Fitness Seller

Vertel hier je hardloop-resultaten

• Topic Starter Topic Starter
Gewicht is een zeer grote factor als het gaat om je prestaties voor het hardlopen. Het is niet voor niets dat een winnaar van de marathon vederlicht is.

Een paar kg gewichtstoename kan al gauw een minuut schelen op je 10km.
Maar een goede balans tussen prestatie en gewicht is ook belangrijk. Wat ik daar mee bedoel te zeggen is dat een extra paar kg spiermassa weliswaar voor een gewichtstoename zorgt maar ook resulteert in een betere coördinatie, een preventieve werking voor blessures en soms een betere prestatie (bij toename functionele spiermassa).

Een voorbeeld uit mijn eigen ervaring:
voorjaar 2011: 5km in 23:30, gewicht: 86kg

Na een paar maanden reizen:
december 2011: 5km in 21:00, gewicht: 76kg

in het voorjaar was ik bezig met de voorbereiding op de triathlon en daarnaast veel krachttraining. Ik had een goede conditie, maar was relatief zwaar.
Nu, in december, veel afgevallen in zowel vet- als spiermassa, geen duur of krachttraining gedaan maar TOCH een aanzienlijk betere tijd.

Dat is dus een duidelijk voorbeeld wat gewicht kan doen met je duurprestatie.

Het ligt er dus aan waar je doelen liggen. Wil je voor je hardlopen gaan? Ga dan voor een paar kg toename in functionele spiermassa (romp, benen en wat schouders). Wil je voor bodybuilding gaan? Accepteer dan gemiddelde prestaties in duursport.

ok thanks maakt t wel duidelijker.. maarja als ik eerlijk ben wil ik niet een echte bb'er worden. Maar ook geen keniaanse lichtgewicht hardloperxd dan zul je zeggen dat ik op t verkeerde forum zit.. maar ik tennis.. soms hardlopen.. maar wil nu dus veel aan krachttraining gaan doen.. en dan kun je beter info winnen op een bb forum dan op een fitness forums waar mensen 8 kilo liften:P dus ik ga maar is proberen bf te verlagen en goede krachttraining.. dat me gewichtstijging niet zo veel is.. maar toch wat gespierder

@ fabula.. bizar... maar dan zul je qua bb nog niet heel veel zijn.. net als ik daar niet van:P

Toen ik die tijd liep, deed ik nog niet aan bb. Maar hoewel ik nu 3 maal per week bb doe, is mijn hardlopen er (nog) niet op achteruit gegaan. Ik probeer nu nog 2.5 maanden te bulken, maar vanaf maart begin ik te trainen voor de 10 mijl van Antwerpen.

Hopelijk kan ik beide zo lang mogelijk blijven combineren, we zullen wel zien wat de toekomst brengt ;).

Loop toch zo'n 3 keer per week. Telkens km of 5. Tijd meet ik nooit maakt ook nie echt uit, loop gemiddeld aan 11 als ik rustig loop. Als ik er goed aan doordoe aan 12-13/u. Het verbetert er idd niet echt op met BB'ing, maar het verslechtert ook niet :). Doe het ook puur om er nog wat conditie erlangs te hebben. Heb nog de 10 gelopen maar ik kampte teveel met blessures toen, is nog maar een maandje of 2 geleden. Helaas te snel opgebouwd en dus blessures gekregen :(.

OFF TOPIC: in augustus loop ik een 10 km wedstrijd (weddenschap nzo..) maar tot op vandaag heb ik amper aan lopen gedaan. Vanaf januari-februari begin ik te trainen, wat lijkt een haalbare tijd?

Wie loopt er nu vrijwillig 10 km? Niets beter te doen dan wat lopen?

Drie weken terug de halve marathon gelopen in 1 uur 47. Het ging lekker maar het was me toch net iets te lang. Concentreer me nu op de 10/15 km. 10 km in 43 minuten is mijn snelste tijd tot nu toe

Ik ben ook weer begonnen met hardlopen (deed het voorheen erg vaak maar heb het de afgelopen 2 jaar niet meer gedaan)
Ik loop nu 5 km in 28 minuten, stelt nog weinig voor maar er zit wel progressie in. Ik zou graag 1x de damloop (16,1 km) willen lopen en misschien ooit een marathon maar dan wel in een lekker stevig tempo (de damloop dan) dus ik moet nog even door trainen. Voor het hardlopen doe ik meestal 1 uur KT.

Wie loopt er nu vrijwillig 10 km? Niets beter te doen dan wat lopen?

Om eerlijk te zijn ... nee :) Heerlijk even een uurtje of zo buiten lopen. Even het lichaam voelen, ik luister naar wat muziek of een podcast of laat mijn gedachten even dwalen. De beste manier van niets doen en toch bezig zijn :)

OT: 2 weken terug de Diever bos cross gelopen... heerlijk 21 km door de bossen crossen (het weer zat ook erg mee). Dat off-road lopen bevalt me stukken beter dan saaie stukken over het asfalt.

Lang geleden dat ik echt hard liep, nu zal het meer slow walking zijn :D

PR op de 5 Km van 19:31 en op de 10 Km net boven de 40 minuten. Heb ook ooit een halve marathon gelopen waar ik tot net over de helft liep op een schema onder de 1:30 maar daarna kwam de man met de hamer langs, eindtijd van 1:53. Eindigde toen net voor prins Willem Alexander die er in tegenstelling tot mij wel voor had getraind.

Heb in 2007 nog meegedaan aan de 5 Km bij de C-P-C waar ik in de rangschikking 12de werd maar wel met een tijd die ik zelf vrij waardeloos vond. In de 23 minuten, ook al is dat wat vertekend omdat je bij de start met veel lopers zo een minuut of 2 verliest door het oponthoud.

als 18e jarige ecto 5km net gelopen de 19 minuten.

1.90 +- 80 kilo. aangezien ik nu dik 15 kilo zwaarder ben mag ik blij zijn als ik hem onder de 25 min. loop

10 km op de loopband in 60 min en 5 km buiten doe ik ong 35 min over. Ben niet heel snel dus ;) maar ja weeg best zwaar. Al die ecto mensen halen me altijd in buiten :mad: haha

10 km op de loopband in 60 min en 5 km buiten doe ik ong 35 min over. Ben niet heel snel dus ;) maar ja weeg best zwaar. Al die ecto mensen halen me altijd in buiten :mad: haha

Nou dat komt niet omdat zij ecto zijn en jij zogenaamd bb er... komt gwoon omdat je nogal te zwaar bent voor je lengte.. veel te hoog bf.. dus ligt aan jezelf je bent zelf ecto

Snelheid interesseert me tegenwoordig niet meer, alleen plezier onderweg. Ik loop voor de lol tenslotte.

Dan loop je zeker ook alleen buiten?

Ik verveelde me laatst al na 2 minuten op de loopband... vreselijk. Vandaag heuveltraining op de loopband gedaan, dat was wel leuk (en vanwege wat blessuretjes misschien ook wel verstandig), maar VEEL liever loop ik buiten.

Maar je hebt wel weer meer spierkracht. Merk zelf dat ik sinds ik krachttrain wel veel steviger loop.

Voorheen halve marathon in 2:07. Moest nog wel sneller kunnen.

Maar loop nu hoogstens 5 km. Half uurtje doe ik er dan over als ik al niet tussendoor wandel.

wist ik veel dat je un chick was... je ziet wel vaker mannen met un chick als foto. je bent best un lekker wijf overigens.. maarja fotos zeggen ook niet altijd alles:) sommige zijn zo lelijk in real life.. maar met wt make up lijkt t heel wat.. desalniettemin krijg ik het warm van je.. bb chicks schrikken me wel af.. maar ur nice

Terug
Naar boven