AndroidHealthClinic

Visjes uit blik

Bezoekers in dit topic

budget seafood bajes style
vond het zelf niet lekker
voor je low budget cheat
 
Dat met dat zachtgekookt ei klinkt wel goed! Die ga ik is proberen. Thnx
 
Ik ben een beetje aan het kijken naar wat ik bij mijn rijst kan doen, en vroeg me af, wat zijn jullie ervaringen met sardines/makreel/tonijn uit blik? Hoe eten jullie dit zelf, en wat zijn jullie voorkeuren hieruit? Zelf vind ik tonijn niet te kanen maar sardines zijn wel erg hoog in omega 3 en dit vind ik zelf lekker door mn rijst heen. Wel nadelig dat een blik tonijn zo even 40g eiwit heeft maarja.

Ik vind koude vis niet te vreten.. maar ik eet tegenwordig zalmpate op brood, een eitje er op met wat sla en dat is wel erg goed te doen:D
 
Tonijn op waterbasis, uit laten lekken, rood uitje snipperen, peper er op en groene olijven er doorheen. Evt een klein beetje olijfolie of mayo naar gelang de kcal behoefte
 
tonijn, whey, rauwe eieren en havermout de blender in mieteren met water en hoppa

De tonijnshake!

Gewoon met 500gr kwark, blik tonijn, water en blenden maar. Beetje kaneel omdat gezond. Toch een keertje of 5 naar binnen kunnen werken.
Vanaf toen nooit meer :p
 
Heb over enkele weken 1 placenta te koop van mn 2e
Iemand Interesse?
 
Tonijn uit blik; met wat light mayo, kappertjes, beetje curry of tabasco en een uitje eventueel een augurk. Prima op brood

Maar je hebt ook blikjes tonijn in tomatensaus, prima te doen.

Ik vind makreel (gerookt) ook echt wel lekker. Beetje light mayo gaat goed samen, of chipotle mayo.

sardines vind ik iets minder, maar ik vreet al die visjes uit blik wel als het moet. Best lekker.

Alleen ansjovis natuurlijk niet, alleen als die ergens doorheen moeten gaat het, anders we erg sterke smaak.
 
De tonijnshake!

Gewoon met 500gr kwark, blik tonijn, water en blenden maar. Beetje kaneel omdat gezond. Toch een keertje of 5 naar binnen kunnen werken.
Vanaf toen nooit meer :p
Ook lekker; 3 haringen, bakje aardbeien en een bakje slagroom. Uitje erdoor en beklemden maar...
 
Houd de mercury levels wel in de gaten als je veel vis eet.
In een cut eet ik dagelijks zalm en sardines.
Met tonijn kan je dat beter niet proberen.
Makreel even dubbel checken dat het geen king spanish is.
Hoe groter de vis hoe meer mercury.

Dl68dsZXoAEUHvR.jpg
 
Houd de mercury levels wel in de gaten als je veel vis eet.
In een cut eet ik dagelijks zalm en sardines.
Met tonijn kan je dat beter niet proberen.
Makreel even dubbel checken dat het geen king spanish is.
Hoe groter de vis hoe meer mercury.

Dl68dsZXoAEUHvR.jpg
Als iedereen zich daaraan zou moeten houden zou volgens het voedingsagentschap iedereen maar een maximum van 2-3 tonijnpotjes per week mogen eten.

n de Europese Unie zijn voor lood, cadmium en kwik maximum toegelaten gehalten vastgesteld. Deze gelden voor levensmiddelen zoals vis, schaal- en schelpdieren, vlees, orgaanvlees, granen en groenten. Voor arseen is er een maximum toegelaten gehalte vastgesteld voor rijst en rijstproducten. Dit zijn veiligheidsmarges die zijn bepaald om eventuele nadelige effect te voorkomen.

De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) controleert dat er niet te veel van deze stoffen in onze voeding zit. In Nederland is het risico dat je te veel zware metalen binnenkrijgt erg klein.



Dit geldt voor alle stoffen dat een nadelig effect zouden kunnen hebben in grote hoeveelheden niet alleen voor kwik, totaal verwaarloosbaar dus. :)

Btw, ik eet 250g tonijn per dag nu laatste 1.5 maand.
:suicide:
 
Die vergiftiging heb je ook niet op een maandje.

Je geeft jezelf het goede advies:
"Als iedereen zich daaraan zou moeten houden zou volgens het voedingsagentschap iedereen maar een maximum van 2-3 tonijnpotjes per week mogen eten."

Eens als je dat hebt ga je maanden al dan niet jaren afzien om die rotzooi uit je lichaam te krijgen.

Dit is elementaire kennis.

Denk je dat gewone mensen die niet liften elke dag een blik tonijn eten?

Succes verder nog.

 
Die vergiftiging heb je ook niet op een maandje.

Je geeft jezelf het goede advies:
"Als iedereen zich daaraan zou moeten houden zou volgens het voedingsagentschap iedereen maar een maximum van 2-3 tonijnpotjes per week mogen eten."

Eens als je dat hebt ga je maanden al dan niet jaren afzien om die rotzooi uit je lichaam te krijgen.

Dit is elementaire kennis.

Denk je dat gewone mensen die niet liften elke dag een blik tonijn eten?

Succes verder nog.

Ja.
en zoals ik al aangeef gaat het in mijn post niet alleen over kwik.
Ik ontken het bestaan van een kwikvergiftiging nergens.
en ik doe dit al jaren en ken er ook genoeg die dit al jaren doen, ik hoef geen sneer van jou en je 'elementaire kennis'. Als je elementaire kennis zo uitgebreid was, dan bestonden 90% van je posts niet uit onzin.

Oh ja om in je arrogantie te blijven => succes verder nog :).
 
Houd de mercury levels wel in de gaten als je veel vis eet.
In een cut eet ik dagelijks zalm en sardines.
Met tonijn kan je dat beter niet proberen.
Makreel even dubbel checken dat het geen king spanish is.
Hoe groter de vis hoe meer mercury.

Dl68dsZXoAEUHvR.jpg
Vooral ook; hoe hoger in de foodchain hoe meer zware metalen zich ophopen. Dit zijn vaak grotere roofvissen.

Er wordt trouwens enorm veel gefraudeerd met verse vis. Witte bevroren filets. Meestal niet meteen duidelijk wat wat is. Zeker uit de grote oceaan komen er nog wel eens wat ‘giftige’. Vissen in de (Amerikaanse) voedselketen terecht.
 
Vooral ook; hoe hoger in de foodchain hoe meer zware metalen zich ophopen. Dit zijn vaak grotere roofvissen.

Er wordt trouwens enorm veel gefraudeerd met verse vis. Witte bevroren filets. Meestal niet meteen duidelijk wat wat is. Zeker uit de grote oceaan komen er nog wel eens wat ‘giftige’. Vissen in de (Amerikaanse) voedselketen terecht.

Ja als er 1 ding is waar je vooral niet op moet besparen is het vis imo. (Eveneens ook visolie capsules)
 
Want als je niet bespaart dan is het goed?
 
Back
Naar boven