel was zeg, shit dan zou ik je echt 100% gelijk geven. Maar deze post van je keur ik af bij het leeeeeven. Het isdat ik geen negatieve karma wil gaan geven, anders had ik het echt uitgesmeerd. Bah!
De rest van je post is te irritant om te lezen, hier laat je in ieder geval een steekje vallen. Fatima komt hier voor het geld, dat heeft niks met respect te maken en aangezien ze de taal en de cultuur niet wil leren heeft ze dat dus niet.

D. zei:
De rest van je post is te irritant om te lezen, hier laat je in ieder geval een steekje vallen. Fatima komt hier voor het geld, dat heeft niks met respect te maken en aangezien ze de taal en de cultuur niet wil leren heeft ze dat dus niet.
Idd, als er ergens anders makkerlijker aan geld/werk te komen was ging fatima daar wel heen

Blackadder zei:
Wat een bullshit zit jij hier te verkondigen, ja ik erger me ook vaak aan het beestachig oerkreten van "buitenlanders" en hiermee doel ik op dan dronken Nederlanders of Engelsen in Belgische of Spaanse uitgaansgelegenheden, daarvoor ga ik mensen nog niet het recht afnemen om in een bepaalde taal of met een bepaalde intonatie met elkaar te communiceren, als we zelfs dat in regels en wetten gaan moeten vastleggen kunnen we onze vrijheid nog wat meer beknotten. je bent goed bezig Gorilla-man, echt waar.
Jij ergert je ergens aan en ik erger me ergens aan en dan zou ik slecht bezig zijn en jij niet? Als je het topic en daarmee wat meer reply's zou doorlezen had je gesnapt dat ik het zo niet had bedoelt.

Wat ik vind: iedere inwoner van nederland moet nederlands kunnen

edit!!!

Laatst bewerkt:
Kan iemand even uitleggen op wat voor een manier ze er last van hebben als mensen een vreemde taal spreken? (zoals Fries bijvoorbeeld :D).
Het enige wat ik van andere mensen verlang is dat ze mij en mijn levensstijl respecteren. Zo simpel.
Het maakt mij niet uit of iemand Turks, Fries of Amsterdams lult, zolang ze maar niet van mij verwachten dat ik die taal ook beheers. Nederlands is de algemeen geaccepteerde spreektaal.
Ik heb dus enorm weinig geduld met Nederlanders die geen Nederlands kunnen (of ze moeten echt net met hun rubbervlot in Zeeland zijn aangespoeld, dan heb ik wat meer geduld :) )

Jesus, marky je kent de regels toch. Quotes verkloten is een strafpunt, ga even ergens anders janken op bespreek dit per pm. We hebben hier een interessant topic, ga dat nou niet vernken! Mening of niet, je wist dat dit niet mocht, bovendien was het niet eens grappig.

Doe dit even ergens anders dus anders krijg je er van mij nog een negatieve karma bovenop!

Wat ik me afvraag : Snappen de allochtonen dan niet door het niet spreken van de Taal (lees goed spreken) dat ze hun eigen arbeidspositie verpesten? Want ik het bedrijfsleven draait zooo veel om communicatie en sociale vaardigheden.

Op straat mag iedereen praten wat hij wil, daar heb ik geen problemen mee.

Maar voor in winkels, sportscholen en andere (openbare) gelegenheden zou ik het wel een goede regel vinden. Daar kan het erg vervelend zijn.

IKKE zei:
Wat ik me afvraag : Snappen de allochtonen dan niet door het niet spreken van de Taal (lees goed spreken) dat ze hun eigen arbeidspositie verpesten? Want ik het bedrijfsleven draait zooo veel om communicatie en sociale vaardigheden.
kerel. Alsjeblieft. Snap jij het niet dat mensen boven de 40 niet meer aangenomen worden?ZELFS NEDERLANDERS NIET. Dus dan kan je het wel gooien op taalvaardigheden maar zelfs dat is hier niet van toepassing. Wie neemt mijn moeder nog aan? Ze is 53 en kan goed nederlands.

D. zei:
omdat je me nergens anders op kon pakken?
Nu mag jij wel even in de boeken duiken en kijken hoelang gastarbeiders hier zouden blijven. Er zijn daarnaast zat allochtone gezinnen die wel nederlands kunnen, waar wij het dus over hebben is een heel klein gedeelte. Waarschijnlijk bevinden die zich alleen in de randstad. Ik blijf het netzolang herhalen tot het doordringt.

Het is gewoon te ziek voor woorden dat het überhaubt nodig is zulke regels te overwegen. En SageFrancis, dat jij het nog goed probeert te praten dat mensen na 20 jaar nog geen Nederlands spreken valt me echt van je tegen. En wat een gelul dat Fatima hier naartoe komt met respect voor de bevolking, waar blijkt dat respect dan uit?

Zelda zei:
Het is gewoon te ziek voor woorden dat het überhaubt nodig is zulke regels te overwegen. En SageFrancis, dat jij het nog goed probeert te praten dat mensen na 20 jaar nog geen Nederlands spreken valt me echt van je tegen. En wat een gelul dat Fatima hier naartoe komt met respect voor de bevolking, waar blijkt dat respect dan uit?

Nee, ik probeer niks goed te praten, ik probeer het gesprek naar de kern te leiden. Het gaat hier om de jeugd.Wat hebben wij nog aan mensen van boven de 50? Tenminste, wat heeft de economie aan mensen van boven de 50 zelda? Ze worden niet meer aangenomen omdat mensen die jonger zijn goedkoper zijn. Hier hoef je niet eens allochtoon voor te zijn.

Als we er nu voor zorgen dat de jeugd van die allochtone ouders goed nederlands kunnen dan zijn we al heel ver. Ik las laatst iets over van die discipline kampen, petje af voor dat id. Dat had er veeeeeeel eerder moeten zijn. Zie je, dat ik geen pro allochtoon ben? Je kan wel geld blijven gooien in een bodemloze put alleen je kan het beter in andere dingen investeren.

Terug
Naar boven