XXL Nutrition

Vids Worlds Strongest Man 2008

Ik zie Arild Haugen in dat 2e filmpje. Die was toch gestopt?

Die Pudzianowski loopt er ook wel strak bij voor een strongman zeg

Inderdaad, keiharde abbs gewoon, niet te geloven. Leuke filmpjes!

Ik ben niet zo'n Mariusz fan, maar het is natuurlijk geweldig wat hij laat zien, keer op keer.
Ik vond dat laatste bij die stones niet erg sportief van hem. Dat ie poundstone daar effe op de schouders loopt te beuken, terwijl hij daar zijn best doet om die stone op die ton te liften.

Ik denk dat Mariusz bij de IFSA geowned wordt door een aantal atleten. :eek:

Ik ben niet zo'n Mariusz fan, maar het is natuurlijk geweldig wat hij laat zien, keer op keer.
Ik vond dat laatste bij die stones niet erg sportief van hem. Dat ie poundstone daar effe op de schouders loopt te beuken, terwijl hij daar zijn best doet om die stone op die ton te liften.

kunnen we mooi zien bij de fortimus toch?!

Nja mariusz traint echt specifiek voor world strongest man events, denk als hij echt zo focussen op arnold classic dat er veel zouden verschieten. Zijn ambitie was het record houden op aantal wins op world strongest man en dat is em gelukt.

Nu gaat ie meedoen aan fortissimus enzo dus ik denk nu dat hij zich op andere vlakken wil bewijzen.

Ze zijn ook allemaal per torrent downloadbaar voor de fans, zo heb ik ze gehaald :P. En Mariusz vind het super wat hij doet maar zn gedrag vind ik toch ook beetje teleurstellend :)

Maar het doorzettingsvermogen dat hij getoond heeft met kuitblessure verdient wel respect :P.

Mariusz is best droog voor strongest man, knap zeg!

Je vergeet de respect voor de lokale apotheker.

der zijn honderduizenden andere mensen die misschien zelfs een dubbel zo hoge rekening hebben lopen bij meerdere apothekers dan Mariusz, maar daar hoor je niks van ;)

Verder nice om te zien !

• Topic Starter Topic Starter

Over dat punt heeft Derek Poundstone zich al uitgelaten op het marunde forum. Volgens Derek had Mariusz geen kwade bedoelingen ermee, maar hij was gewoon zo opgewonden en enthousiast over z'n overwinning dat hij Derek een paar keer op zn schouders klapte. Niet erg fijn voor Derek idd, als je net een 180kg steen wilt loaden, maar voor Dereks plaatsing maakte het eigenlijk weinig uit. Hij zou toch al 2de worden.

Toch blijft het idd vreemd en een beetje onsportief uitzien. Dat ben ik met je eens. Derek is ondanks dat nog steeds een enorme fan van Pudz. :o

der zijn honderduizenden andere mensen die misschien zelfs een dubbel zo hoge rekening hebben lopen bij meerdere apothekers dan Mariusz, maar daar hoor je niks van ;)

Verder nice om te zien !

dat weet ik nog net zo niet. Respect voor de prestaties van Mariusz, maar ik denk dat wat hij er op een jaar in knalt, niet veel scheelt van wat een Coleman of Cutler erin gooit. Denk aan elke week test injects, groeihormoon, insuline en nog veel meer troep.

Al gezien :p

Maar was echt mooi om te zien dat het allemaal so close was, en dan op het laatste onderdeel aankomt.
Ik vind toch wel dat pudzian geluk heeft gehad. Het begint toch duidelijk te worden dat hij verslaanbaar is; eigenlijk was hij alleen echt goed met de stairs. Ik denk niet dat het hem nog een keer was gelukt.

Het grappige van zo'n wedstrijd kijken is dat je soms toch al ziet hoe snel Strongman zich ontwikkeld.

In de jaren '90 was het bv. loglift op reps met 120kg en nu knallen ze gewoon 10 a 11 reps uit met 140kg. Verder blijf ik de Stones op de WSM best licht vinden. Tot en met 2007 gebruikten ze de 100kg, 110kg, 120kg, 140kg en 160kg steen. Nu voor het eerst in 2008 hebben ze de 160kg steen vervangen voor een 180kg steen. Voor zo'n beesten toch nog vrij licht moet ik zeggen. Was toch wel bruter geweest als ze rond de 200kg a 220kg gaan met de laatste steen. Maargoed, iedere wedstrijd heeft zn eigen dingen.

Wat ik wel erg jammer vind aan de WSM is dat ik altijd een griponderdeel mis. Waar zijn de zware farmers? of Hercules Hold? En waarom geen Yoke?

Terug
Naar boven