XXL Nutrition

Vervanging Leg Curl.

stiff legged deadlift.

als je echt je hamstrings wil doen, probeer dan glute ham raises

squat is niet echt vervanging van legcurl als je naar de beweging kijkt. Je zet kracht terwijl je hak naar je reet beweegt, dat doe je bij squaten juist andersom. Glute Ham Raise lijkt me de enige vervanger?

Romanian Deadlift...

squat is niet echt vervanging van legcurl als je naar de beweging kijkt. Je zet kracht terwijl je hak naar je reet beweegt, dat doe je bij squaten juist andersom. Glute Ham Raise lijkt me de enige vervanger?

voor victor is er maar 1 oefening voor benen, de squat.....

Bij de squat worden je hamstrings gebruikt voor heup extensie. Bij leg curls en glute-ham raises gebruik je de hamstrings voor knieflexie. Het verschil is dat je bij heup extensie een klein gedeelte van de hamstrings niet traint. (de korte kop van de biceps femoris):

8788fvl.jpg

Je kunt er dus voor kiezen om een oefening als leg curl of glute ham raises te doen. Dat neemt niet weg dat je bij deadlift en (full)squat het grootste gedeelte van je hamstrings al traint. Bovendien is de squat gewoon de beste oefening die er is.

squat, front squat, box squat, hack squat etcsquat

Er zijn niet veel oefeningen waar je door middel van een knieflexie je hamstrings kan trainen. 2 oefeningen die ik regelmarig doe (en ken) is de glute ham raise en leg curl.

hij vraagt om hams dus:

SLDL
RDL
ham-glute raise
eventueel ( neem aan dat hij seated leg curl bedoeld) lying leg curl
lying vink sowieso chiller als seated eerlijk gezged;)

Terug
Naar boven