Fitness Seller

Vet% omlaag

silver sky

Dutch Bodybuilder
Waardering
22
Lengte
1m83
Massa
89kg
Vetpercentage
14%
Beste mede DBB'ers

Ik ben juni gestart met KT 1 a 2x in week. Vanaf augustus 3 a 4x in de week KT+ 15 a 20 min cardi. Voor het fitnessen woog ik 93kg en atm 99. Ik ben wel iets dikker geworden in het gizicht maar ik heb het gevoel dat mijn buik,bi&triceps en mijn borstkast strakker zijn geworden. Dit heeft te maken dat ik veel vocht in mijn spieren heb aldus de sportschool.

Ik heb in de 2e week van september mijn vet% laten meten die zat op 20%. Nou wil ik bij de volgende meting 2e a 3 week oktober iig de 19% hebben gehaald. Mijn vet zit vooral aan de zijkant van de buik ik weet of nuttige info is maar toch. Ik zit verder de hele dag op het kantoor en mijn lichamelijke inspanningen komen van de KT en de 15a'20 min. cardi na de KT. Ik dacht bijmezelf dat ik niet te veel eet overdag omdat ik een kantoorbaan heb. Mijn doel is om uiteraard in vet% te minderen het liefst wat kilootjes eraf niet veel en dan droger komen te staan.
Hier komt mijn voedingsschema op en aanmerkingen zijn van harte welkom.

6.30uur
Kom brinta+2.5 scoops met whey.
2sneedjes met bruin brood.
Vitamine B pilletje

12.30uur
6á8 sneën bruinbrood+vleeswaren(soms fillet americain,ham of kalkoenfillet

17.30uur
2sneedjes brood+vleeswaren
Wheyshake(2scoops)

18.30uur
Eten wat de pot schaft(van chinees/indisch eten tot hollandse pot)
Ik eet geen friet of andere makkelijk maaltijden die veel vet bevatten.

19.15uur
KT(Full body+cardi(cross-trainer+evt. hardlopen)Bij cross-trainen stride length van 510 en weerstandniveau begin (10) na 15min (12).
Tussen de KT en cardio doe buikoefeningen.

20.45uur
Whey shake+water(2scoops)
Soms magere yoghurt
Ik eet s'avond na de training niet meer omdat ik geen honger heb en dat de naverbranding lekker door kan gaan.

22.30/22.45
Lekker gaan pitten

Ik probeer s'morgens redelijk wat koolhydraten te pakken d.m.v brinta etc voor goede energie, en geleidelijk aan s'avonds wat meer eiwit i.p.v. kH.
Ik drink op het werk s'morgens 2 a 3 bakken koffie(met zoetstof). En verder de hele dag door drink ik water.
Heb wel eens kwark genomen sávonds maar sinds het sporten drink ik meer melk dan voorheen heb daar een beetje een onderkin van gekregen :P.
Nogmaals suggesties op mijn eetpatroon en voedingsschema zijn altijd welkom.

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Je eet momenteel 3 maaltijden, dit is echt te weinig. Maar je lunch is 8!!! sneetjes brood! In jouw geval is het heel belangrijk om 6 - 8 kleinere maaltijden per dag te gaan eten. Hierdoor schiet je metabolisme de lucht in omdat je je spijsvertering constant op gang houd. Je zult zien dat je vanzelf veel meer, en veel sneller gaat verbranden en dat je moeite zult hebben om genoeg te eten. Toen ik van de 3 maaltijden dogma afstapte +- 5 jaar geleden was ik binnen 2 maanden 3% vet kwijt, maar mijn gewicht was toegenomen.

Er is echt zat info te vinden over goeie eetschema's, gewoon even zoeken.

Ik zou ook zorgen dat je bij avondeten zo min mogelijk KH tot je neemt... In ieder geval KH opnemen langer dan 2 uur voor je training.. Je wilt vet verbranden en daarom moet je je lichaam dat aan laten spreken. "Verse nieuwe" toevoer van KH is niet de manier.

• Topic Starter Topic Starter
Je eet momenteel 3 maaltijden, dit is echt te weinig. Maar je lunch is 8!!! sneetjes brood! In jouw geval is het heel belangrijk om 6 - 8 kleinere maaltijden per dag te gaan eten. Hierdoor schiet je metabolisme de lucht in omdat je je spijsvertering constant op gang houd. Je zult zien dat je vanzelf veel meer, en veel sneller gaat verbranden en dat je moeite zult hebben om genoeg te eten. Toen ik van de 3 maaltijden dogma afstapte +- 5 jaar geleden was ik binnen 2 maanden 3% vet kwijt, maar mijn gewicht was toegenomen.

Er is echt zat info te vinden over goeie eetschema's, gewoon even zoeken.

De een zegt dit en de ander zegt dat daarom post ik ook dit topic omdat ik niet precies weet wat voor mij goed is iig bedankt voor de reactie(Y). Het lijkt af en toe wel alsof alles wat ik eet wordt opgenomen. Ik heb ook zwaar aanleg om dik te worden dus. Maar is 8sneetjes bruin brood dan teveel in de middag? het probleem is dan dat op mijn werk maar 1 pauze is en dat is om 12.30. Ik zou kunnen proberen om bv. dan om 10.00uur 1 a 2 boterhammen te eten en dan om 15.00(dus 2 uur na mijn middag pauze) 2 boterhammen te pakken.

---------- Toegevoegd om 11:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:10 ----------

Ik zou ook zorgen dat je bij avondeten zo min mogelijk KH tot je neemt... In ieder geval KH opnemen langer dan 2 uur voor je training.. Je wilt vet verbranden en daarom moet je je lichaam dat aan laten spreken. "Verse nieuwe" toevoer van KH is niet de manier.

Dus dat betekent dat ik voor mezelf moet gaan koken want ''het gezin'' eet om 18.30uur. En ik train om 19.15uur/19.30uur.

Dus 2uur voor je training je laatste maaltijd met koolhydraten eten en daarna geen koolhydraten tot de training.

Laatst bewerkt:

Waar haal je dat vandaan? Onzin.

Je mag je eiwit-inname wel wat opschroeven, en wat minderen in je koolhydraten. Om het wat overzichtelijker te maken moet je even achter ieder product wat je neemt de hoeveelheid(aantal gram), aantal kcals en de verhouding e/k/v zetten.

Sochtends brinta/havermout is prima maar laat die sneetjes brood dan achterwege. Paar gekookte eieren misschien om je eiwitinname wat op te krikken?

Om 12.30 eet je weer brood en dat bevat veel koolhydraten terwijl je op kantoor werkt en ze eigenlijk niet echt nodig hebt om die tijd. Blikje tonijn, shake, kipfilet bijv. lijken me betere opties.

De avondmaaltijd gewoon zo aanhouden omdat je erna gaat trainen en dus koolhydraten nodig hebt voor energie tijdens de training.

Voor het slapen een bakje magere kwark zou ik er inhouden

Waar haal je dat vandaan? Onzin.

Okee, niet negatief naar toe bedoeld maar iedereen heeft verschillende meningen enzo. De een klopt geen reet van en de een zegt van wel en de ander niet, dus daarom is het ook lastig om te bepalen wij nou gelijk heeft:). Dwarven warriorwat raad jij mij aan, of wat zou jij verbeteren aan mij schema/eetpatroon? Dus ik kan gerust een half uur voor de KT mijn normale avond maaltijd nemen?

Alvast bedankt

---------- Toegevoegd om 11:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:47 ----------

Je mag je eiwit-inname wel wat opschroeven, en wat minderen in je koolhydraten. Om het wat overzichtelijker te maken moet je even achter ieder product wat je neemt de hoeveelheid(aantal gram), aantal kcals en de verhouding e/k/v zetten.

Sochtends brinta/havermout is prima maar laat die sneetjes brood dan achterwege. Paar gekookte eieren misschien om je eiwitinname wat op te krikken?

Om 12.30 eet je weer brood en dat bevat veel koolhydraten terwijl je op kantoor werkt en ze eigenlijk niet echt nodig hebt om die tijd. Blikje tonijn, shake, kipfilet bijv. lijken me betere opties.

De avondmaaltijd gewoon zo aanhouden omdat je erna gaat trainen en dus koolhydraten nodig hebt voor energie tijdens de training.

Okee bedankt ik zal mijn patron aanpassen. +karma voor jouw

Maar is het niet zo dat als ik in de middag een stuk kip gaat eten dat daar ook veel koolhydraten in zitten, dus dan zou het niet uitmaken of ik bruinbrood eet of een stuk kip. Maar s'morgens gekookte eireren heeft toch geen zin omdat ik al 30mg wey hebt ingenomen, het lichaam kan toch maar 30mg per 2uur opnemen.

cheers

Hoe kom je erbij dat je lichaam maar 30 mg per 2 uur kan opnemen? En kip bevat geen of nauwelijks koolhydraten, alleen eiwitten en vetten. Heb je ook al uitgerekend wat je per dag nodig hebt en op hoeveel calorieen je nu zit? Dat lijkt me voor dit moment even het belangrijkst.

Hoe kom je erbij dat je lichaam maar 30 mg per 2 uur kan opnemen? En kip bevat geen of nauwelijks koolhydraten, alleen eiwitten en vetten. Heb je ook al uitgerekend wat je per dag nodig hebt en op hoeveel calorieen je nu zit? Dat lijkt me voor dit moment even het belangrijkst.

Okee ik ga kijken wat mijn onderhoud is en mijn calorien.
bedankt

Mijn caloriehoeveelheid per dag is 2091
en mijn BMR is 1361cal.

Komt erop neer dat als ik gesport heb 41gram vet ben kwijtgeraakt.
Per week is 164gram vet(4xtrainen). Dus na ongeveer 10weken zo door gaan zou ik 1kg vet zijn kwijtgeraakt. Dat is wel weinig. Denk dat ik maar is minder de KH ga zitten dan.

Mijn caloriehoeveelheid per dag is 2091
en mijn BMR is 1361cal.

Komt erop neer dat als ik gesport heb 41gram vet ben kwijtgeraakt.
Per week is 164gram vet(4xtrainen). Dus na ongeveer 10weken zo door gaan zou ik 1kg vet zijn kwijtgeraakt. Dat is wel weinig. Denk dat ik maar is minder de KH ga zitten dan.

Weet je zeker dat jouw BMR 1361 is? Dat is erg laag voor iemand van 1.87 meter bij 100 kilo.

Weet je zeker dat jouw BMR 1361 is? Dat is erg laag voor iemand van 1.87 meter bij 100 kilo.

Heb ik berekent met dat regeltje in de sticky van BIG T.
Maar goed ik ga zo weinig mogelijk zuivel eten, dus voortaan shakes met water en sávonds dan wel kwark.

Een vraag kun je i.p.v. kip fillet in de middag iets van kalkoenfillet *beleg* nemen of is dat weer fout, dit omdat salami ham en andere ook allemaal slecht(verzadigde vetten) zijn tijdens de cut.

Ik kom uit op 2248 kcal met jou gegevens. Daar komt de sporttoeslag dan nog bij. Denk dat je ergens een foutje hebt gemaakt.

Ik kom uit op 2248 kcal met jou gegevens. Daar komt de sporttoeslag dan nog bij. Denk dat je ergens een foutje hebt gemaakt.

LOL als dat zou kloppen dan kom ik uit op -614gram per dag aan vet verlies dus dat zou betekenen dat ik nooit zou afvallen. Dan moet ik echt mieters veel eten wil ik afvallen.

iig bedankt voor de moeite die je doet

LOL als dat zou kloppen dan kom ik uit op -614gram per dag aan vet verlies dus dat zou betekenen dat ik nooit zou afvallen. Dan moet ik echt mieters veel eten wil ik afvallen.

iig bedankt voor de moeite die je doet

LOL....
Dat cijfer betekent juist dat je per dag 614 gram vet verliest!
M.a.w. je vreet veel te weining. Je valt veel af, inclusief spiermassa.

En ja, je moet dus meer eten.
Maakt verder niet uit of je nu 3 of 6 maaltijden neemt, als je macro's maar kloppen en je berekende behoefte.

Ik zou overigens direct na de training zeker wel snelle KH's nemen. Da's juist wat je dan (samen met amino's/eiwitten) nodig hebt.

Even nieuw schemaatje zou ik zeggen...:p

LOL....
Dat cijfer betekent juist dat je per dag 614 gram vet verliest!
M.a.w. je vreet veel te weining. Je valt veel af, inclusief spiermassa.

En ja, je moet dus meer eten.
Maakt verder niet uit of je nu 3 of 6 maaltijden neemt, als je macro's maar kloppen en je berekende behoefte.

Ik zou overigens direct na de training zeker wel snelle KH's nemen. Da's juist wat je dan (samen met amino's/eiwitten) nodig hebt.

Even nieuw schemaatje zou ik zeggen...:p
No man als je goed rekent zou je op een positief getal komen.
Stel dat het wel zo was dan zou ik na iedere training 614gram afvallen:eek:
das meer dan een halve kilo per training. Maar je hebt wel gelijk over dat ik mijn schema moet aanpassen.
Ik vreet misschien te weinig maar ik ben nog niets afgevallen sinds augustus dus ja.

Laatst bewerkt:
No man als je goed rekent zou je op een positief getal komen.
Stel dat het wel zo was dan zou ik na iedere training 614gram afvallen:eek:
das meer dan een halve kilo per training. Maar je hebt wel gelijk over dat ik mijn schema moet aanpassen.
Ik vreet misschien te weinig maar ik ben nog niets afgevallen sinds augustus dus ja.

Dat komt omdat je én maar 3 maaltijden per dag én veel te weinig eet. Je staat in de spaarstand. Ik raad je aan om toch nog even de stickies en/of het boek BFFM door te nemen :rolleyes:

Ik adviseer OP onderhoud te eten (BMR*sporttoeslag) en 30% van je kcals uit eiwitten te halen. Maaltijden (en dus kcals) spreiden over een dag zorgt er voor mij dat ik geen honger tussendoor heb (eet 7 maaltijden op een dag).
Zorg dat je in ieder geval genoeg hebt gegeten om te kunnen sporten (ik zorg zelf dat ik een 'normale' maaltijd heb gehad max. een uur voor het sporten).

Ik eet s'avond na de training niet meer omdat ik geen honger heb en dat de naverbranding lekker door kan gaan.
Kap hiermee. Je spieren hebben eiwitten en koolhydraten nodig om te herstellen, je doet jezelf tekort door niet te eten. Als je goed hebt getraind (rond een uur KT en daarna ong. half uur cardio) dan moet je JUIST nadien eten!

En 's avonds een bak kwark vlak voor je gaat slapen kan ook geen kwaad.

Kort samengevat: eet niet te weinig, crashdieten zijn voor domme huisvrouwen die niet beter weten.

Ik adviseer OP onderhoud te eten (BMR*sporttoeslag) en 30% van je kcals uit eiwitten te halen. Maaltijden (en dus kcals) spreiden over een dag zorgt er voor mij dat ik geen honger tussendoor heb (eet 7 maaltijden op een dag).
Zorg dat je in ieder geval genoeg hebt gegeten om te kunnen sporten (ik zorg zelf dat ik een 'normale' maaltijd heb gehad max. een uur voor het sporten).

Kap hiermee. Je spieren hebben eiwitten en koolhydraten nodig om te herstellen, je doet jezelf tekort door niet te eten. Als je goed hebt getraind (rond een uur KT en daarna ong. half uur cardio) dan moet je JUIST nadien eten!

En 's avonds een bak kwark vlak voor je gaat slapen kan ook geen kwaad.

Kort samengevat: eet niet te weinig, crashdieten zijn voor domme huisvrouwen die niet beter weten.

Okee bedankt voor je reactie, ik zal zowiezo meer eiwitten gaan eten.
Maar raad jij brood tijdens de middagpauze wel aan of niet?

+karma voor de hulp

Terug
Naar boven