Fitness Seller

Verkeerd voedingsschema?

MarceldeV

Freaky Bodybuilder
Waardering
210
Lengte
1m95
Massa
101kg
Hallo,

Een paar maand terug besloot ik wat aan mijn voeding te gaan doen omdat ik groter en gespierder wou worden en redelijk skinny was. Toen ik begon was ik 194cm lang en woog ongeveer 74kg wat dus veel te licht was. Nu dacht ik een goed voedingsschema te hebben. Ik weeg nu rond de 83kg wat dus wel redelijk goed is denk ik met mijn lengte en omdat ik nog niet erg gespierd ben ( dus spiermassa is nog laag ). Alleen begin ik een buikje te krijgen waar ik niet zo blij mee ben, ik snap wel dat als je wil bulken je altijd meer vet zult krijgen, maar ik vroeg me af of er misschien iets veranderd kan worden aan mijn voedingsschema. Hieronder zal ik mijn schema beschrijven, en ik krijg graag op of aanmerking.

10:30: 4 stukken brood met kipfilet + melk + thee met suiker

13:00 4 stukken brood met kipfilet of palingworst, soms jam + melk + thee met suiker

15:00 4 krentebollen + melk +thee met suiker

17:00 soms koekje

18:00 warm eten wat de pot schaft

20:00 whey shake

21:00 vaak borrelnootjes

23:00 - 24:00 magere kwark met cruesli ( laatste tijd niet meer elke dag maar vanaf vandaag wel weer )

Rond 2 uur slapen meestal.

1ste tip die ik je ga geven: langer slapen en niet om 2uur snachts pas

• Topic Starter Topic Starter
Is 8uur slapen niet voldoende? En ik wist niet dat het wat uitmaakte of ik nou van 12 tot 8:30 zou slapen of van 2 tot 10:30, maar dit is dus wel zo?

10:30: 4 stukken brood met kipfilet + melk + thee met suiker

13:00 4 stukken brood met kipfilet of palingworst, soms jam + melk + thee met suiker

15:00 4 krentebollen + melk +thee met suiker

17:00 soms koekje

18:00 warm eten wat de pot schaft

20:00 whey shake

21:00 vaak borrelnootjes

23:00 - 24:00 magere kwark met cruesli ( laatste tijd niet meer elke dag maar vanaf vandaag wel weer )
Vetgedrukt mag vervangen worden door verstandigere keuzes...
Gooi het voor de grap eens in Excel met de voedingswaardes erbij.
Is de verhouding K/E/V in orde? Aantal Kcal in lijn met je BMR+toeslag?

Thee zonder suiker, alleen kipfilet / kalkoenfilet op brood, geen krentebollen geen koekjes en ipv borrelnootjes ongezouten cashewnoten? Dat zou een hele vooruitgang zijn dus?

Ik dacht dat krentebollen gezond waren?
En ik dacht ook altijd dat cruesli gezond was, maar dit is dus niet zo?

Ik zal eens bezig gaan met de verhoudingen en dan hier posten.

Thee zonder suiker, alleen kipfilet / kalkoenfilet op brood, geen krentebollen geen koekjes en ipv borrelnootjes ongezouten cashewnoten? Dat zou een hele vooruitgang zijn dus?

Ik dacht dat krentebollen gezond waren?
En ik dacht ook altijd dat cruesli gezond was, maar dit is dus niet zo?

Ik zal eens bezig gaan met de verhoudingen en dan hier posten.

cruesli = suiker
krentebollen = nog meer koolhydraten

verhoudingen zijn volledig scheef in je schema.

Dat cruesli veel suiker bevatte had ik nooit door eigenlijk, zal mijn kwark wel weer gaan eten met banaan erdoor dan, dat moet wel kunnen lijkt me. Ik zal alles even in een schema zetten.

Maken mijn slaaptijden veel uit trouwens?

doordeweeks gewoon slapen van ongeveer 10 tot 8. 10 uur slapen als je getraind hebt voor spier herstel. op rust dagen kan je er 8 uur van maken.

Train smart
Eat right
Sleep 10 hours a day.

Sommige mensen krijgen hoofdpijn als ze te lang in bed blijven liggen. je kunt maximaal 1,5 kg per maand spiermassa aanzetten, alles wat meer is is vet. Je hoeft niet meer dan 300 kcal boven onderhoud te eten om spiermassa te bekomen.

Oke ik ben dus veel te hard van stapel gegaan, kwam volgens mij per week wel 1kg aan als het niet meer is. Ik kan nu dus gewoon iets boven mijn benodigde hoeveelheid gaan zitten om spiermassa te verhogen. Als ik dat lang genoeg doe, zal het overtollige vet dan wel verdwijnen of zal dat hetzelfde blijven en komt er gewoon spiermassa bij? Dus zou ik eerst moeten afvallen en dan iets van 300 kcal boven onderhoud gaan zitten?

Wat is het nut van bulken dan? ik dacht dat de meesten veel meer aten als 300kcal extra?

22:00 op bed gaan wordt wel een hele verandering, ik maak er wel 23:00 - 9:00 van, lijkt me ook prima toch?

Zolang je maar minimaal 8 uur slaap hebt is het ok, meer is natuurlijk altijd beter.;)

Oke ik slaap sowieso wel 8uur dus dat moet goed zitten. Zal morgen mijn voedingsschema eens posten met alle voedingswaarden erbij

Je hoeft niet eerst te cutten, minder hard bulken kan ook ;)
En zolang jij vindt dat je er goed uit ziet maakt het toch niet zoveel uit hoeveel van je kilo vet en hoeveel spier is?

Het is niet voor niks dat hier van alles in sticky's beschreven staat - dingen zoals BMR, onderhoud, verhoudingen K/E/V etc. ;)

Terug
Naar boven