XXL Nutrition

Vertel hier je hardloop-resultaten

5 jaar geleden 10 km in 41 minuten. Gaat nu niet meer lukken :)

10 kilometer (atletiek)

Wereldrecords
Mannen 26.44 Leonard Komon
Vrouwen 30.21 Paula Radcliffe

Europese records
Mannen 27.34 Nick Rose
Vrouwen 30.21 Paula Radcliffe

Nederlandse records
Mannen 28.09 Luc Krotwaar
Vrouwen 30.59 Lornah Kiplagat

Ik ga binnen 3 jaar een aanval doen op het NL record. Bij de sprint is het al duidelijk geworden dat lengte een groot voordeel kan zijn, nu ga ik het bewijzen met de duurloop.

Ik ga binnen 3 jaar een aanval doen op het NL record. Bij de sprint is het al duidelijk geworden dat lengte een groot voordeel kan zijn, nu ga ik het bewijzen met de duurloop.

Mag er wel een kilo of 15 vanaf en ik neem aan dat je nu al sub 30 minuten kan lopen op de 10.000 meter?

Dit jaar
11km wedstrijd 1.09uur
15km wedstrijd in 1.20uur
25km loop in 2.14 uur
25km trailrun in Bouillon in 3.24uur
10,5km trailrun in 1.07uur
5km in 23min

Tot van de zomer regelmatig training van 2uur+ gedaan, maar vanwege een chronische blessure aan mijn buitenenkels mag ik blij zijn dat ik nu 30 min pijnvrij kan lopen op een tempo van 9km/uur.

Tot van de zomer regelmatig training van 2uur+ gedaan, maar vanwege een chronische blessure aan mijn buitenenkels mag ik blij zijn dat ik nu 30 min pijnvrij kan lopen op een tempo van 9km/uur.

Hoeveel enkels heb jij? :D

Edit: Ik zie indd dat de buitenenkel ook echt bestaat. Grappig, nooit geweten!

Toen ik puber was: 100 meter sprint op 11,26 sec.

Toen ik 19 was en ecto: 5 km op 21 min
Toen ik 27 was en 15 kilo zwaarder: 5 km op 24 min
Nu: 5 km op 2000000 uur

nog niet....

(wat nog steeds 4 minuten sneller is dan ik ooit gelopen heb)

Dat is behoorlijk snel maar zelfs op clubniveau doe je dan mee in de marge, als 6th plannen heeft om het NR te verbeteren zou nu al een PR moeten hebben onder de 30 minuten. Misschien zou een PR van 32 minuten nog wel mogelijkheden bieden maar een stap van 4 minuten is al enorm laat staan een stap van 10 minuten.

http://www.atletiekunie.nl/index.php?page=2820

Boven de 32 tel je in feite al niet meer mee voor die ranglijst en de kans dat een 32 minuten loper in de buurt komt van de tijden van de top is al vrij klein.

Ja 30 minuten is al 20 km/ph gemiddeld wat rete snel is. Er valt bij mij nogal wat winst te behalen. Ik ben nog maar 20 jaar, sinds een jaar echt fanatiek bezig ( gemiddeld 50km per week)

Denk dat er op de volgende tereinen nog winst te behalen valt:

Gewicht: nu 87 kg bij een lengte van 1.94 ( vetpercentage nog vrij hoog)
Terein: Ik loop 20% op een verharde weg (ook bij de meting)
Voeding: Geen schema, beetje alchohol in het weekend, ik eet nog verre van gezond, geen goed slaapritme

Mijn grootste voordeel:

Lopen voelt nooit als moeten voor mij, ik moet lopen om stoom af te blazen na een schooldag, moet mezelf in bescherming nemen om niet vaker te gaan dan goed voor me is.

Om eerlijk te zijn, Nl record is natuurlijk te hoog gegrepen. Ooit onder de 30 minuten lopen zou geweldig zijn.

Dit jaar
11km wedstrijd 1.09uur
15km wedstrijd in 1.20uur
25km loop in 2.14 uur
25km trailrun in Bouillon in 3.24uur
10,5km trailrun in 1.07uur
5km in 23min

Is dat nog combineerbaar met BB'ing? Ik bedoel hou je nog wat massa over? Als je niet aan BB'ing doet negeer je mijn vraag maar gewoon he :p, kan er perfect inkomen dat je liever enkel loopt. Ik merk persoonlijk dat een km of 15 per week ( dus 3x 5km) ideaal is om goed lean te blijven. Als ik naar de 20-25km per week ga begin ik toch echt gewicht te verliezen en dat pas ik meestal alleen maar toe als ik wil cutten. 3x per week 5-10km is me ook meer dan genoeg in combinatie met nog minimum 3x pw trainen.

liep een paar maanden geleden 8km op 41:02

April 2011-10 km in 56 minuten

2 jaar geleden 10,5 km in 42 mins, 10e plek van de 80..
nu doe ik er iets langer over heb ik het vermoeden, of de shinsplints treden weer op.

Mijn "record" was op zondagmorgen op loopband.
rustig beginnen en daarna gemiddelde snelheid van 11/12 km/u.
Heb het ongeveer 1,5 uur volgehouden, kon wel ietjes langer maar toen werd het zo gruwelijk warm en saai xD

iets van 50min voor 10km

Is dat nog combineerbaar met BB'ing? Ik bedoel hou je nog wat massa over? Als je niet aan BB'ing doet negeer je mijn vraag maar gewoon he :p, kan er perfect inkomen dat je liever enkel loopt. Ik merk persoonlijk dat een km of 15 per week ( dus 3x 5km) ideaal is om goed lean te blijven. Als ik naar de 20-25km per week ga begin ik toch echt gewicht te verliezen en dat pas ik meestal alleen maar toe als ik wil cutten. 3x per week 5-10km is me ook meer dan genoeg in combinatie met nog minimum 3x pw trainen.

Valt mee, 200 kilo deadliften en een marathon lopen gaat (prima...nou ja) samen (alle niet in dezelfde week... duh;)), al doe ik wel rack lifts van 190 de dag na een 30 km loopje... Maar optimaal is het uiteraard niet. Bulken op 30+ km-omvang per week is prima te doen, maar je moet er wel stevig voor door eten.

Vorige zomer

- 100 meter sprint in 11 sec.
- 5km in 19 min
- 10km doe ik nooit, 8km in 32min

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven