Nieuwe update:
Gisteren me paspoort opgehaald en vanmorgen me esta aangevraagd. Het betalen met een creditcard ging mijn leidingegevnde niet helemaal goed af. HR heeft het voor me nog een keer gedaan dus denk dat ik er nu 2 heb aangevraagd.
Ben er achter gekomen dat dezelfde vragen op verschillende sites verschillend worden gevraagd.
Ik heb de volgende site gebruikt:
https://www.esta-registration.net/
Vooral deze vraag wordt op verschillend gesteld:
Have you ever been arrested or convicted for an offense or crime involving moral turpitude or a violation related to a controlled substance; or have been arrested or convicted for two or more offenses for which the aggregate sentence to confinement was five years or more; or have been a controlled substance trafficker; or are you seeking entry to engage in criminal or immoral activities?
Hier heb ik nee ingevuld. Overal trouwens. Bij 1 ja heeft het geen nut om het in te vullen.
Andere site vragen ook meer persoonlijke info zoals facebook of zo iets.
Je kunt de vraag lezen zoals je wilt. Zoals ik hem lees heb ik het naar waarheid ingevuld.
Als ik me esta binnen heb gaan we kijken wanneer ik ga. Zal waarschijlijk laatste week Januari zijn voor minimaal 2 weken.
Ergste wat kan gebeuren is dat ik terug wordt gestuurd. Een retourtje Amerika een nieuw paspoort en een ervaring rijker.