deathstar
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 75
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 91kg
- Vetpercentage
- 11%
Vergil, laatste 10 pagina's eens doorgespit mbt schoudertraining, maar ik zie eigenlijk dat je alleen maar front-, lateral- en rear raises doet? Of is jouw DB press nou een schouder oefening?
Maar mocht je nou dus inderdaad alleen raises doen, werkt dat een beetje want het zijn in principe geen 'grote' oefeningen, maar je kan wel super goed isoleren.
Reden dat ik dat vraag is omdat ik echt mijn schouders niet verder krijg met de Military Presses. Sowieso kan ik om de een of andere reden niet veel reps draaien.
Ik deed altijd 8x47,5KG(
) als start, en daarna zakte dit in naar 7~6x. Dan deed ik er 2,5KG bij en kon ik alsnog 6~5x, volgende set weer een rep minder en er maar weer 2,5KG bij. Laatst bedacht ik me dat ik misschien wel teveel wilde en besloot ik om het gewicht maar op 42,5KG te pakken, 8 reps, maar daarna alsnog maar 7x en 6x etc (zonder gewicht verhoging).
In de 5 rep range zit ik meestal wel stabieler en kan ik 50KG de hele tijd door pakken. Ondanks dat, kan toch moeilijk KG's opbouwen met de schouders. Nu laatste tijd meer met raises gaan werken naar aanleiding van jouw log, voelt wel beter maar ik dacht toch altijd 'oh noes, te kleine oefening etc'.
Misschien wel van belang; ik doe in principe een full body 3x per week voor mn UB. Ik wissel elke FB training met spiergroep volgorde, maar ik zit toch te denken om schouders maar als laatst te gaan doen voor elke training en dan met raises te gaan werken. Isoleert beter, zit mijn borst training minder in de weg en je kan denk ik iets beter de vooruitgang in de gaten houden omdat je niet afhankelijk bent van vermoeidheid van je hele lichaam, triceps etc.
lol @ wall'o text, maar wat denk jij? (of iemand anders).
Maar mocht je nou dus inderdaad alleen raises doen, werkt dat een beetje want het zijn in principe geen 'grote' oefeningen, maar je kan wel super goed isoleren.
Reden dat ik dat vraag is omdat ik echt mijn schouders niet verder krijg met de Military Presses. Sowieso kan ik om de een of andere reden niet veel reps draaien.
Ik deed altijd 8x47,5KG(
) als start, en daarna zakte dit in naar 7~6x. Dan deed ik er 2,5KG bij en kon ik alsnog 6~5x, volgende set weer een rep minder en er maar weer 2,5KG bij. Laatst bedacht ik me dat ik misschien wel teveel wilde en besloot ik om het gewicht maar op 42,5KG te pakken, 8 reps, maar daarna alsnog maar 7x en 6x etc (zonder gewicht verhoging).In de 5 rep range zit ik meestal wel stabieler en kan ik 50KG de hele tijd door pakken. Ondanks dat, kan toch moeilijk KG's opbouwen met de schouders. Nu laatste tijd meer met raises gaan werken naar aanleiding van jouw log, voelt wel beter maar ik dacht toch altijd 'oh noes, te kleine oefening etc'.
Misschien wel van belang; ik doe in principe een full body 3x per week voor mn UB. Ik wissel elke FB training met spiergroep volgorde, maar ik zit toch te denken om schouders maar als laatst te gaan doen voor elke training en dan met raises te gaan werken. Isoleert beter, zit mijn borst training minder in de weg en je kan denk ik iets beter de vooruitgang in de gaten houden omdat je niet afhankelijk bent van vermoeidheid van je hele lichaam, triceps etc.
lol @ wall'o text, maar wat denk jij? (of iemand anders).

Vandaag gans men middagpauze op de pot gezeten op men stage haha
Vuile havermout 
je moet dat sparen voor je trainingspartner af te leiden