Fitness Seller

Vergeven en vergeten

@Zelda

Bron is mss niet de meest betrouwbare op het net maar heb gewoon effe gegoogled. Ik vind ze persoonlijk slecht uitgewerkt (heb er al andere en betere gelezen) maar ze bevestigt wel mn punt...

Kijk bij "wat is het effect van een TBS behandeling", onderaan de pagina
www.scholieren.com/werkstukken/18547 - 42k

Velen hervallen zelfs bij chemische castratie uit "gewoonte" wat wijst op structureel machtsmisbruik. Ik heb voor die post ook karma gekregen van een persoon die dit kon bevestigen, dus ben er wel vrij zeker van...

Karma iig voor je argumentering. Eerste maal dat ik me benauwd voelde achter mn computer :o

Mighty zei:

Pedo's/kinderverkrachters kunnen meestal rekenen op een beschermd statuut net owv de vijandigheid onder de gedetineerden tov deze delinquenten. Zo krijgen ze in sommige gevangenissen een apparte vleugel/blok toegewezen of wordt alleszinds de mogelijkheid geschapen om contact met andere gedetineerden te vermijden.

Zoniet zal het er idd niet lief aan toegaan.

voorbeeld; laatste zin 1e alinea bovenaan de pagina
www.standaard.be/Artikel/ Detail.aspx?artikelId=DEXA23022004_015 - 17k

edit; link doet het niet, maar met volgende tekst is dit makkelijk te checken op het net;

DUTROUX. Deel 6. De gevangenis
1987 - 1992

Marc Dutroux is geen populaire jongen wanneer hij in 1986 in de gevangenis van Jamioulx terecht komt. Verkrachters zijn sowieso niet erg geliefd in het gesloten wereldje van gevangenen. Wie zich, zoals Dutroux, dan ook nog eens vergrepen heeft aan een meisje van amper elf jaar, krijgt het extra lastig. In de gevangenis is het een erezaak zulke kerels een onwaarschijnlijke pandoering te geven. Daarom worden tegenwoordig pedofielen vaak in een aparte vleugel opgesloten.

guardian zei:
Pedo's/kinderverkrachters kunnen meestal rekenen op een beschermd statuut net owv de vijandigheid onder de gedetineerden tov deze delinquenten. Zo krijgen ze in sommige gevangenissen een apparte vleugel/blok toegewezen of wordt alleszinds de mogelijkheid geschapen om contact met andere gedetineerden te vermijden.

Zoniet zal het er idd niet lief aan toegaan.

voorbeeld; laatste zin 1e alinea bovenaan de pagina
www.standaard.be/Artikel/ Detail.aspx?artikelId=DEXA23022004_015 - 17k
In Nederland worden ze gewoon bij de rest van de populatie gezet. In België is dat dus anders geregeld.

Mighty zei:
In Nederland worden ze gewoon bij de rest van de populatie gezet. In België is dat dus anders geregeld.

Hoe overleven die pedo's/verkrachters hun celstraf dan als ik vragen mag?

Een appart statuut dat hen op 1 of andere manier beschermt zullen ze toch wel nodig hebben. Ik denk dat structurele aanslagen op hun integriteit moeilijk te verantwoorden vallen mbt mensenrechten of het moest zwaar overdreven zijn dat pedo's/verkrachters het moeilijk krijgen in de bak, wat niet zo is...

Voor psychopaten/moordenaars ed bestaan toch ook apparte statuten in jullie gevangenissen veronderstel ik. Bij de 'rest' van de populatie zullen ze imo moeilijk gezet kunnen worden. Worden pedo's/verkrachters dan gewoon bij de "kleine" criminelen gezet of loopt alles daar dan door elkaar ?

Mighty? Jij werkt toch als gevangenbewaarder!
Vertel eens hoe dat zit?

Thnx had er waarschijnlijk overheen gelezen

guardian zei:
Hoe overleven die pedo's/verkrachters hun celstraf dan als ik vragen mag?

Een appart statuut dat hen op 1 of andere manier beschermt zullen ze toch wel nodig hebben. Ik denk dat structurele aanslagen op hun integriteit moeilijk te verantwoorden vallen mbt mensenrechten of het moest zwaar overdreven zijn dat pedo's/verkrachters het moeilijk krijgen in de bak, wat niet zo is...

Voor psychopaten/moordenaars ed bestaan toch ook apparte statuten in jullie gevangenissen veronderstel ik. Bij de 'rest' van de populatie zullen ze imo moeilijk gezet kunnen worden. Worden pedo's/verkrachters dan gewoon bij de "kleine" criminelen gezet of loopt alles daar dan door elkaar ?
Bij ons zijn wel verschillende soorten gevangenis, maar in elke gevangenis wordt verder geen onderscheid gemaakt tussen gedetineerden (binnen ons cluster iig niet). Gedetineerden worden wel geselecteerd op bepaalde criteria, om te bepalen in welk regime ze worden geplaatst en of ze kunnen doorfaseren (en hoe snel dat dan kan). De verschillende vormen zijn bijv. EBI (Extra Beveiligde Inrichting), waar de hele zware criminelen zitten, die bijzonder vluchtgevaarlijk, etc., maar we hebben ook nog FOBA, IBA, BIBA, HOI, POI, ET, etc., etc..
Eigenlijk kun je stellen, dat des te minder sociaal, vluchtgevaarlijker en gevaarlijker een gedetineerde is, des te meer beveiligd zal het regime zijn, waar hij wordt geplaatst. Dat kan dus in een inrichting zijn, waar meerdere bewaarders geplaatst zijn op 1 gedetineerde of meerdere gedetineerden op 1 bewaarder. Het delict, waar ze voor gestraft zijn, is dus niet het meest relevante voor zijn/haar plaatsing.

en als je de vraag es doortrekt naar het middenoosten? (ja kon het niet laten)

als een palestijn een aanslag pleegt op een bus terwijl je vrouw&kinders erin zitten?

of als je vrouw en kinders gekild worden door een joodse raket/pletwals/klaagmuur? of verkracht door us soldiers?

roxxe zei:
en als je de vraag es doortrekt naar het middenoosten? (ja kon het niet laten)

als een palestijn een aanslag pleegt op een bus terwijl je vrouw&kinders erin zitten?

of als je vrouw en kinders gekild worden door een joodse raket/pletwals/klaagmuur? of verkracht door us soldiers?

Blijft voor mij hetzelfde, echter is het dan lastiger om de dader te achterhalen.
Maar als ik het weet en ik kan er bij komen, zie ik geen verschil.

Terug
Naar boven