XXL Nutrition

Vergil's log

Vergil, laatste 10 pagina's eens doorgespit mbt schoudertraining, maar ik zie eigenlijk dat je alleen maar front-, lateral- en rear raises doet? Of is jouw DB press nou een schouder oefening?

Maar mocht je nou dus inderdaad alleen raises doen, werkt dat een beetje want het zijn in principe geen 'grote' oefeningen, maar je kan wel super goed isoleren.

Reden dat ik dat vraag is omdat ik echt mijn schouders niet verder krijg met de Military Presses. Sowieso kan ik om de een of andere reden niet veel reps draaien.

Ik deed altijd 8x47,5KG(:o) als start, en daarna zakte dit in naar 7~6x. Dan deed ik er 2,5KG bij en kon ik alsnog 6~5x, volgende set weer een rep minder en er maar weer 2,5KG bij. Laatst bedacht ik me dat ik misschien wel teveel wilde en besloot ik om het gewicht maar op 42,5KG te pakken, 8 reps, maar daarna alsnog maar 7x en 6x etc (zonder gewicht verhoging).

In de 5 rep range zit ik meestal wel stabieler en kan ik 50KG de hele tijd door pakken. Ondanks dat, kan toch moeilijk KG's opbouwen met de schouders. Nu laatste tijd meer met raises gaan werken naar aanleiding van jouw log, voelt wel beter maar ik dacht toch altijd 'oh noes, te kleine oefening etc'.

Misschien wel van belang; ik doe in principe een full body 3x per week voor mn UB. Ik wissel elke FB training met spiergroep volgorde, maar ik zit toch te denken om schouders maar als laatst te gaan doen voor elke training en dan met raises te gaan werken. Isoleert beter, zit mijn borst training minder in de weg en je kan denk ik iets beter de vooruitgang in de gaten houden omdat je niet afhankelijk bent van vermoeidheid van je hele lichaam, triceps etc.

lol @ wall'o text, maar wat denk jij? (of iemand anders).

• Topic Starter Topic Starter
doe idd alleen raises mijn schouders hebbe niet veel nodig om te groeien, bij mp krijg ik last van blessures daarom doe ik deze niet.

wat ik wel doe is flink squizen paar sec vast houden slow reps, ene keer zware gewichten anders keer stuk lichter

gaan de rest van je stats wel vooruit? ik zou anders een tijdje 3x5 proberen of die oefening er gewoon ff uit laten en misschien vervangen door dumbbell shoulder presses

Mja, de rest gaat wel vooruit. Ik vind het overigens ook moeilijk om altijd toch maar de juiste grip en houding te vinden voor MP's. Maarja, ik zal eens kijken hoe ik op raises alleen reageer en dan af en toe eens een MP doen.

Maar inderdaad, niet te snel uitvoeren en boven aan even vast houden, doe ik ook:cool:

Gvd, 'k heb te vroeg gelachen :D Vandaag gans men middagpauze op de pot gezeten op men stage haha :D Loop hier al drie dagen te farten dat het geen naam heeft, damn :p Vuile havermout :mad:

haha :roflol: je moet dat sparen voor je trainingspartner af te leiden :p

Gvd, 'k heb te vroeg gelachen :D Vandaag gans men middagpauze op de pot gezeten op men stage haha :D Loop hier al drie dagen te farten dat het geen naam heeft, damn :p Vuile havermout :mad:

hehehe havermout one hell of a drug :p

---------- Toegevoegd om 21:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:19 ----------

chest + bicep

bench
10x70
6x90
3x110
3x130
5x3x140
7x110

incline
10x70
6x90
2x110 hehe leeg
6x90

barbell curl
6x60
6x60
6x70
6x60

dumbbell fly
3x10x16
2x8x28

preacher curl
2x6x50
2x6x40
8x30 slow reps

geen slechte training na het benche voelde ik me eige flink beroerd maar toch maar afgemaakt :)
en dat op crappy voeding hehe

Geen slecht training indeed gezien omstandigheden, 5x3x140kg impressive broski!

5x3x140 netjes man!

het gaat vandaag iig goed geen last van maagzuur of kotsneigingen.
pak nu inplaats van 500 gr havermout 200/300gr brinta vind het wel ff best zolang me kracht vooruit gaat blijf ik dit doen.
heb er toch dik een week last van gehad dat k geen voeding binnen kon houden

Laatst bewerkt:
legs + tri

squat
10x70
6x90
3x110
3x130
3x150
3x170
1x190
2x6x110

skullcrush
10x35
10x45
6x55
6x65 + 10xcgbp
8x55 + 10xcgbp
10x45 +10xcgbp

legpress
6x6x190

pushdown met bar
10x40
10x60
10x60
8x60
8x60

overhead dumbbell extension
4x10x12

vanaf volgende week weer hoger in reps

Hele goede beentraining man!

Zieke benches btw :-)

---------- Toegevoegd om 21:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:03 ----------

Oja, en ik keek even een pagina terug, dat van die havermout heb ik dus ook! zelfde geldt voor brood! Ik word er DOODMOE van (idd iets met gluten en shit)

Ik eet nu zo'n 200gr rijst per dag en 1 á 2 rollen rijstwafels met pindakaas en me energie ''rijst'' de pan uit :D

BTW, probeer BAMBIX rijstebloem, dat is super fijn geslepen rijst, je lichaam neemt het makkelijk op, licht verteerbaar ook! ideaal om voor en na het trainen te nemen met een schep whey :cool:

190 baas!!!!!

thanx bro's, die rijstebloem heb ik ook hier staan maar heb toch liever brinta ga er wel mee afwisselen komt goed me eetlust is weer terug iig :)

Is die rijstebloem duur? Of beetje hetzelfde als havermout als brinta?

Kben blij voor je dat je maag terug normaal doet, de sport wordt een heel stuk minder leuk als je constant misselijk bent.

Sterke borst en triceps heb je, die skulls zijn ook associaal gewoon!

iets van 1,20 € d8 ik, ging ervanuit dat ik toch best wat kg was afgevallen maar helemaal niks.
blaas zelfs helemaal op van de brinta haha, denk toch dat het niet helemaal verkeerd was om de havermout een tijdje te laten staan :D

skulls is toch wel 1 van mijn favo oefeningen voor triceps helemaal nu ik die cgbp erachteraan doe!

vandaag is gekeken hoeveel ik nu binnekrijg

300 gr brinta
1 L soya melk
400 gr kip
300 gr rijst
6x snee brood
3x gebakken ei
aardappels groenten en vlees
5x gekookt ei
100 gr cashew nootjes
casseine
100 gr whey

kcal: 5972
ei: 473
koolh: 651
vet: 176

iemand nog een idee wat ik er nog meer bij zou kunnen pakken?
morge ga ik dit proberen denk dat ik nog wel plek heb voor meer

OMG, 6000 kcals :eek:

176gr vet per dag, hoe zijn je cholesterol waardes op het moment? (serieuze vraag)

geen idee op het moment, zat normaal ook op 6000+ kcal maar op 75 gr vet
moet binnekort zoiezo bloed laten prikken

Is het verstanding om zo nu en dan je bloedwaardes te checken, ook icm. met andere lichame klachten..
was hier namenlijk nieuwschierig naar en wat ze dan kunnen veronderstellen. Welke tests op je bloed/uitslag.

zoiezo laat het normaal regelmatig checken laatste tijd is het er alleen niet van gekomen

Terug
Naar boven