MuscleMeat

verstandige beginners

Er is trouwens een groot verschil tussen vriendelijk zijn (beschaafd zijn maar toch zeggen waar het op staat) en te vriendelijk zijn, de ander tevreden stellen door te zeggen wat hij wil horen.

En nu zie ik dat Koolhoven meer naar het bb'en denkt en soulreaver meer naar gezondheid toe neigt >> testosteron als eerste kuur zal idd het minst ongezonde zijn maar zal je naar de toekomst toe qua gains een beetje meer beperken omdat je al direct test hebt gehad.

en deca geeft je de mogelijkheid erna nog altijd met test te beginnen dus meer totale gains over je ganse carrière (maar ongezonder)

Zo zit het dus eigenlijk ?

De denkwijze die ik heb zal inderdaad op bepaalde punten je gains beperken ja. Echter ik ga uit van recreatieve bb's, geen podiumathleten. Als recreatieve bb kan je voldoende groot worden op wijze die zo min mogelijk schade aan je gezondheid brengt. Uiteraard zal je nog veel groter kunnen worden als je verkiest bepaalde middelen wel te nemen. Het is allemaal een afweging die men moet maken.

Maar ik denk dat je hier wel 2 kernpunten aangeeft.

Moen zei:
En nu zie ik dat Koolhoven meer naar het bb'en denkt en soulreaver meer naar gezondheid toe neigt >> testosteron als eerste kuur zal idd het minst ongezonde zijn maar zal je naar de toekomst toe qua gains een beetje meer beperken omdat je al direct test hebt gehad.

en deca geeft je de mogelijkheid erna nog altijd met test te beginnen dus meer totale gains over je ganse carrière (maar ongezonder)

Ja, maar in je 1ste kuur heb je meestal de beste gains dus kun je het beter de 1ste kuur test gebruiken. Amper/geen side effects als je test verstandig gebruikt.

Eigenlijk is het gewoon allemaal hartstikke slecht, en Test kan nog wel zo'n lichaamseigen stof zijn t.o.v. de rest, qua dosis kijgt je lichaam toch redelijk op z'n fl**ker, hersteld wel weer, maar goed. Waar hebben we het over? een vergrote prostaat, vind dat toch niet echt een gezond idee. Maar oke, de rest zal ongezonder zijn.

Oh en btw, ik geloof niet zo heel erg in die gezonde eigenschappen van test, ja je voelt je even 8 weken helemaal te gek, en vervolgens krijg je een vet rebounce effect lijkt me, je productie ligt immers plat. Als het echt zo goed was geweest had iedereen het wel standaard genomen, het is denk ik minste van de kwaden. Kan dit niet onderbouwen, dus misschien zit ik helemaal fout, maar zo'n gevoel krijg ik erbij, 'fatsoenlijke' feedback is wel welkom. Kan me niet voorstellen dat de bennefits van een test kuur de debts overrulen. Zo komt het soms wel over. Dat andere middelen troep zijn oke, maar laten we aub niet gaan doen alsof een test-alone kuur nou zo gezond is mensen, we hebben het wel over dope, iets wat je niet nodig hebt. Wilde dit even kwijt, want daar gaan toch een aantal mensen de fout in lijkt me.

En daarbij, ik vind bijwerkingen zoals kaalheid, waterkop, puisten wel vervelend, misschien klink ik als een mietje, maar ik moet die shit niet. Blijft dat natuurlijk wel het nadeel bij ongeveer alle middelen. Maar bij test waren juist deze bijwerkingen toch wat zwaarder als ik het niet goed heb. Maar dit even terzijde, of ben ik nu de enige die dit een vervelende bijkomstigheid vind, oow, en voor ik het vergeet, reageer niet op deze laatste alinea, ik weet dat er problemen zijn waarbij dit kattepis is, maar tjah, ben gewoon zo eerlijk om te zeggen dat ik die 'ongezonde/niet gevaarlijke' bijwerkingen ook niet echt leuk vind!

groetjes

Floyd zei:
En daarbij, ik vind bijwerkingen zoals kaalheid, waterkop, puisten wel vervelend, misschien klink ik als een mietje, maar ik moet die shit niet. Blijft dat natuurlijk wel het nadeel bij ongeveer alle middelen. Maar bij test waren juist deze bijwerkingen toch wat zwaarder als ik het niet goed heb. Maar dit even terzijde, of ben ik nu de enige die dit een vervelende bijkomstigheid vind, oow, en voor ik het vergeet, reageer niet op deze laatste alinea, ik weet dat er problemen zijn waarbij dit kattepis is, maar tjah, ben gewoon zo eerlijk om te zeggen dat ik die 'ongezonde/niet gevaarlijke' bijwerkingen ook niet echt leuk vind!

groetjes

Kaalheid, Test zet wel in dht om maar een heel stuk minder als bijv winstrol. ik zit nu aan de test/deca in week 6 wel te verstaan en heb nog geen sides, de acne in mij gezicht is zelfs minder als het was.

Floyd zei:
Eigenlijk is het gewoon allemaal hartstikke slecht, en Test kan nog wel zo'n lichaamseigen stof zijn t.o.v. de rest, qua dosis kijgt je lichaam toch redelijk op z'n fl**ker, hersteld wel weer, maar goed. Waar hebben we het over? een vergrote prostaat, vind dat toch niet echt een gezond idee. Maar oke, de rest zal ongezonder zijn.

Oh en btw, ik geloof niet zo heel erg in die gezonde eigenschappen van test, ja je voelt je even 8 weken helemaal te gek, en vervolgens krijg je een vet rebounce effect lijkt me, je productie ligt immers plat. Als het echt zo goed was geweest had iedereen het wel standaard genomen, het is denk ik minste van de kwaden. Kan dit niet onderbouwen, dus misschien zit ik helemaal fout, maar zo'n gevoel krijg ik erbij, 'fatsoenlijke' feedback is wel welkom. Kan me niet voorstellen dat de bennefits van een test kuur de debts overrulen. Zo komt het soms wel over. Dat andere middelen troep zijn oke, maar laten we aub niet gaan doen alsof een test-alone kuur nou zo gezond is mensen, we hebben het wel over dope, iets wat je niet nodig hebt. Wilde dit even kwijt, want daar gaan toch een aantal mensen de fout in lijkt me.

groetjes

Allereerst even een iets duidelijk stellen :) ik beweer niet dat het gebruiken van test. gezond is. test. heeft voordelen te bieden wanneer mensen op latere leeftijd zijn, hun eigen productie daalt en HRT kan dan nuttig zijn. Voor mensen van 22 die een hoge test. productie hebben geldt dit niet. Echter niet voor niks wordt bij HRT gekozen voor testosteron, daar doelde ik op. Vanwege de vele voordelen. Deze voordelen ervaren gebruikers ook, zoals een verbeterd immuumsysteem, betere concentratie, de gunstige invloed op het cholestrol. Voor jonge mensen is niet gebruiken altijd beter als wel, maargoed, we zitten hier in de steroiden sectie en men dan toch gebruikt, dan liefst testosteron omdat het de minste schade toebrengt. En ja, uiteraard is kaalheid, puisten en gyno vervelend, ik zal de laatste zijn dit ontkent, alleen wanneer men heeft besloten te gaan kuren heeft men het mogelijk optreden hiervan ook geaccepteerd, anders moet je niet kuren. Derhalve zijn het cosmetische zaken, je kan 120 worden zonder haar en met puisten en haar op je rug. Met een lever die naar de klote is haal je dit niet. Op die wijze bedoel ik het, en daarom stap ik zo makkelijk langs de cosmetische bijwerkingen. Als je echt geen van deze bijwerkingen wilt krijgen is de enige remedie niet kuren. Als je je kuren op haaruitval en minimale puisten ipv. de schade aan je gezondheid gaat selecteren ben je mijn inziens niet verstandig bezig.

Juriaan zei:
Kaalheid, Test zet wel in dht om maar een heel stuk minder als bijv winstrol. ik zit nu aan de test/deca in week 6 wel te verstaan en heb nog geen sides, de acne in mij gezicht is zelfs minder als het was.

Waarschijnlijk heb jij dus geen aanleg om kaal te worden.

exarchos zei:
soulreaver zei:
Je zult als beginner ook moeten nadenken en je erin verdiepen. Je zult keuzen en afwegingen moeten maken. Voor mij staat me gezondheid op 1, ik zal dan ook niet met middelen als dboll, tren of deca kuren. Ieder moet een beslissing nemen. Ik ben en blijf van mening dat test. de basis van elke kuur moet zijn, zonder test. geen kuur.

ok, maar jou eerste kuur bevatte geen test toch? dat was vlg mij winny en clen en je had er geen spijt van dat dit je eerste kuur was toch?
dus na 13 pagina's is de beginvraag van deze thread zeer marginaal aan de orde geweest, wel zeer interessant allemaal,maar toch....

Mijn eerste kuur was winstrol + clen ja, achteraf was ik er tevreden mee, nu ik veel meer weet, vind ik het stom van mezelf niet gewacht te hebben, meer kennis opgedaan te hebben en die leverbelastende troep te hebben gelaten voor wat het was. Mensen maken fouten en ook ik ben te snel begonnen. Ik was er van overtuigt dat ik alles wist en dat het een goede keus was, ik zou het nu zeker anders gedaan hebben.

Moen zei:

Goed samengevat Moen :thumb:

En wat ook onthouden moet worden is dat je uiteindelijk ook van Nandrolone hersteld maar daar is gewoon meer tijd voor nodig. Als je HPTA wordt onderdrukt ben je nog wel zoals Soulreaver al zei nog steeds vruchtbaar, dat vind ik persoonlijk heel belangrijk.

Als je het over een beginnerskuur hebt gaan we er volgens mij vanuit dat er nog meer kuurtjes aan (kunnen) komen. Om dan eerst met bijvoorbeeld EQ, Deca of Stanozolol te experimenteren kan naar mijn idee geen kwaad. Nou moeten we trouwens ook niet vergeten dat de veteranen onder ons juist met Nandrolone hebben gekuurd omdat ze toen dachten dat die steroide in verhouding de mildste was met de minste negatieve bijwerkingen. (onderzoeken hebben later aangetoond dat het dus idd niet de mildste was) maar de oudere generatie heeft er dus wel mee gekuurd en ook met goede resultaten. Ik geloof niet dat hun er zo slecht vanaf zijn gekomen of zijn er hier mensen op het forum die dit tegenspreken?

Maarja zoals jullie al lezen ben ik een voorstander om gelijk beiden te gebruiken in een stack voor optimale resultaten (wel met lage beginners doseringen) 500mg Test en 400mg Nandrolone dus niet maar gewoon van beiden 1 ampul per week. Verder wil ik er ook nog steeds op wijzen dat beiden Steroiden elkaars werking versterken 1+1=3 remember.

Arnold en Lou namen mega doseringen dboll, zij leven ook nog steeds een gezond leven. Wij weten inmiddels hoe slecht dit is om megadoseringen dboll lange tijd te nemen. Nemen wij dan nog steeds die doseringen?? Nee.

Vergelijkbaar met de deca gebruikers van toen. Kennis is macht.

soulreaver zei:
Arnold en Lou namen mega doseringen dboll, zij leven ook nog steeds een gezond leven. Wij weten inmiddels hoe slecht dit is om megadoseringen dboll lange tijd te nemen. Nemen wij dan nog steeds die doseringen?? Nee.

Vergelijkbaar met de deca gebruikers van toen. Kennis is macht.

Klein kanttekeningetje over de D-Boll van vroegah. Met de orginele D-Boll van vroegah hadden ze een stuk minder sides dan de dianabol tabs van tegenwoordig. En oom Arnold heeft ook al meer dan één keer op de operatietafel gelegen. Waarschijnlijk door zijn overmatig gebruik van BB preparaten.

Dat je ongeveer 7 maanden moet wachten voordat je hersteld bent van Deca is lang maar het voordeel daarvan is wel dat of je nou wilt of niet dat je minimaal 7 maanden moet wachten op de eerst volgende kuur die je daarna doet (als je verantwoord bezig wilt zijn uiteraard).

Als je sneller hersteld van een kuur zijn er zat gebruikers die dan sneller geneigd zijn om dan weer op korte termijn naar een volgende kuur te grijpen omdat je dan toch het idee hebt dat je al hersteld bent.

Ik denk trouwens ook dat er niet echt een ideale beginnerskuur bestaat die voor iederéén geschikt is. Iedereen zal toch eerst moeten kijken waar ze het beste op reageren en een keuze moeten maken tussen gains en gezondheid. We moeten ook beseffen dat er uiteindelijk steeds hogere dosissen nodig zijn van dezelfde AS om weer een mooi resultaat eruit te krijgen.

Ookal is iemand geen wedstrijd BBer ik denk dat je nooit het gevoel zal hebben dat je gespierd genoeg bent.

Laatst bewerkt:
Dat laatste ben ik het mee eens ja, je blijft je grenzen verleggen.

Maar stel, je kuurt ééns per jaar is deca dus geen probleem begrijp ik? Of is het op langere termijn ook nog schadelijker dan test...

Moen zei:
Amerikanen leven in een schijnwereld , plastische chirurgie op je 12e , testosteron voor vrouwen zijn daar nu de laatste trend.
Kan allemaal goed zijn dat het er op Amerikaanse boards vriendelijker aan toe gaat maar daar raad men bvb ook een beginner 500 mg test 400 mg deca en als het ff kan ook nog wat dbol aan.
Europeanen verkopen gewoon minder bullshit en zijn meer to the point ...

Nou schijnwereld, vind ik iets te grof gezegd, maar klopt wel een beetje. En Nederland volgt toch wel binnen een x aantal jaren. En btw; de bread/butter wordt hier ook aangeraden als eerste kuur, en die bevat ook 500/400 en d-bols. Je kunt het ongezond noemen, velen zullen zeggen dat je het meteen goed kunt doen.

Waarom zou Nederland volgen ?

Dat is een inschatting van me, en kan me niet voorstellen dat ik het fout zal hebben. Ze zijn daar een stukje sneller, eerder, vroger met bepaalde trends zeker op dit gebied, dus Nederland zal wel volgen....

soulreaver zei:
Je zult als beginner ook moeten nadenken en je erin verdiepen. Je zult keuzen en afwegingen moeten maken. Voor mij staat me gezondheid op 1, ik zal dan ook niet met middelen als dboll, tren of deca kuren. Ieder moet een beslissing nemen. Ik ben en blijf van mening dat test. de basis van elke kuur moet zijn, zonder test. geen kuur.

Qua bijwerkingen tov. deca, welke bijwerkingen van testosteron zijn daadwerkelijk schadelijk voor je gezondheid? gyno is lullig, maar kan je van deca ook krijgen, slechts in hele zeldzame gevallen kan dit ontaarden in borstkanker bij mannen, er is geen bewijs voor, maar men heeft een vermoeden. kaler worden, meer lichaamsbeharing is enkel cosmetisch, geen schade aan je gezondheid. Vergrote prostaat is goedaardig, wellicht kan het lastig zijn, maar niet gevaarlijk. Overigens geloof ik niet dat bij doseringen van 250-500 mg. de prostaat daadwerkelijk zo extreem veel groter wordt. Welke bijwerkingen hebben we nog meer?? Agressie? Vind ik persoonsgebonden en heeft meer met de persoon te maken, ken mensen die meerdere grammen test. wekelijks nemen en deze zijn poeslief, ken mensen die van 30 mg. winstrol al agressief worden, meestal zijn dit wel de mensen die van nature al opgefokt en agressief zijn. Heeft meer met je persoonlijkheid te maken vind ik. Andere bijwerkingen?? Verbeterde concentratie, verbeterde cholestrol niveaus, verbeterd immuumsysteem, verbeterde libido. geen overdreven druk op je organen als lever en nieren. Sterke massabouwer, relatief weinig kuren nodig voor veel massa. Nogmaals er zijn inmiddels al tientallen sites die HRT promoten, vele artsen in amerika die mensen boven de 30 HRT geven, kankerpatienten, aidspatienten, enz. Allemaal krijgen deze testosteron op therapeutische basis.

even een vraag van een totale leek op dit gebied,
is het slecht voor je hart? aangezien je hart een spier is.

ben overigens niet van plan anab. te gebruiken, slechts nieuwschierig omdat ik daar niets over lees

uhm op erogenics hebben ze het erover dat je als beginner het beste van de test kan afblijven. Ben een beetje verder aan het zoeken gegaan want ik zit ook te denken aan een kuurtje
Nu stond er een kuur deca van 8 weken 250 mg per week, de bijwerkingen zouden nihil zijn en afbouwen hoeft ook niet omdat het langzaam uit je bloedbaan verdwijnt. Ik heb redelijke contacten en hoef niet zo bang te zijn voor nep. Maar wat is nu het beste??? iedereen spreekt elkaar tegen hier?

Terug
Naar boven