AndroidHealthClinic

vet verliezen door weinig te eten

spongebob123

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m83
Massa
71kg
hoi ik wil mijn buikvet en zwembandjes kwijtraken. Moet ik me dan aan een strak dieet houden of zou het ook werken als ik op een dag veel minder eet? Dus dan heb ik t echt over alleen water en brood en dan avondeten.

Wil je dan bedoelen dat je gewoon wilt vermageren?
Een man heeft gemiddeld 2.500 kcal/dag nodig, jij zal wat minder moeten eten als je je resultaat wilt. Ook zal je moeten letten op de voedingswaarden, namelijk: Eten met weinig vetten en suikers, voor drinken best alleen water.
+ Ook zeker niet vergeten cardio te doen (= Lopen, fietsen, roeien als je het in de fitness doet) Ongeveer 3 - 4 keren per week.
Als ik het verkeerd heb, mag iemand anders me gerust verbeteren ;)

Gast, als je stats kloppen moet je helemaal niet cutten. En zeker niet met zo'n 'brood en water + avondeten only' dieet, je moet zo traag mogelijk cutten met een zo klein mogelijk kcal verschil. Niet meteen zo laag gaan dat je over een paar weken geen speelruimte meer heb in je kcal.

Een man heeft gemiddeld 2.500 kcal/dag nodig, jij zal wat minder moeten eten als je je resultaat wilt. Ook zal je moeten letten op de voedingswaarden, namelijk: Eten met weinig vetten en suikers, voor drinken best alleen water.
+ Ook zeker niet vergeten cardio te doen (= Lopen, fietsen, roeien als je het in de fitness doet) Ongeveer 3 - 4 keren per week.

Wat klopt er niet aan:
Het gemiddelde per dag is inderdaad heel gemiddeld. De TS moet zijn eigen onderhoud berekenen en niet uitgaan van 2500 kcal.
Je moet niet weinig vetten en suiker eten.
Je hoeft niet per se cardio te doen als je wilt afvallen.

oh? tell us more

• Topic Starter Topic Starter
ik sport heel 4x per week, maar heb zo'n moeite met een gezond dieet. Het lukt me nog wel om koekjes en snacks te laten liggen, maar bijvoorbeeld een broodje ei of croissants of tosti's worden echt moeilijk. Soms voel ik gewoon dat ik beter niks kan eten dan dat ik op zoek ga naar gezonde dingen die ik ken eten en dan uiteindelijk bij ongezonde dingen kom. Ik heb overigens rond de 12-14 bf %.

ik sport heel 4x per week, maar heb zo'n moeite met een gezond dieet. Het lukt me nog wel om koekjes en snacks te laten liggen, maar bijvoorbeeld een broodje ei of croissants of tosti's worden echt moeilijk. Soms voel ik gewoon dat ik beter niks kan eten dan dat ik op zoek ga naar gezonde dingen die ik ken eten en dan uiteindelijk bij ongezonde dingen kom. Ik heb overigens rond de 12-14 bf %.

Ik eet als ontbijt een tosti :engel:

gelukkig voor jou is een er niks mis met een broodje ei(mits het ei niet in veel vet gebakken is).
goeie krachttrain sessies neerzetten elke keer en een voedingsschema maken.
reken je kcal behoefte uit, en maak aan de hand daarvan een schema. 1 gram vet/kg lichaamsgewicht, 2-2,5gram eiwit en de rest koolhydraten.
en goed inlezen in voedingssectie, dan kom je er vanzelf wel uit ;)

gelukkig voor jou is een er niks mis met een broodje ei(mits het ei niet in veel vet gebakken is).
reken je kcal behoefte uit, en maak aan de hand daarvan een schema. 1 gram vet/kg lichaamsgewicht, 2-2,5gram eiwit en de rest koolhydraten.

??? volgens mij ben jij iemand die denkt dat je van vet uit eten dik word

• Topic Starter Topic Starter

ik heb mijn kcal al een tijdje geleden berekend ik zit op 2800. Ik ging daar 500 onder zitten en maakte mijn schema daarop. Aangezien ik nog thuis woon stelt mijn schema niet echt veel voor en ik heb ook school dus dan wordt t al gauw ff een boterhammetje of een zakje koekjes. Als ik thuis kom heb ik alleen maar zin om te eten. Ik ben een paar weken geleden gestopt met mijn voedingsschema die ik toen 2 weken had volgehouden(ik baal hier echt van). Hoe kan ik toch afvallen want dit werkt zo niet of het gaat maanden duren.

??? volgens mij ben jij iemand die denkt dat je van vet uit eten dik word

nee zei niet dat vet slecht was. alleen als jij je ei heel vet gaat bakken, is het een stuk lastiger om te weten hoeveel je dan binnenkrijgt en dan word het lsatiger om af te vallen. nee ik weet er wel het een en ander van af, niet alles, maar kom toch een redelijk eind :p

ik heb mijn kcal al een tijdje geleden berekend ik zit op 2800. Ik ging daar 500 onder zitten en maakte mijn schema daarop. Aangezien ik nog thuis woon stelt mijn schema niet echt veel voor en ik heb ook school dus dan wordt t al gauw ff een boterhammetje of een zakje koekjes. Als ik thuis kom heb ik alleen maar zin om te eten. Ik ben een paar weken geleden gestopt met mijn voedingsschema die ik toen 2 weken had volgehouden(ik baal hier echt van). Hoe kan ik toch afvallen want dit werkt zo niet of het gaat maanden duren.

Als je je eten niet kunt laten, en je valt niet af op wat je op dit moment eet dan is de oplossing simpelweg meer sporten.

Dit is echt je 5e topic over dat je van je vet af wilt, lees jezelf nou eens in lam stuk stront, jemig.

Wat klopt er niet aan:
Het gemiddelde per dag is inderdaad heel gemiddeld. De TS moet zijn eigen onderhoud berekenen en niet uitgaan van 2500 kcal.
Je moet niet weinig vetten en suiker eten.
Je hoeft niet per se cardio te doen als je wilt afvallen.

Aah, dat is mij altijd gezegd geweest om te vermageren ..

Dude.. ssssttt..! Alleen vragen stellen en lezen, geen advies geven.

hoi ik wil mijn buikvet en zwembandjes kwijtraken. Moet ik me dan aan een strak dieet houden of zou het ook werken als ik op een dag veel minder eet? Dus dan heb ik t echt over alleen water en brood en dan avondeten.

je zou je bmr moeten berekenen veel water drinken en 7 keer per dag kleine maaltijden eten om je metabolisme te versnellen dan nog wat cardio en je moet resultaat zien

Waarom zou je vet willen verliezen als je maar 71kg weegt? Denk dat je daar snel spijt van krijgt

Terug
Naar boven