XXL Nutrition

Vervanging Leg Curl.

???

???

???

Bij de squat worden je hamstrings gebruikt voor heup extensie. Bij leg curls en glute-ham raises gebruik je de hamstrings voor knieflexie. Het verschil is dat je bij heup extensie een klein gedeelte van de hamstrings niet traint. (de korte kop van de biceps femoris):

8788fvl.jpg

Je kunt er dus voor kiezen om een oefening als leg curl of glute ham raises te doen. Dat neemt niet weg dat je bij deadlift en (full)squat het grootste gedeelte van je hamstrings al traint. Bovendien is de squat gewoon de beste oefening die er is.

:yes:

Leuk dat iedereen gaat roepen dat squat de beste benenoefening is. Dat klopt ook, maar topicstarter vraag om een vervanging van de legcurl. Dat betekend dus een oefening met knieflexie. Dus ook geen varianten van DL's, goodmornings, pulltroughs,etc.
Hamglute raise of seated/standing legcurl (eventueel met low pully met behulp van ancle bands, indien je niet over een machine beschikt).

Ik ga mee met KaLe, vervanging voor leg curl --> ghr's. Verder oefening die zeer goed zijn voor je hams: squat, goodmornings, deadlifts.

klopt ook, maar topicstarter vraag om een vervanging van de legcurl. ).

leg curl is ofc voor de hams, hij vraagt voor een vervanging inderdaad.
zo gek is het niet dat mensen vervangende hamstring oefeningen geven ipv een directe vervanging.

leg curl is ofc voor de hams, hij vraagt voor een vervanging inderdaad.
zo gek is het niet dat mensen vervangende hamstring oefeningen geven ipv een directe vervanging.

Heupextensie oefeningen (SQ , DL, Goodmornings,etc) pakken niet volledig de hamstrings aan, net als alleen knieflexie oefeningen dat niet doen (zoals curls). Je moet dus beide varianten in je schema verwerken.

Heupextensie oefeningen (SQ , DL, Goodmornings,etc) pakken niet volledig de hamstrings aan, net als alleen knieflexie oefeningen dat niet doen (zoals curls). Je moet dus beide varianten in je schema verwerken.

owned, daar heb je natuurlijk dik gelijk in.

Conclusie; niet enkel en alleen squats.

ik had al gelijk in het begin van dit topic, maar ik doe er niet stoer over ;)

Terug
Naar boven