XXL Nutrition

Verstandskiezen operatief verwijderen

idd, mn vriende noemde me hamster lol :p
morgen en overmorgen zul je weinig verschil merken maar vanaf dan neemt het wel af
bij mij duurde het toch wel 2weken voor je er eigenlijk NIETS meer van zag.
maar dit is natuurlijk bij iedereen verschillend.

• Topic Starter Topic Starter
Even een update !

Dag 2: de ergste dag met de ergste zwelling, gek genoeg vrij weinig tot geen pijn! het was lastig om te eten en kon alleen wat aardappel puree naar binnen werken :( was nog redelijk op gewicht die ochtend, de nacht ging ook wel redelijk.

Dag 3: De zwelling neemt af en dat kun je ook goed zien. ook op mijn wang verschenen gele plekken wat een teken is dat de wond aan het genezen is, ik probeer ook zoveel mogelijk te bewegen met mijn kaken. De hele dag geleefd op smoothies en soep :P.
Ook voor het eerst een beetje fatsoenlijk gepoetst!

Het is een klote behandeling maar als je geen keus hebt en je kijkt er tegen op dan kan ik vertellen dat het eigenlijk alleen de eerste dagen klote is. Heb vanochtend scrambled egg gemaakt en witte bonen in tomaten saus. Helaas ben ik wel al 1.5 Kilo afgevallen. Maar van wat ik lees op internet kan dit ook vochtverlies zijn vanwege de medicaties enz. Ik heb namelijk ook velletjes op mijn lippen wat een teken is van uitdroging.

100% herkenbaar :o
probeer de hele dag door plat water te drinken tegen uitdroging.
btw: bloedt de wonde nog vaak, bv bij het poetsen of mondspoelen ofzo?

Ja idd, ik denk dat de helft van het gewichtverlies vocht is, dus te weinig drinken aangezien ik amper van me plek kom nu heb ik niet echt veel kcal nodig.

Als ik zo nu en dan even mijn mondleeg dan komt er 1 of een half drupje bloed mee maar niets alarmerends.. Zal straks met een kinder tandenborstel over de wond heen poetsen en kijken of er troep uit komt.

Overigens heb ik net mn eerste stukje brood gehad haha ;p had er even wat leverworst op gesmeerd en de korsten eraf gesneden.

omg wat is eten lekker <3

haha alles smaakt je dan terug he :p

en het beetje bloed kan ook nog wat gestold bloed zijn, daarom ligt de wonde niet open

nu maar hopen dat het niet ontsteekt en dan ben je er even goed vanaf gekomen als ik :p

Zowiezo als ik herstelt ben ga ik eten voor 3 :D

Ik had de eerste twee dagen last van een slechte geur, maar die is verdwenen dus ik denk dat ik er wel goed van af kom :P Mijn pa heeft precies hetzelfde gehad en vond het er wel goed uitzien.

Overigens zit ik aan een dikke antibiotica kuur dus het zal wel goed komen. XD

Ik zit heel vaak bij de tandarts vanwege de gevolgen van tandenknarsen in m'n slaap. Ik heb een beschadigd gebit met 16 kronen/onlays. De voorste rij tanden kun je inmiddels zo'n beetje doorheen kijken. Ben eergisteren bij de kaakchirurg geweest en hij zei dat het hem opviel dat ik grote kaakspieren ontwikkeld had. Nu gaat er binnenkort Botox in m'n kaakspieren gespoten worden om ze voor een groot deel te verlammen. Ook is er bij mij een verstandskies getrokken door een ontsteking en so on. Er zit er aan de andere kant nog zo een waar ik last van heb en ik ga binnenkort lekker een afspraak maken om dat kreng te laten trekken. Mooi verhaal gehoord van mijn tante van 90 die vroeger met haar vader naar de tandarts moest. Tand trekken kostte toen een gulden en met verdoving een gulden meer. Waarop haar vader zei: "Die pijn die gaat wel weer weg maar die gulden komt nooit meer terug." :D

Wat was ik opgelucht toen mijn tandarts vertelde dat al mijn verstandskiezen recht waren gegroeid en het niet hinderlijk is.

Het is niet heel erg nee :P maar je hebt het natuurlijk liever niet !

Overigens kan ik bijna weer normaal eten, de eerste hechting is er al uit gevallen maar ik vroeg me wel af fitness beginer of jij ook last ervan had dat het weer begint te bloeden? Werd namelijk vanochtend wakker met een vieze bloedsmaak.

Terug
Naar boven