AndroidHealthClinic

Vertel hier je hardloop-resultaten

eenbeest

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m90
Massa
78kg
Ben benieuwd of BB'ers ook wat kunnen hardlopen
vertel me je results.. zoals hoelang over 10km... ben zelf namelijk nog un ecto maar wil wel flink gaan trainen maar liefst niet te dramatische conseguenties voor me uithoudingsvermogen..

grz

Hoe mijn conditie nu is ben ik bang dat ik na 1km dood neerval.

Ik doe ongeveer 2x per week hardlopen laatste tijd.

Laatste keer 5600m in 32minuten. Is 10,5km per uur

Niet echt ambitie om 10km te gaan lopen ofzo of veel sneller te gaan.

Hou hardlopen 6 min vol op 9 km/h...

yeah

Heb in 2010 een 5km wedstrijd gelopen in 19min36sec zonder looptraining voorafgaand. In die periode wel veel cardio gedaan op de hometrainer tijdens de cut.

5 km in 30 minuten :(

Laatst bewerkt:
PR: 25min 5km
10km +/- 55min is nog altijd mogelijk
wel met een hartslag van minstens 170

PR: 5 km in 27 min
Zou graag nog eens 10 km willen lopen, maar mijn knieen zijn erg zwak, dus ik bouw het langzaam op.

10 kilometer in 42 minuten ;).

• Topic Starter Topic Starter
das knap voor iemand met 90kg bij 1.83m

---------- Post toegevoegd Mon 19 Dec 2011 om 21:04 ----------

---------- Post toegevoegd Mon 19 Dec 2011 om 21:05 ----------

@ fabula.. bizar... maar dan zul je qua bb nog niet heel veel zijn.. net als ik daar niet van:P

das knap voor iemand met 90kg bij 1.83m

---------- Post toegevoegd Mon 19 Dec 2011 om 21:04 ----------

---------- Post toegevoegd Mon 19 Dec 2011 om 21:05 ----------

@ fabula.. bizar... maar dan zul je qua bb nog niet heel veel zijn.. net als ik daar niet van:P
afgelopen maandag nog, maar is maar 10km/h hoor :P

edit: ik zie dat je neit op mijdoelde maar op michiel, zelfde stats :D

Loop niet zo vaak sinds ik BB. En als ik loop zijn het kortere afstanden 3-5km in zo'n 15-20min. Vroeger toen ik 15 was liep ik 10km in 37m , damn 15jarige ecto zou me nu ownen.

hahaha xd ach ja jij bent weer beest in bb.. zeker als bf wat omlaag gaat.. beast over paar jar

---------- Post toegevoegd Mon 19 Dec 2011 om 22:01 ----------

Heb in 2010 een 5km wedstrijd gelopen in 19min36sec zonder looptraining voorafgaand. In die periode wel veel cardio gedaan op de hometrainer tijdens de cut.

10 kilometer in 42 minuten ;).

Loop niet zo vaak sinds ik BB. En als ik loop zijn het kortere afstanden 3-5km in zo'n 15-20min. Vroeger toen ik 15 was liep ik 10km in 37m , damn 15jarige ecto zou me nu ownen.

lol... op je 15e 10km n 37m is echt insane... of je hebt bizarre bouw.. dus erg dun etc toen en gwoon veel aanleg.. of je deed un sport op topniveau of je deed atletiek.. want tis bizar:P

Ik liep al vanaf m'n 8-9j op training mee met m'n vader (die marathon loper was) , paar keer per week. Dat in combinatie met voetbal trainingen en vaak 2 wedstrijden per week zorgde ervoor dat ik een goeie conditie had.

aha k nice

hardlopen; 10 km?
400m 55s
100m 11,54s

Ben benieuwd of BB'ers ook wat kunnen hardlopen
vertel me je results.. zoals hoelang over 10km... ben zelf namelijk nog un ecto maar wil wel flink gaan trainen maar liefst niet te dramatische conseguenties voor me uithoudingsvermogen..

grz

Gewicht is een zeer grote factor als het gaat om je prestaties voor het hardlopen. Het is niet voor niets dat een winnaar van de marathon vederlicht is.

Een paar kg gewichtstoename kan al gauw een minuut schelen op je 10km.
Maar een goede balans tussen prestatie en gewicht is ook belangrijk. Wat ik daar mee bedoel te zeggen is dat een extra paar kg spiermassa weliswaar voor een gewichtstoename zorgt maar ook resulteert in een betere coördinatie, een preventieve werking voor blessures en soms een betere prestatie (bij toename functionele spiermassa).

Een voorbeeld uit mijn eigen ervaring:
voorjaar 2011: 5km in 23:30, gewicht: 86kg

Na een paar maanden reizen:
december 2011: 5km in 21:00, gewicht: 76kg

in het voorjaar was ik bezig met de voorbereiding op de triathlon en daarnaast veel krachttraining. Ik had een goede conditie, maar was relatief zwaar.
Nu, in december, veel afgevallen in zowel vet- als spiermassa, geen duur of krachttraining gedaan maar TOCH een aanzienlijk betere tijd.

Dat is dus een duidelijk voorbeeld wat gewicht kan doen met je duurprestatie.

Het ligt er dus aan waar je doelen liggen. Wil je voor je hardlopen gaan? Ga dan voor een paar kg toename in functionele spiermassa (romp, benen en wat schouders). Wil je voor bodybuilding gaan? Accepteer dan gemiddelde prestaties in duursport.

Laatste 10km wedstrijd die ik gelopen heb (september dit jaar): 43:34
Intussen 5 a 6 kilo zwaarder en nog amper looptraining gedaan :D

10km in 37:42. Tijdens de winter, wedstrijd, ik was zo ziek de dag er na. Er liep een vrouw achter me aan :D nog nooit zo snel gelopen van m'n leven. Die vrouw eindigde uiteindelijk als 2e vrouw, net achter ik.
Ik eindigde als 20ste van de 130.

Zag m'n vroegere leerkracht LO aan de start.
Hij: "Ah, ik wist niet dat jij zo'n fervente loper was"
Ik: "toch wel toch wel"
Aangezien hij mij duidelijk onderschat zeg ik: "Ik ga voor de top 20"
Hij kijkt me scheef aan en zegt verder geen woord.

:D Bam 20ste, en hij een rondje achter (van de 4)

Af en toe hardlopen buiten. Meestal ren ik 5km in rond de 26 minuten

Terug
Naar boven