Fitness Seller

victor richards - uncrowned king of bodybuilding

wel een lekkere booty dat da wijveke heeft ze :)

• Topic Starter Topic Starter
Heeft hij ooit mee gedaan aan een grote wedstrijd? Zoniet, waarom niet? Had toch makkelijk een Olympia kunnen winnen denk ik.

hij zegt het toch in het filmpje dat hij niet trainde om kampioen te worden maar voor zijn plezier,voor zijn eigen ,om er goed uit te zien

Misschien voortaan wat recentere info opzoeken:

born: 1964

orly?

nahw vermoed niet dat hij nog een true life naturel is dus dan moet het kunnen toch?

er is een interview geweest met hem waar ze hem vroegen achter zijn drugsgebruik ,hij heeft nooit iets toegegeven omdat hij niet wou dat andere mensen het gingen nadoen en zichzelf in gevaar zouden brengen, maar in 1 enkel interview zegt hij dat hij wel parabolan heeft gebruikt en dat dat het beste anabool zou zijn om bij te komen en dat hij dat dus gebruikt heeft gehad.

---------- Toegevoegd om 12:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:02 ----------

Dat valt mee toch die onderwaardering van massa. Haney was Mr Olympia in 1984 en 1989. Yates in 1992.

Ik vind Haney en Yates toch wel beter. Al had hij naar mijn mening hoog kunnen klasseren.

Genaaid. ??? Dan had hij maar mee moeten doen aan hogere wedstrijden. Hij heeft gewoon - om welke reden dan ook - nooit zijn kans genomen op de Mr Olympia.

Hij heeft balans en massa maar ik heb zo'n vermoeden dat hij tussen 1987 en 1992 4de, 5de, 6de of 7de was geworden. Terecht of niet.

---------- Toegevoegd om 01:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:12 ----------

150 kg wedstrijdgewicht bij 177 cm. Dat zou hij wel willen ja.

zijn gewicht is zeker waar hoor,dat kan je op meerdere sites terugvinden

---------- Toegevoegd om 12:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:03 ----------

op 2.40 ,meer dan 300 lbs , zo big , had hij n andere instelling gehad dan had hij veel meer gewonnen imo

Wat was er mis met zijn instelling dan? Gaven ze hem geen verlof oid?

hebben jullie wel heel het verhaal gelezen en het filmpje beluisterd, zie mijn post hierboven waarom

---------- Toegevoegd om 12:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:05 ----------

Misschien voortaan wat recentere info opzoeken:

born: 1964

orly?

maakt niet uit, die page is dan ook van 1993 ,stats blijven toch hetzelfde hoor

---------- Toegevoegd om 12:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:06 ----------

ronnie coleman 2 zonder de gut

victor.jpg

victor3.jpg

---------- Toegevoegd om 12:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:09 ----------

http://www.dailymotion.com/video/x6rcy1_victor-richards-very-huge-bodybuild_sport

http://www.youtube.com/watch?v=kYEqJFbUDfo

---------- Toegevoegd om 12:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:11 ----------

http://www.youtube.com/watch?v=B2qGXxnz3Zc&feature=related

Laatst bewerkt:
er is een interview geweest met hem waar ze hem vroegen achter zijn drugsgebruik ,hij heeft nooit iets toegegeven omdat hij niet wou dat andere mensen het gingen nadoen en zichzelf in gevaar zouden brengen, maar in 1 enkel interview zegt hij dat hij wel parabolan heeft gebruikt en dat dat het beste anabool zou zijn om bij te komen en dat hij dat dus gebruikt heeft gehad.

---------- Toegevoegd om 12:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:02 ----------

zijn gewicht is zeker waar hoor,dat kan je op meerdere sites terugvinden

---------- Toegevoegd om 12:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:03 ----------

op 2.40 ,meer dan 300 lbs , zo big , had hij n andere instelling gehad dan had hij veel meer gewonnen imo

hebben jullie wel heel het verhaal gelezen en het filmpje beluisterd, zie mijn post hierboven waarom

---------- Toegevoegd om 12:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:05 ----------

maakt niet uit, die page is dan ook van 1993 ,stats blijven toch hetzelfde hoor

---------- Toegevoegd om 12:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:06 ----------

ronnie coleman 2 zonder de gut

victor.jpg

victor3.jpg

---------- Toegevoegd om 12:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:09 ----------

http://www.dailymotion.com/video/x6rcy1_victor-richards-very-huge-bodybuild_sport

http://www.youtube.com/watch?v=kYEqJFbUDfo

---------- Toegevoegd om 12:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:11 ----------

http://www.youtube.com/watch?v=B2qGXxnz3Zc&feature=related

Als dat zo is dan neem ik mijn woorden terug. En zeg ik petje af voor Richards. :eek:

Ik heb nog nooit zo'n groot verschil gezien tussen een rechter en linkerbeen. Of komt het door de foto?

Tom Platz zegt het al in het filmpje. Hij zou wat meer gepolijst kunnen zijn. Zijn definitie vind ik niet goed. Hij is inderdaad massiever dan Yates maar verliest op kwaliteit. Net als Dillet klop krijgt van Yates.

Laatst bewerkt:
kwam net dit artikel tegen , heb het zelf nog niet gelezen ...

Vic Richards was a mystery; a man who was the very biggest BB'r of his day who never competed as a pro.

Even today, his mass would be considered extreme and the pinacle of muscular size. His mass was close to the equivalent of a Ronnie Coleman with even better aesthetics. The man was shorter than Coleman and he weighed about the same as him in the off-season...with comparable conditioning.

His waist was miniscule when compared to his gargantuan body; something that is a rare occurence is this day. In fact, he may have had the smallest waist of any BBr waying over 300 lb's in decent shape.

His legs were enormous and so were his arms; few exceeded his in measurement . His massive, hanging, baloon like pecs were up there with the Haney, Coleman, and Arnold.

His shape, structure and lines were 1 in a million.

He didn't like dieting and he said he had no pasion for BB'ing competition.

He ate 10,000+ calories a day, according to him.

The man was also incredibly strong; stronger than any BB'r of his time and as strong as the strongest today. Some of his lifts were up there with Coleman's, some were lower and some were better.

He competed only as an ametuer at a young age and never stepped onstage again.

Joe Weider tried time and time again to get the man to compete, but he always declined.

We never saw him anywhere close to the condition that BB'rs display today, so we can only imagine what he would have looked like had he been an IFBB competitor today.

The man literally has ZERO weaknesses, except for his back (which would have needed to come up, although it was by ni means small). Every bodypart was massive and fully developed.

Were Victor Richards to compete today with the exact same physique he had then, he would be winning pro shows right out of the gate if he improved his back a little bit and challenging for the O' title within a short period of time if he was able to bring up that back.

Of course this is assuming he had comparable conditioning to the pro's today, and I see no reason why he could not have done so. He was able to get pretty lean without putting forth much effort at all.

If he were to bring up just a few areas very slightly, he would be challenging for the top 3, and possibly 1st place, at the Mr. O' title.

Victor Richards was a freak of freaks. He did NOT have available to him all the drugs we do today and his dosages, although I can't say for certain, were most certainly lower than what the pros today use.

If he were to up his overall dosage of AAS, add in more recent and readily available AAS, implement slin for 4 week blast cycles so his waist stayed small, use IGF-1 periodically, and use GH....I have no doubt he would have easily been able to bring up any lagging areas and add at least 15 more pounds of lean body mass to his already enormous physique.

Throw in all the fat loss drugs we now have available and he would have had a much easoer time getting in condition.

On top of that, throw in all the new supplementation we have available and he would have made even more progress.

Rememeber creatine? Well, it wasn't around back then and using creatine for the first time on a man his size would have added at least 8 more solid lb's of muscular bodyweight...and that is being conservative when you weight 300+ lb's!

In addition to everything already mentioned, the advances we've made in training and nutrition would have propelled him to even greater development.

When you accurately asess Vic's physique and what he actually built under the circumstances back in the 80's, it becomes apparent that this man was an absolute freak, far beyond anything we even have on the stage today.

If Vic were to bring his physique to this day and implement everything talked about above, he would've had the potential to add anywhere between 20-30 additional lb's of muscle mass! Holy shit! Think about that.

He was already around 310-315 lb's. Could anyone imagine him at 330-345 lb's at his height and level of condition, along with all that shape?????

I can't and that's why Vic richards is possibily the biggest freak to ever walk out on a BB'ing stage. Remember, Ronnie, being taller, was never really more than about 325 lb's in the off-season (at his very biggest) and he had ALL of these things at his disposal that Vic didn't have.

Just the addition of simple creatine would automatically put Big vic at 320-325 lb's, even with NOTHING else being added

---------- Toegevoegd om 14:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:31 ----------

victor vs ronnie

2cnxoyh.jpg

victor vs dorian

[afbeelding niet meer beschikbaar]

victor vs dorian

[afbeelding niet meer beschikbaar][/QUOTE]

Ik was daarbij. Is op de fibo ergens begin jaren negentig. Hij was echt ongelooflijk groot. Vooral die benen zijn me bij gebleven.. geloof in z'n toptijd bijna een meter omtrek.... dat lijkt overdreven maar ik heb het gezien... huge!!!

victor vs dorian

Ik was daarbij. Is op de fibo ergens begin jaren negentig. Hij was echt ongelooflijk groot. Vooral die benen zijn me bij gebleven.. geloof in z'n toptijd bijna een meter omtrek.... dat lijkt overdreven maar ik heb het gezien... huge!!![/QUOTE]

Komt dat meter verhaal weer eens boven.
Grootste benen (bijvoorbeeld Coleman) zijn 86 cm ofzo. 14 cm daarbij is echt giga hoor.

Was is 92, meen ik. Je kon aan Yates z'n gezicht zien dat hij niet echt blij was met Richards naast hem. Benen waren inderdaad giga!

op die foto gezien is victor op alles beter behalve rugwijdte

op die foto gezien is victor op alles beter behalve rugwijdte

Wat betreft massa ja. Maar Yates was daar een stuk afgetrainder en had een veel hogere spierkwaliteit.

Richards is een massamonster maar met een slechte definitie. Tegen Yates kan hij niet op. We moeten niet gaan overdrijven.

---------- Toegevoegd om 22:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:22 ----------

Ik was daarbij. Is op de fibo ergens begin jaren negentig. Hij was echt ongelooflijk groot. Vooral die benen zijn me bij gebleven.. geloof in z'n toptijd bijna een meter omtrek.... dat lijkt overdreven maar ik heb het gezien... huge!!!

Grootste benen (bijvoorbeeld Coleman) zijn 86 cm ofzo. 14 cm daarbij is echt giga hoor.[/QUOTE]

Inderdaad. En kijk dan eens naar de foto's.

Grootste benen (bijvoorbeeld Coleman) zijn 86 cm ofzo. 14 cm daarbij is echt giga hoor.[/QUOTE]

Kijk ff dan, een meter geloof ik ook niet maar.....komt behoorlijk in de buurt denk ik. Ik heb alle toppers in de loop van de jaren gezien, ook king coleman natuurlijk, maar dit heb ik nog nooit weer gezien... echt ongelooflijk...

14y38n7.jpg

victor vs dorian

Ik was daarbij. Is op de fibo ergens begin jaren negentig. Hij was echt ongelooflijk groot. Vooral die benen zijn me bij gebleven.. geloof in z'n toptijd bijna een meter omtrek.... dat lijkt overdreven maar ik heb het gezien... huge!!![/QUOTE]

Die Coleman is duidelijk massiever en gespierder dan Richards. Er zit wel 12 jaar verschil tussen.

Yates is musculairder dan Richards.

Richards moet doen wat hij zelf wil. Maar het is ergens wel irritant. Als hij wat zou aftrainen voor definitie dan had hij de strijd aan kunnen gaan. Dan was hij een stuk bekender geweest. Al heeft hij wel altijd zo rond kunnen lopen.

---------- Toegevoegd om 22:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:55 ----------

[/COLOR]
Grootste benen (bijvoorbeeld Coleman) zijn 86 cm ofzo. 14 cm daarbij is echt giga hoor.

Kijk ff dan, een meter geloof ik ook niet maar.....komt behoorlijk in de buurt denk ik. Ik heb alle toppers in de loop van de jaren gezien, ook king coleman natuurlijk, maar dit heb ik nog nooit weer gezien... echt ongelooflijk...

14y38n7.jpg
[/QUOTE]

heb je geen pics van jouw tesamen met die toppers ? altijd leuk om te zien :cool:

Laatst bewerkt:
Zonde dat we hem nooit op de grote shows hebben gezien. Blijkbaar andere levensovertuiging of faalangst ofzo. Fysiek was sick en genen waren out of this world.

heb je geen pics van jouw tesamen met die toppers ? altijd leuk om te zien :cool:[/QUOTE]

moet ik ff op zoek en dan scannen... allemaal uit de oude doos...

14y38n7.jpg
[/QUOTE]

Heb het idee dat dit lichtelijk geshopped is.
Coleman is in BB ogen al vrij lang. Veel andere gasten zijn korten (Demayo en platz). Dan oogt het groter, maar kwa cm's is het dat niet.
Een been van een meter en een taille van ca 80. Dat is wel erg apart hoor;)

nog n paar brute foto's van hem,dam die massa ! :eek:

20qjitv.jpg

14l1sk.jpg

t50e20.jpg

1z56vm8.jpg

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven