AndroidHealthClinic

Vers van de pers. Mladic gearresteerd

of niet sicke gast

• Topic Starter Topic Starter
Oorlog maakt het slechtste in mensen los.
Ik probeer mij in te beelden hoe het daar aan toe ging aan de hand van die fragmenten maar dat gaat bijna niet. Ik bedoel, een zwangere vrouw haar buik met een mes opensnijden en het kind eruithalen en doden????????????

Ik probeer mij in te beelden hoe het daar aan toe ging aan de hand van die fragmenten maar dat gaat bijna niet. Ik bedoel, een zwangere vrouw haar buik met een mes opensnijden en het kind eruithalen en doden????????????

Dat valt niet in te beelden omdat de werkelijkheid nog vele malen gruwelijker is dan je kan inbeelden.

Heb zelf het boek 'The Holocaust, the Jewish Tragedy' gelezen van Martin Gilbert en daarin wordt op bijna iedere bladzijde van het meer dan 800 tellende boek dit soort gruwelijkheden beschreven. Heb het wel een omschreven als een boek waarbij de bladzijden huilen. De mens kan door afkeer en haat van een bepaalde groep tot vreselijke daden komen, dat is in ieder geval wel zeker. Of het nou Nazi Duitsland was, Cambodja, Nanking, Rwanda, de Maya-gebieden etc, alle keren zijn de wandaden te gruwelijk voor woorden en zelfs als er beelden van zijn geen voorstelling van hoe gruwelijk het er echt aan toe ging.

Voor oorlogscriminelen als deze mogen ze voor mijn part wel een uitzondering op de doodstraf maken, deden ze destijds met Eichmann en friends ook. Die Dutchbatters mogen ze ook tien jaar vast zetten.

Misschien ligt het aan mij, maar is die lafheid geen typisch Nederlands fenomeen? Waar waren zij toen de moffen in 1914 hier voor de deur stonden en onze vrouwen verkrachten en mannen lynchten?

Voor oorlogscriminelen als deze mogen ze voor mijn part wel een uitzondering op de doodstraf maken, deden ze destijds met Eichmann en friends ook. Die Dutchbatters mogen ze ook tien jaar vast zetten.

Misschien ligt het aan mij, maar is die lafheid geen typisch Nederlands fenomeen? Waar waren zij toen de moffen in 1914 hier voor de deur stonden en onze vrouwen verkrachten en mannen lynchten?

Wij namen honderduizenden Belgische vluchtelingen op en die mensen waren daar heel erg dankbaar voor.

Heftige verhalen zeg, dat verhaal in Ericr's post is gewoon net een bladzijde uit een boek. Een totaal andere beleving als de mensen.van buitenaf en ik kan het goed snappen.

Kijk trouwens is naar jullie zelf. Wat jullie in DRC gedaan hebben onder Leopold. Iets met genocide?

Whahaha nederland laf? Als jullie niet zo bang waren om tegen de spanjaarden op te staan waren julie nog steeds braaf een provincie geweest van nederland

Ik ben meer voor de lijfstraffen, foltering. Ze zouden er maar al te gemakkelijk vanaf komen met de doodstraf en ze wouden misschien niets liever willen.

Eichmann werd berecht onder het recht van Israel dat was aangepast voor zaken zoals genocide om de doodstraf bij uitzondering toe te staan. Het Internationaal gerechtshof zal zo'n aanpassing nooit krijgen. Alleen als een oorlogscrimineel wordt veroordeeld in een land dat de doodstraf nog kent voor oorlogsmisdaden of in het algemeen is het mogelijk dat iemand ook echt geëxecuteerd wordt. Daarom was Demjanjuk ook bang om uitgeleverd te worden aan de Oekraine, een land dat wel de doodstraf kende en al meerdere malen oorlogsmisdadigers de kogel heeft gegeven. Inmiddels heeft Oekraine ook de doodstraf afgeschaft trouwens.

Terug
Naar boven