AndroidHealthClinic

Vet% omlaag

Of je brood eet mag je helemaal zelf weten. Persoonlijk heb ik de meeste progressie geboekt terwijl ik ongeveer op onderhoud at, met brood er gewoon bij. Nu zit ik op een eetschema zonder brood (ontzettend laag in kh) en daar ga ik bijzonder goed op.

Aantal kcal (op onderhoud) en zo'n 30% van die kcal uit eiwitten halen vind ik belangrijker dan wel / geen brood.

Als je ontzettend laag zit in KH en slechts op 30% eiwitten hoe hoog zit jij dan in vetten? Zal dan minstens 40%45% zijn?
Wat voor dieet is dat dwarvenwarrior?

Er miste een enter. :o

Ik zit nu (heel) hoog in eiwitten, redelijk hoog in vetten en laag in koolhydraten. En gaat lekker.
OP onderhoud, MET cardio en krachttraining gaat als een speer.:D

---------- Toegevoegd om 17:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:47 ----------

Okee bedankt voor de tip, zou jij de noten pakken met minder KH maar meer vetten of de noten met meer KH maar juist minder vetten?

Mijn trainer zei dus gisteren dat een combinatie van KH en vet een dikmaker is.

Al neem je pinda's... Die paar gram kh zal niet uitmaken - zeker niet om 'vetter' te worden...

• Topic Starter Topic Starter

Ik zit nu (heel) hoog in eiwitten, redelijk hoog in vetten en laag in koolhydraten. En gaat lekker.

---------- Toegevoegd om 17:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:47 ----------

Al neem je pinda's... Die paar gram kh zal niet uitmaken - zeker niet om 'vetter' te worden...

Ben je met een low carb dieet bezig dan? Ik wil namelijk ook graag een keer Keto uitproberen alleen het is nog best lastig als je thuis woont.
Dat gezeik met je ouders en dat jij dan anders eet als hun. Maar ja ik kijken voor iets van amandelen en of cashew.

Hoe hoog is 'heel hoog'?
50% eiwit, 10 carb en 40 vet.
Zoiets?

Ben je met een low carb dieet bezig dan? Ik wil namelijk ook graag een keer Keto uitproberen alleen het is nog best lastig als je thuis woont.
Dat gezeik met je ouders en dat jij dan anders eet als hun. Maar ja ik kijken voor iets van amandelen en of cashew.
Ga eerst eens een 'normaal' cutschema volgen zou ik zeggen. Van veel mensen die ik ken zijn er maar weinig die baat hebben gehad van keto. Rebound effect, niet vol kunnen houden, bang worden voor koolhdraten: heb het al vaak gehoord...
Als je niet overdreven op koolhydraten reageert kun je prima afvallen terwijl je (o.a.) een hoop brood naar binnen werkt.
Hoe hoog is 'heel hoog'?
Zoiets?
50-25-25 ongeveer.

Ga eerst eens een 'normaal' cutschema volgen zou ik zeggen. Van veel mensen die ik ken zijn er maar weinig die baat hebben gehad van keto. Rebound effect, niet vol kunnen houden, bang worden voor koolhdraten: heb het al vaak gehoord...
Als je niet overdreven op koolhydraten reageert kun je prima afvallen terwijl je (o.a.) een hoop brood naar binnen werkt.

50-25-25 ongeveer.

Ok, zelf nog nooit lager gezeten dan 40-35-25 m.b.t. carbs.
Wellicht voor de cut van het voorjaar deze verhoudingen eens proberen.
Ben wat carb-gevoelig, dus wellicht een uitkomst om dit eens te proberen t.z.t.;)

Ok, zelf nog nooit lager gezeten dan 40-35-25 m.b.t. carbs.
Wellicht voor de cut van het voorjaar deze verhoudingen eens proberen.
Ben wat carb-gevoelig, dus wellicht een uitkomst om dit eens te proberen t.z.t.;)

Mocht je meer info willen: PM me maar ;)
Ik heb nog steeds voldoende energie voor fatsoenlijke trainingen.

Wat bedoel je met overdreven op koolhydraten reageren? Als ik bij wijze van spreken een broodje gezon eet ''kom ik al aan''. In de praktijk niet zo maar goed je snapt wat ik bedoel. Valt dat onder het gevoelig zijn.

Dus als je alleen nog maar gezonde dingen wil eten die voor jou en je sport nodig zijn dan krijg je gezeik thuis? Raar, maar goed, zo werkt het wel vaker.

Ik neem aan dat je oud en wijs genoeg bent om je eigen eten dan voor een groot deel te financieren? Gezeik is dan uitgesloten.

Dus als je alleen nog maar gezonde dingen wil eten die voor jou en je sport nodig zijn dan krijg je gezeik thuis? Raar, maar goed, zo werkt het wel vaker.

Ik neem aan dat je oud en wijs genoeg bent om je eigen eten dan voor een groot deel te financieren? Gezeik is dan uitgesloten.

Ja is ook heel vervelend. Misschien dat ik het wel voor mekaar krijg.
Sport is bij mij nou heel belangrijk in ieder geval.

OT: Na alle reacties gelezen te hebben en die van mijn instructeur ga ik denk ik iets onder onderhoudhoud eten. En uiteraard doorgaan met KT zoals het nu gaat. En meer eiwitten in me voeding verwerken, en iets minder KH.

Even een kleine update: Heb zondag 17 oktober op de dag van mijn verjaardag, net voor de training mijn BF& laten meten en ik ben van 20,4% naar 18& bf gegaan, een mooi verjaardagscadeau dacht ik zo.:D
Dit na 1 maand, 4 dagen in week trainen en clean eten.

Ik ga gewoon zo door misschien binnenkort wat ochtendcardio op een nuchtere maag erbij en dan komt het helemaal goed.

Ik zou ook zorgen dat je bij avondeten zo min mogelijk KH tot je neemt... In ieder geval KH opnemen langer dan 2 uur voor je training.. Je wilt vet verbranden en daarom moet je je lichaam dat aan laten spreken. "Verse nieuwe" toevoer van KH is niet de manier.

en wat heb je nodig voor vetverbranding? Zuurstof..goedzo. Het feit dat je lichaam in een vetverbranding status komt is, omdat je in een aerobe energiesysteem komt/gaat komen. Je moet niet KT en cardio doen met geen grammetje koolhydraten, want dan veeg ik je na je training wel op...
Sowieso 2 uur voor een training wat lage GI waarde (snelle, langzame koolhydraten zeker een groot verschil in timing van inname)tot je nemen is goed. Overdaad is dan ook weer niet correct voor je doeleinde...

oh en je verbrandt uiteraard nooit alleen koolhydraten of alleen vet ;) Zie je glycogeenvoorraad als een jampot..je kan het nooit helemaal leegschrapen, want je lichaam zet het als preventiemiddel zijn vetenergie in.

---------- Toegevoegd om 16:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:14 ----------

Hoe hoog is 'heel hoog'?
Zoiets?

het gaat niet om je dagelijkse gemiddelde wat je eet, maar wat je over een hele week eet. Als je 5 dagen op lage carbs zit en één dag hoog, dan zal die ene dag echt niet uitmaken. (eventueel met laag, middelhoog en hoge carb dagen)
Voor niets gaan bijv top wielrenners een WEEK van te voren veel carbs nemen. Dit om een extreem hoge glycogeenvoorraad te kweken.

---------- Toegevoegd om 16:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:17 ----------

Even een kleine update: Heb zondag 17 oktober op de dag van mijn verjaardag, net voor de training mijn BF& laten meten en ik ben van 20,4% naar 18& bf gegaan, een mooi verjaardagscadeau dacht ik zo.:D
Dit na 1 maand, 4 dagen in week trainen en clean eten.

Ik ga gewoon zo door misschien binnenkort wat ochtendcardio op een nuchtere maag erbij en dan komt het helemaal goed.

Je hebt hetzelfde probleem als mij met aankomen. Een feit is dat je glycogeenvoorraad nu gedaald is waarschijnlijk. Na 6 weken is het verstandig om je lichaam in een soort "zig zag" status te brengen met carbs. Dat betekent dat na 6 weken je lichaam gewend is aan lage carbs, maar dat wil je ook weer niet echt bereiken. Als je dagen indeelt zoals; laag-laag-middelhoog-laag-laag-hoog-laag etc.

Super resultaat geboekt :-) Ik ben zelf van 25% vet naar 16% vet gegaan toen. Word alleen niet bang voor koolhydraten(zig zag dagen zijn daar super voor :))

Je hebt hetzelfde probleem als mij met aankomen. Een feit is dat je glycogeenvoorraad nu gedaald is waarschijnlijk. Na 6 weken is het verstandig om je lichaam in een soort "zig zag" status te brengen met carbs. Dat betekent dat na 6 weken je lichaam gewend is aan lage carbs, maar dat wil je ook weer niet echt bereiken. Als je dagen indeelt zoals; laag-laag-middelhoog-laag-laag-hoog-laag etc.

Super resultaat geboekt :-) Ik ben zelf van 25% vet naar 16% vet gegaan toen. Word alleen niet bang voor koolhydraten(zig zag dagen zijn daar super voor :))[/QUOTE]

Jij had dus ook het gevoel dat als je een broodje gezond at dat je al aankwam. Hier ben ik inmiddels ook wel over heen. Ik volg nog geen lage of hoge card dagen. Maar 1 vraag aan jouw: Ik ben dus in 1 maand 2.4% kwijt, is het nou zo met dezelfde bezigheden en voeding dat ik volgende maand(2e meting) weer 2.4% of zelfs meer kwijt ben. Of gaat dit vanaf de 18% minder snel.

Alvast bedankt

Inderdaad luisteren wat die kerel te vertellen heeft maar kritisch blijven.

Vergeet niet dat pro's zwaar juiced zijn en dat verandert alles.

dat zijn 2 zware tegenstrijdigheden.

Dat ze zwaar juiced zijn is BS, ofwel niet relevant. Hij geeft toch geen juicetips?

Ik was in 4 maanden van 23 naar 18% gezakt, maar zit nu op een plateau. Heb in die 4 maanden erg weinig KH gegeten. Pak dat nu weer langzaam op en merk iig dat m'n kracht/energie en spiermassa weer wat omhoog gaat, hopelijk volgt vetverlies ook :)
Maar goed, dat is bij mij, misschien gaat 't bij jou wel sneller.

Super resultaat geboekt :-) Ik ben zelf van 25% vet naar 16% vet gegaan toen. Word alleen niet bang voor koolhydraten(zig zag dagen zijn daar super voor :))

Jij had dus ook het gevoel dat als je een broodje gezond at dat je al aankwam. Hier ben ik inmiddels ook wel over heen. Ik volg nog geen lage of hoge card dagen. Maar 1 vraag aan jouw: Ik ben dus in 1 maand 2.4% kwijt, is het nou zo met dezelfde bezigheden en voeding dat ik volgende maand(2e meting) weer 2.4% of zelfs meer kwijt ben. Of gaat dit vanaf de 18% minder snel.

Alvast bedankt[/QUOTE]

Heeft iemand anders nog suggesties op mijn eerdere vraag:

Ik ben dus in 1 maand 2.4% kwijt, is het nou zo met dezelfde bezigheden en voeding dat ik volgende maand(2e meting) weer 2.4% of zelfs meer kwijt ben. Of gaat dit vanaf de 18% minder snel?

Hoe lager je zit, hoe minder snel het gaat.
Bekijk het maar relatief.
Nu ben je ruim 10% vet kwijt (2,4 van 20,4).
Volgende 10% zit je al aan bij 16, 2 (dus absoluut 1, 8% ipv 2, 4%).

Damn dat is vervelend zou wel mooi zijn als het wel zo snel ging dan was ik begin volgend jaar ripped:P. Maar als ik nou meer cardio ga doen dan gaat het wel sneller neem ik aan?

Dus bv. na iedere training(3a 4x in de week) 30 min cardio i.p.v. 20min.

In jouw geval is het heel belangrijk om 6 - 8 kleinere maaltijden per dag te gaan eten. Hierdoor schiet je metabolisme de lucht in
Maakt niets uit, was er laatst niet een onderzoek dat je net zogoed 3 maaltijden kon nemen, als je je Cals maar binnen krijgt. 3 maaltijd 8 maaltijd het maakt allemaal niets uit bleek daaruit. Ik denk juist dat als je minder maaltijd neemt maar wel veel aan maaltijd dat je metabolisme juist omhoog gaat, klopt ook wel ben heel erg goed afgevallen met het stappen dieet, op dag 1 voor 2 dagen eten en op dag 2 alleen eiwit, werkte perfect hoor.

Ik adviseer OP onderhoud te eten (BMR*sporttoeslag) en 30% van je kcals uit eiwitten te halen. Maaltijden (en dus kcals) spreiden over een dag zorgt er voor mij dat ik geen honger tussendoor heb (eet 7 maaltijden op een dag).
Zorg dat je in ieder geval genoeg hebt gegeten om te kunnen sporten (ik zorg zelf dat ik een 'normale' maaltijd heb gehad max. een uur voor het sporten).

Kap hiermee. Je spieren hebben eiwitten en koolhydraten nodig om te herstellen, je doet jezelf tekort door niet te eten. Als je goed hebt getraind (rond een uur KT en daarna ong. half uur cardio) dan moet je JUIST nadien eten!

En 's avonds een bak kwark vlak voor je gaat slapen kan ook geen kwaad.

Kort samengevat: eet niet te weinig, crashdieten zijn voor domme huisvrouwen die niet beter weten.

Oh heerlijk die combinatie van huisvrouwen en crashdieëten... :D Helemaal mee eens over het feit dat kwark geen kwaad kan voor het slapengaan.

Geen "honger" is vaak een gewenning (zoals; ik kan 's ochtends geen brood door mijn keel krijgen:("

---------- Toegevoegd om 17:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:56 ----------

Maakt niets uit, was er laatst niet een onderzoek dat je net zogoed 3 maaltijden kon nemen, als je je Cals maar binnen krijgt. 3 maaltijd 8 maaltijd het maakt allemaal niets uit bleek daaruit. Ik denk juist dat als je minder maaltijd neemt maar wel veel aan maaltijd dat je metabolisme juist omhoog gaat, klopt ook wel ben heel erg goed afgevallen met het stappen dieet, op dag 1 voor 2 dagen eten en op dag 2 alleen eiwit, werkte perfect hoor.

heel erg benieuwd naar de bron. Ik heb hier 8 boeken liggen dat 6-8 maaltijden aanraadt, dus vandaar. ???

---------- Toegevoegd om 18:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:57 ----------

Alvast bedankt[/QUOTE]

Je moet tevreden zijn met een daling van 0,5% - 1,0% vet per week. Ik heb dankzij de "zig zag dagen" geen angst voor koolhydraten :).
Veel proberen en testen voorkomt dat je ergens bang voor wordt. :)

Terug
Naar boven