MuscleMeat

Vet% omlaag

Okee bedankt voor je reactie, ik zal zowiezo meer eiwitten gaan eten.
Maar raad jij brood tijdens de middagpauze wel aan of niet?

+karma voor de hulp
Of je brood eet mag je helemaal zelf weten. Persoonlijk heb ik de meeste progressie geboekt terwijl ik ongeveer op onderhoud at, met brood er gewoon bij. Nu zit ik op een eetschema zonder brood (ontzettend laag in kh) en daar ga ik bijzonder goed op. Aantal kcal (op onderhoud) en zo'n 30% van die kcal uit eiwitten halen vind ik belangrijker dan wel / geen brood.
Reden waarom ik op een bepaald moment rijst ben gaan eten tussen de middag ipv brood: als (niet al te lange) vrouw met geen gruwelijk zwaar gewicht mag je niet teveel kcal eten (eigenlijk best weinig), het is dan makkelijker om 25 gram rijst meer of minder te eten dan 25 gram brood :cool:

• Topic Starter Topic Starter
had gister tijdens het trainen en met name tijdens de cardio dat mijn zweet naar amoniak ruikt. Ik heb gehoord hier dat je dan eiwitten verbrand en dat komt omdat je te weinig carbs naar binnen werkt. Wat echt raar is want ik had een half uur voor de training een vol bord met gebakken aardappelen en groente dus genoeg carbs lijkt mij. Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?

had gister tijdens het trainen en met name tijdens de cardio dat mijn zweet naar amoniak ruikt. Ik heb gehoord hier dat je dan eiwitten verbrand en dat komt omdat je te weinig carbs naar binnen werkt. Wat echt raar is want ik had een half uur voor de training een vol bord met gebakken aardappelen en groente dus genoeg carbs lijkt mij. Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?

ook tijdens het trainen?
dat heb ik nog nooit gehoord.
Bij heel veel cardio...ok, maar tijdens de KT al zweet dat naar amoniak ruikt????

Weet je zeker dat het geen ander raar luggie was:p

ook tijdens het trainen?
dat heb ik nog nooit gehoord.
Bij heel veel cardio...ok, maar tijdens de KT al zweet dat naar amoniak ruikt????

Weet je zeker dat het geen ander raar luggie was:p
Hahah nee dat was het niet. Nja ik deed voor de KT 15min cardio en toen begon het geouwehoer al dus ja. Maar wat zou dat kunnen beteken zie mijn eerdere post.

Alvast bedankt

als je naar amoniak ruikt tijdens de training ( KT training wel te verstaan ) heb je echt veel te weinig gegeten. Naar amoniak ruiken houdt in dat je spieren verbrand omdat je lichaam niks anders heeft om te verbranden.

update: Ik ga binnenkort met een keto dieet beginnen en post dan meteen mijn nieuwe voedingsschema.

Of je brood eet mag je helemaal zelf weten. Persoonlijk heb ik de meeste progressie geboekt terwijl ik ongeveer op onderhoud at, met brood er gewoon bij. Nu zit ik op een eetschema zonder brood (ontzettend laag in kh) en daar ga ik bijzonder goed op. Aantal kcal (op onderhoud) en zo'n 30% van die kcal uit eiwitten halen vind ik belangrijker dan wel / geen brood.
]

Als je ontzettend laag zit in KH en slechts op 30% eiwitten hoe hoog zit jij dan in vetten? Zal dan minstens 40%45% zijn?
Wat voor dieet is dat dwarvenwarrior?

Voordat je KT gaat doen beter alleen een lichte warming-up doen.
Zorg ervor dat je in je juiste hartfrequentie de cardio doet als je cardio doet of doe het iig alleen na de KT.
Het is niet de bedoeling dat je spiereiwitten verbrand. Als je katabool bent en spiereiwitten verbrand moet je gelijk iets van snelle suikers nemen om het tegen te gaan.

In de aanloop naar de training moet je voldoende KH binnen krijgen en na de training weinig kh maar wel eiwitrijk eten.
Begin de dag met een whey shake en bij het ontbijt pap en brood met eieren.

Niet een half uur voor de training een volle warme hap eten, is niet goed.
Beter als er minimaal 1,5 á 2 uur tussen zit. Een appel oid een half uur voor de training mag nog wel.

Eet verder voldoende en ga niet onder je onderhoud zitten. Lekker intensief trainen en veel energie gebruiken daarna lekker extra vet verbranden met cardio. Ook niet elke training eerst buik gaan trainen, buik 1x per week is zat.

succes.

Voordat je KT gaat doen beter alleen een lichte warming-up doen.
Zorg ervor dat je in je juiste hartfrequentie de cardio doet als je cardio doet of doe het iig alleen na de KT.
Het is niet de bedoeling dat je spiereiwitten verbrand. Als je katabool bent en spiereiwitten verbrand moet je gelijk iets van snelle suikers nemen om het tegen te gaan.

In de aanloop naar de training moet je voldoende KH binnen krijgen en na de training weinig kh maar wel eiwitrijk eten.
Begin de dag met een whey shake en bij het ontbijt pap en brood met eieren.

Niet een half uur voor de training een volle warme hap eten, is niet goed.
Beter als er minimaal 1,5 á 2 uur tussen zit. Een appel oid een half uur voor de training mag nog wel.

Eet verder voldoende en ga niet onder je onderhoud zitten. Lekker intensief trainen en veel energie gebruiken daarna lekker extra vet verbranden met cardio. Ook niet elke training eerst buik gaan trainen, buik 1x per week is zat.

succes.

Bedankt Martin voor je reactie. Maar wil nou echt snel van dat vet af en dan lekker hard bulken(nog harder als op het moment). Dus een keto dieet lijkt me het beste. Ik hoor er iig goede verhalen over.

Dat komt omdat je én maar 3 maaltijden per dag én veel te weinig eet. Je staat in de spaarstand. Ik raad je aan om toch nog even de stickies en/of het boek BFFM door te nemen :rolleyes:

Hier gaan we weer...

Topicstarter, je hebt gelijk dat je op het internet vanalles leest. Daarom is het het beste zelf rond te kijken en een mening te vormen. Het beste is nog de wetenschappelijke literatuur erop na te slaan. Als we daarop voortgaan :

- Maaltijdfrequentie heeft FYSIOLOGISCH geen invloed op calorieverbruik (al kunnen er psychologische effecten meespelen, maar dat gaat langs beide kanten).

- Spaarstand is zolang er zich geen langtijdige (= enkele maanden) grote calorierestrictie (>500kcal) voordoet niet relevant.

---------- Toegevoegd om 15:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:22 ----------

als je naar amoniak ruikt tijdens de training ( KT training wel te verstaan ) heb je echt veel te weinig gegeten. Naar amoniak ruiken houdt in dat je spieren verbrand omdat je lichaam niks anders heeft om te verbranden.

Bullshit. Amoniakgeur kan veel oorzaken hebben. Als het dan toch van een grotere verbranding van aminozuren komt is het niet noodzakelijk van spieren. Als je voldoende eiwit eet, zullen er genoeg vrije aminozuren beschikbaar zijn en wordt aan spierweefsel niet of amper geraakt.

Topicstarter, begin met de basisprincipes, daar kom je al een heel eind mee :

- Caloriën uit > caloriën in
- Cardio + KT
- Gezonde voeding (= beperk voedsel dat in grote mate geraffineerd is. Als je op een podium wilt gaan staan kan je geavanceerdere dingen proberen.

Succes!

- Cardio + KT
- Gezonde voeding (= beperk voedsel dat in grote mate geraffineerd is. Als je op een podium wilt gaan staan kan je geavanceerdere dingen proberen.

Dit doe ik nou al zo'n goede 2 maanden en er gebeurt weinig op het gebied van vetpercentage. Ik denk dat mij KH inname gewoon veel te hoog is.
BV 2x koffiecreamer is al 80KH. Ik heb er wel stuk of 3/4 per dag.
Kortom de basisprincipes die jij net noemde voer al goed uit. Ik eet clean dus weing vetten dus bv. magere melk(0%) geen frisdranken. Snoep en chips enzo lus ik niet dus dat scheelt. 1x in de 2maanden een keer friet ofzow misschien nog wel langer niet, sport 3 a 4x in de week dus ja je zou denken dat het goed zit.

- Cardio + KT

Dit doe ik nou al zo'n goede 2 maanden en er gebeurt weinig op het gebied van vetpercentage. Ik denk dat mij KH inname gewoon veel te hoog is.
BV 2x koffiecreamer is al 80KH. Ik heb er wel stuk of 3/4 per dag.
Kortom de basisprincipes die jij net noemde voer al goed uit. Ik eet clean dus weing vetten dus bv. magere melk(0%) geen frisdranken. Snoep en chips enzo lus ik niet dus dat scheelt. 1x in de 2maanden een keer friet ofzow misschien nog wel langer niet, sport 3 a 4x in de week dus ja je zou denken dat het goed zit.

Ik lees nu: 80 gram KH.
Volgens mij bedoel je 80 Kcal. Of niet?
Vind 80 gram voor 2 koffiecreamer wel erg veel.

Vergeet overigens niet dat je juist ook vetten nodig hebt.
Ga desnoods lager in je carbs en verruil die 6 to 8 sneden brood in de lunch voor 4 sneetjes en wat eiwitjes of een bakkie kwark.

Als je al langer dan een paar weken vast zit is het aangeraden je energiebalans te veranderen. Ofwel ga meer verbranden (cardio), ofwel moeten je kcals omlaag. En de makkelijkste manier om dat te doen is inderdaad minder KH. De suggesties van Horseman zijn goed.

Ik lees nu: 80 gram KH.
Volgens mij bedoel je 80 Kcal. Of niet?
Vind 80 gram voor 2 koffiecreamer wel erg veel.

Vergeet overigens niet dat je juist ook vetten nodig hebt.
Ga desnoods lager in je carbs en verruil die 6 to 8 sneden brood in de lunch voor 4 sneetjes en wat eiwitjes of een bakkie kwark.

Okee bedankt, heb het er gisteren met de eigenaar van de sportschool nog over gehad, ik moet iig meer eten. Het liefst meer maaltijden op een dag. Ik ga proberen om een bakkie kwark tussendoor te nemen en minder in brood. Mijn plan is dus met minder brood toch meer kcal binnen te krijgen op een dag. Misschien iets van kip tussendoor op het werk.
Volgens hem: Als je een goed ontbijt hebt dus 2 borden brinta met wey zonder toegevoegde zuiker val je af door de metabolisme.

Hij zal het wel weten aangezien hij 2e van de wereld is geweest in zijn gewichtsklasse op de olympia.

Vergeet je nootjes niet...
Snel, goede vetten en ook de nodige Kcal...ze tikken lekker snel aan!
En zijn nog lekker ook!

als je nu nieuw bent krijg je hier toch de vliegende kak van zeker!!!!
er worden in 1 topic zoveel tegenstrijdigheden verteld.
begin toch idd gewoon met de basis.
bereken kcals op onderhoud, verdelen over 6 maaltijden(laatste maaltijd bijna geen kh), kev 50/30/20. 4keer kt gevolgd door 30 min cardio op 60-70% van max hf.
is na 2 weken je vet% niet gezakt gooi je er vb 50gr carbs uit (eiwit en vet blijven gelijk)
en je kan beter vlees, kip en vis eten dan whey vanwege het thermogene effect van voedsel. en nog een goeie tip vervang brood door rijstwafels.

Inderdaad luisteren wat die kerel te vertellen heeft maar kritisch blijven.

Vergeet niet dat pro's zwaar juiced zijn en dat verandert alles.

Hun waren 2e van de wereld in koppels(man en vrouw) en geloof ook natural. Hij vertelde gisteren dat hij op 1 dag iets van 25 boterhammen at en 2 avondmaaltijden 1 voor de training en 1 erna.

Volgens hem zijn cassaine eiwitten en al die meuk van de suppelementen boer ook onzin. Gewoon wey shakes, amino zuren voor en na de training,multivitamine,creatine en visolie caps zijn voldoende. Al die post workout pre workout(krijg er zelf wel veel energie van),cassaeine kosten alleen maar een hoop geld.

Maar goed ik probeer de goede tips eruit te filteren op dit forum en nogmaals bedankt voor jullie reacties.

@horseman welke noten raad jij aan. Het liefst noten met niet al te veel KH's :P.

Laatst bewerkt:
Hun waren 2e van de wereld in koppels(man en vrouw) en geloof ook natural. Hij vertelde gisteren dat hij op 1 dag iets van 25 boterhammen at en 2 avondmaaltijden 1 voor de training en 1 erna.

Volgens hem zijn cassaine eiwitten en al die meuk van de suppelementen boer ook onzin. Gewoon wey shakes, amino zuren voor en na de training,multivitamine,creatine en visolie caps zijn voldoende. Al die post workout pre workout(krijg er zelf wel veel energie van),cassaeine kosten alleen maar een hoop geld.

Maar goed ik probeer de goede tips eruit te filteren op dit forum en nogmaals bedankt voor jullie reacties.

@horseman welke noten raad jij aan. Het liefst noten met niet al te veel KH's :P.

Zelf neem ik cashewnoten....zit de meeste smaak aan.
Voor de minste carbs zou ik amandelen nemen, zitten ook meer vetten in.

Zelf neem ik cashewnoten....zit de meeste smaak aan.
Voor de minste carbs zou ik amandelen nemen, zitten ook meer vetten in.

Okee bedankt voor de tip, zou jij de noten pakken met minder KH maar meer vetten of de noten met meer KH maar juist minder vetten?

Mijn trainer zei dus gisteren dat een combinatie van KH en vet een dikmaker is.

Terug
Naar boven