MuscleMeat

Vetverlies

Young Buck

Cool Novice
Waardering
0
Hoi,

Ik ben 23 jaar oud met de volgende stats:

Lengte 1.82
Kilo 79 KG
BF 22.2%

Verder ben ik vrij dun, maar de meeste vet zit voornamelijk rondom me belly/buik en mijn billen.

Ben sinds kort weer begonnen met fitness, en wil tot de zomer non-stop doorgaan !

Wat voor schema kan ik het beste gebruiken? volgens de dieet-coach waar ik mijn vet heb laten meten moet ik per dag 1900kcal innemen.

Kan ik het beste gewoon een clean bulk doen met veel carbs, of juist een schema waar mijn carbs laag liggen?
Ben een beetje in de war qua schema/voeding.

Iemand suggesties?

Bedankt

Als je vet kwijt wilt raken (neem ik aan), zul je een energietekort moeten creëren. Met een clean bulk wordt juist bedoeld dat je licht BOVEN onderhoud zit. Ik zou het advies van je dieetcoach opvolgen. Heeft die ook iets gezegd over de verdeling van je macro's (vetten, eiwitten en koolhydraten)?

• Topic Starter Topic Starter
Als je vet kwijt wilt raken (neem ik aan), zul je een energietekort moeten creëren. Met een clean bulk wordt juist bedoeld dat je licht BOVEN onderhoud zit. Ik zou het advies van je dieetcoach opvolgen. Heeft die ook iets gezegd over de verdeling van je macro's (vetten, eiwitten en koolhydraten)?

Hoi, ze heeft niks gezegd over verdeling... Wel gewoon dat ik mijn carbs beter voor het trainen kan innemen.
Na het trainen zo min mogelijk carbs nemen

Wel gewoon dat ik mijn carbs beter voor het trainen kan innemen.
Na het trainen zo min mogelijk carbs nemen
Ligt er nogal aan wat voor type training het is. Een uitputtende duurtraining (cardio) vraagt om voldoende glycogeenvoorraad bij aanvang van de training, maar voor een uurtje krachttraining is dit minder van belang.

Ligt er nogal aan wat voor type training het is. Een uitputtende duurtraining (cardio) vraagt om voldoende glycogeenvorraad bij aanvang van de training, maar voor een uurtje krachttraining is dit minder van belang.

Ik fitness 5 keer in de week Stronglift5x5 en elke MA,WOE,VRIJ dag doe ik 20 intens cardio + buikspier oefeningen

Moet zeggen dat die 1900 kcal heel netjes is. Ik zou persoonlijk gaan zitten op 30% eiwitten, 20% vetten en 50% koolhydraten.

Bereken anders je benodigde calorieën eens:

BMR = 66 + (13.7 * gewicht in kilo’s) + (5 x lengte in cm) - (6.8 x leeftijd in jaren)

vervolgens kun je kiezen dit aantal maal het volgende te doen:

1. Weinig of geen training, kantoorwerk -- x 1.2
  2. Lichte training/sport 1-3 dagen per week -- x 1.375
  3. Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week -- x 1.55
  4. Zware training/sport 6-7 dagen per week -- x 1.725
  5. Zware dagelijkse training/sport plus lichamelijk werk of twee keer per dag trainen, marathon, voetbalkamp, wedstrijd, etc. --x 1.9
(credits naar mens en gezondheid website)

Zo heb je je totale calorie behoefte, haal er 10-20% af om jou doelen te bereiken.

Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om je carbs lager te zetten, maar ik merk uit mijn eigen ervaring dat ik dan nogal snel duizelig wordt. Iets wat niet fijn is tijdens het dagelijkse leven en al helemaal niet met trainen!

Dit is puur wat ik uit eigen ervaring zou doen ;)

Moet zeggen dat die 1900 kcal heel netjes is. Ik zou persoonlijk gaan zitten op 30% eiwitten, 20% vetten en 50% koolhydraten.

Bereken anders je benodigde calorieën eens:

BMR = 66 + (13.7 * gewicht in kilo’s) + (5 x lengte in cm) - (6.8 x leeftijd in jaren)

vervolgens kun je kiezen dit aantal maal het volgende te doen:

1. Weinig of geen training, kantoorwerk -- x 1.2
  2. Lichte training/sport 1-3 dagen per week -- x 1.375
  3. Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week -- x 1.55
  4. Zware training/sport 6-7 dagen per week -- x 1.725
  5. Zware dagelijkse training/sport plus lichamelijk werk of twee keer per dag trainen, marathon, voetbalkamp, wedstrijd, etc. --x 1.9
(credits naar mens en gezondheid website)

Zo heb je je totale calorie behoefte, haal er 10-20% af om jou doelen te bereiken.

Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om je carbs lager te zetten, maar ik merk uit mijn eigen ervaring dat ik dan nogal snel duizelig wordt. Iets wat niet fijn is tijdens het dagelijkse leven en al helemaal niet met trainen!

Dit is puur wat ik uit eigen ervaring zou doen ;)

Hoi,

Kom uit op 1902 kcal per dag, ik neem dan 3. Gemiddelde training maar heb daar x1.60 van gemaakt. Dat werd dan ongeveer 3050 Kcal, - 20% is ongeveer 2450 kcal per dag.

Mijn grootste vraag is, kan ik vet verliezen als ik na mijn training verder in de gang een carb inname van 100-150 GRAM neem ?

Hoi,

Kom uit op 1902 kcal per dag, ik neem dan 3. Gemiddelde training maar heb daar x1.60 van gemaakt. Dat werd dan ongeveer 3050 Kcal, - 20% is ongeveer 2450 kcal per dag.

Mijn grootste vraag is, kan ik vet verliezen als ik na mijn training verder in de gang een carb inname van 100-150 GRAM neem ?

Naar mijn weten is het zo dat als je meer calorieën verbruikt dan dat je binnen krijgt, dat je lichaam andere stoffen gaat gebruiken om te functioneren. Stoffen zoals vet dus ;)

In principe zou je dus af kunnen vallen / je vetpercentage kunnen verlagen zolang je je macro's en dergelijke netjes in de gaten houd. Je kunt ook alles tracken via my fitness pal, dan heb je in een handig overzicht wat je allemaal eet. Gewoon een appje die je kunt downloaden op de smartphone! Werkt prima :)

Jazeker! Zolang je maar een calorietekort creëert! Sommigen voelen zich beter op weining KH en meer vetten, anderen voelen zich prettiger op veel KH en relatief weinig vetten.

Is 1900kcal niet te weinig?

Edit: Lama, Had niet verder gelezen :p ksie datie rond 2450 kom klinkt al stuk reëler

Terug
Naar boven